Acasă Focus Agricol Sărăcirea populației amenință micii producători agricoli

Sărăcirea populației amenință micii producători agricoli

de L M

Reducerea veniturilor populației în urma crizei COVID-19 vor influența în mod semnificativ comerțul cu amânuntul, astfel că cei mai vizați de impactul negativ sunt micii producători agricoli. Jucători din piață susțin că vor rezista doar producătorii care vor asigura marfă multă și de calitate, motiv pentru care recomandă măsuri pentru atinge acești parametrii.

În timpul crizei economice în curs de desfăşurare, venitul disponibil al cumpărătorilor este în scădere, astfel încât agenţii comerciali vor negocia și mai dur cu cultivatorii, susține Csaba Eber, directorul comercial al firmei Malagrow, potrivit unui comunicat de presă al companiei. „Consecinţele se vor simți la furnizorii de produse alimentare, inclusiv în sectorul românesc de legume şi fructe. Agenţii economici profesionali, care desfăşoară o producție modernă, vor fi cei care pot câștiga în condițiile dure de concurenţă, dar s-ar putea ca mulți producători horticoli să nu poată rezista presiunii pieței și să dea faliment”, a declarat Csaba Eber.

Potrivit acestuia, „veniturile disponibile ale cumpărătorilor vor scădea ca urmare a crizei și, în timp ce produsele alimentare vor continua să fie cumpărate, sensibilitatea la preţ va crește cu siguranță. În această situaţie este clar că doar acei agenţi vor rămâne în concurență care îndeplinesc pe deplin cerințele de calitate dictate de lanțurile comerciale și sunt capabili să transporte astfel de mărfuri în cantități mari și ieftin. A fi furnizor cu amănuntul este o poziție care înseamnă o cerere constantă, oferind astfel venituri sigure din vânzări și un parteneriat pe termen lung pentru producători. Totuși, acest lucru nu este disponibil pentru toți agenţii”, a spus Csaba Eber.

Directorul comercial Malagrow atrage atenția că în perioade de criză se caută marfa mai ieftină inclusiv în ceea ce privește legumele și fructele. „Acești agenţi au fost menținuți la suprafață în ciclul economic precedent favorabil și de creșterea salariilor, dar, într-o situație în care cumpărătorii se uită în mod special la ce cheltuiesc bani, performanța lor poate nu mai va fi suficientă pentru a răspunde așteptărilor lanțurilor comerciale”, punctează acesta.

„Agenţii profesionali ai comerțului cu amănuntul joacă un rol cheie în acest proces, întrucât vând produse alimentare în cantități mari, de aceea sunt în contact zilnic cu cumpărătorii și – prin negocieri de preț – cu producătorii și furnizorii. Aceste lanțuri de comercianţi cu amănuntul simt întotdeauna foarte exact ce idei de preț au cumpărătorii și transmit acest lucru cu toată puterea agricultorilor. Mesajul este clar: cei care nu oferă calitatea maximă la cel mai scăzut preţ vor ieși repede din cercul celor care pot livra”, a afirmat Csaba Éber.

Prin urmare, soluția avansată de acesta este modernizarea și eficientizarea condițiilor de producție. Aceasta include o serie de îmbunătățiri, de la mecanizare la aplicarea unor software-uri, la materiale profesionale şi la produsele moderne care ajută aprovizionarea cu substanţe nutritive. „Metodele de producție intensivă reprezintă viitorul sectorului horticol, deoarece procesele profesionale pot fi utilizate pentru producerea legumelor și fructelor la un preț mai competitiv și astfel să fie mai bine vândute pe piață. Producția horticolă intensivă nu înseamnă doar o îmbunătățire a competitivității, în sensul că pot fi recoltate cantităţi mai mari de culturi, ci şi că costurile unitare rămân mai mici”, a completat directorul comercial al Malagrow.

Malagrow este o companie cu peste 30 de ani de experiență internațională în sectorul horticol. Societatea oferă biostimulanți extrem de performanți, îngrășăminte foliare și alte produse pentru fermierii de horticultură și distribuitorii săi din multe țări din Europa. În România, Malagrow distribuie produsele Valagro care sunt fabricate în Italia.

din aceeasi categorie