Acasă Economie Suspiciuni de practici incorecte la ASF

Suspiciuni de practici incorecte la ASF

de A

Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) anunță că există indicii și suspiciuni cu privire la practici incorecte, iar în situația în care concluziile analizelor interne solicitate în Consiliu de către presedintele autorității vor conduce către demonstrarea unor vinovății, atunci acesta va dispune ”măsuri drastice de intrare în legalitate și de penalizare a celor găsiți vinovati”. Conducerea ASF a demarat un amplu proces de evaluare a întregii activități a autorității.

“Pot confirma că actuala conducere a ASF a demarat un amplu proces de evaluare a întregii activități a autorității dar și a subiectelor care au adus atingere credibilității ASF de-a lungul timpului. Pot confirma și faptul că ceea ce a semnalat ziaristul de la Economica.net este adevărat. De altfel presa a mai semnalat cu mai multe luni în urmă fel de fel de nereguli sau situații care presupun cel puțin conflicte de interese ale unor angajați ai autorității”, spune Daniel Apostol, purtătorul de cuvânt al ASF, potrivit News.ro.

Potrivit Economica.net, noua conducere a Autorității de Supraveghere Financiară (ASF) a identificat erori majore în documente oficiale prezentate de angajații mai multor Direcții membrilor Consiliului.

”Erori ‘ciudate’ ar fi fost identificate atât în documente venite dinspre cele trei sectoare supravegheate (asigurări, piața de capital și pensii private) cât și în notele emise de Direcția Juridică. Există suspiciuni că respectivele erori ar fi fost strecurate intenționat, pentru a da posibilitatea firmelor supravegheate și vizate de respectivele documente să conteste cu succes eventuale decizii care le-ar dezavantaja. În acest sens se va desfășura în ASF un audit al documentelor venite dinspre sectoare către Consiliu. Pentru verificarea naturii greșelilor deja identificate sunt deja începute cercetări interne”, scrie Economica.net, citând mai multe surse avizate.
Purtătorul de cuvând al ASF arată la rândul său că astfel de sesizări nu au surprins actuala conducere a ASF.

”Lumea trebuie să știe că, în privința multor dintre aceste subiecte, chiar președintele Autorității Nicu Marcu a dispus încă de la începutul mandatului său o analiză riguroasă internă, și tot președintele Nicu Marcu a semnalat și solicitat organelor competente ale Parchetului analizarea activităților ASF astfel încât dacă și unde se constată încălcarea legii, cei vinovați să suporte consecințele legale firești”, spune Daniel Apostol.

El menționează că ASF traversează acum un proces amplu de restructurare și de îmbunătățire a activității ei.

”Hotărârea luată de președinte este să se facă repede lumină cu privire la procedurile de lucru în reglementare, supraveghere și control în toate cele trei sectoare. Există indicii și suspiciuni cu privire la practici incorecte, iar dacă concluziile analizelor interne solicitate în Consiliu de către președintele autorității vor conduce către demonstrarea unor vinovății, atunci președintele va dispune măsuri drastice de intrare în legalitate și de penalizare a celor găsiți vinovați”, mai spune purtătorul de cuvânt al ASF.

De altfel, în cadrul ASF a fost înființat recent și un nou Serviciu, care se va ocupa tocmai cu verificarea documentelor care ajung în atenția Consiliului și nu numai a acestora. Este vorba despre Serviciul de Conformitate, care va acționa sub coordonarea directă a președintelui Nicu Marcu și unde lucrează, deocamdată, doi dintre consilierii acestuia. Scopul Serviciului este tocmai acela de a identifica și corecta eventualele erori din viitor.

Erorile la care publicația Economica.net face referire ar fi fost mai frecvente în cazul sectorului Piața de Capital, însă greșeli „ciudate” în documente au apărut și în zona asigurărilor. Există și un tipar al acestor greșeli, spun sursele citate. Direcțiile prezentau membrilor executivi ai Consiliului (vicepreședinte responsabil de sector, prim vicepreședinte sau președinte) câte patru seturi de documente în legătură cu anumite spețe. Trei dintre aceste seturi de documente erau semnate și asumate de către cei care au elaborat lucrarea și de către directorul de Direcție, în timp ce un al patrulea set trebuie semnat doar de către executivul din Consiliu. În mod normal, cele patru seturi trebuie să fie identice. Totuși, în mai multe situații s-a descoperit că în actele menite să fie semnate de ” executiv” apăreau formulări diferite față de celelalte trei seturi. În unele cazuri ar fi fost modificări discrete, iar în altele chiar schimbări de anvergură, pasaje întregi modificate, scrie publicația Economica.net.

 

 

din aceeasi categorie