Acasă Focus Agricol Românii, în urma ungurilor şi a polonezilor la consumul de iaurt

Românii, în urma ungurilor şi a polonezilor la consumul de iaurt

de GM

iaurtUn român consumă în medie numai 6-7 kg de iaurt pe an, la jumătate faţă de unguri sau polonezi, de exemplu. Între motivele pentru care românii nu obişnuiesc să consume iaurt este că pur şi simplu nu l-au inclus în dieta zilnică sau din cauză că nu este accesibil tuturor, fie îşi pun întrebări despre beneficiile sale, spune Dieter Schulz, director general al Danone pentru Europa de Sud-Est.

„În România consumul este 6-7 kilograme de iaurt pe an, în timp ce în Polonia şi Ungaria este dublu, iar în statele dezvoltate, precum Franţa, Germania sau Olanda, este de 25-30 kilograme pe an”, a explicat Schulz.

Anul trecut, piaţa de iaurturi din România a înregistrat al doilea an de stagnare în valoare şi o scădere în volum. Potrivit companiei, piaţa este evaluată la 817 milioane lei (în creştere cu 1% faţă de 2013), însă volumul de vânzări a scăzut cu 3%, la 95.000 tone, ceea ce înseamnă că, în medie, kilogramul de iaurt s-a scumpit pe plan local.

În ceea ce priveşte exporturile, directorul Danone spune că ponderea acestora a crescut de la 12% la 15% anul trecut, iar ţările de livrare sunt Ungaria, Franţa, Belgia, Polonia, Marea Britanie, Grecia, Bulgaria, Republica Moldova şi ţările din zona Mării Adriatice.

Schulz este de părere că reducerea TVA la alimente, de la 24% la 9%, de la 1 iunie, este binevenită şi ar trebui să ajute la creşterea consumului, multe dintre produsele de bază urmând să devină mai accesibile.

“În calitate de lider al pieţei iaurturilor din România, Danone consideră că scăderea TVA pentru alimente este o măsura benefică pentru economie, care va stimula consumul. De asemenea, ne aşteptăm să vedem un impact pozitiv şi pe piata iaurturilor, care a fost stagnantă în ultimii ani”, a declarat Dieter Schulz.

Producătorul de lactate Danone România a anunţat că investeşte 10 milioane lei (circa 2,3 milioane euro) în noi tehnologii la fabrica din Bucureşti, care va avea ca rezultat relansarea produselor în ambalaje noi, această schimbare urmând să se reflecte în 50% din portofoliu şi 25% din piaţă.

“Noua tehnologie și noul pahar de iaurt sunt brevetate de Danone, iar România este prima țară din estul Europei în care compania implementeaza această inovație. Paharul KISS, nume care derivă din sintagma “Keep It Simple & Safe”, a fost creat de Grupul Danone din dorința de a lansa un format unic, cu un design ergonomic, mai ușor de folosit de către consumator. Noul pahar are totodată un design mai atractiv, ușor de identificat și de diferențiat la raft, aducând un plus de simplitate, eleganță și unicitate pe piața aglomerată a iaurturilor“, a afirmat directorul general al Danone pentru Europa de Sud Est.

Danone a investit 340 milioane lei în total în România şi are peste 450 de angajaţi pe plan local. Potrivit datelor companiei, în fabrica de la Bucureşti sunt produse zilnic un milion de iaurturi. 90% din portofoliul companiei este produs în Bucureşti. Mărcile produse şi comercializate de Danone sunt: Activia, Danonino, Actimel, Danette, Disney, Cremosso, Oikos şi Danone. Fabrica Danone din București a produs local primele iaurturi în 1999, iar în prezent 1 din 2 iaurturi consumate în România poartă marca Danone.

Danone este lider pe piaţa iaurturilor, cu o cotă de 50% din piaţă, ceilalţi competitori fiind Albalact, Friesland Câmpina, Covalact şi Dorna Lactate.

Grupul are peste 1.000 de cercetători şi alocă 250 milioane euro pe an pentru a îmbunătăţi produsele. Primul iaurt produs de grup a fost acum o sută de ani în Spania, de Isaac Carasso, cu fermenţi de la Institutul Pasteur. Danone este prezent în 140 de ţări, fiind lider mondial în iaurt, care este consumat de 900 milioane de oameni. Grupul Danone a înregistrat în 2014 vânzări de peste 20 miliarde euro.

din aceeasi categorie