Acasă EconomieIndustrie Wizz Air așteaptă ”moartea” Tarom. ”De cinci ani avem un plan”

Wizz Air așteaptă ”moartea” Tarom. ”De cinci ani avem un plan”

de A

József Váradi, director executiv al Wizz Air, cea mai mare companie aeriană low-cost din Europa Centrală şi de Est, se declară sceptic în privința șanselor de supraviețuire ale Tarom și precizează că de cinci ani are pregătit un plan în situația în care compania națională de transport aerian ar da faliment.

Dacă Tarom ar dispărea de pe piață, Wizz Air s-ar lupta cu principalii săi concurenți pe plan local, Blue Air și Ryanair, să pună mâna nu atât neapărat pe flota companiei de stat, ci pe clienții săi, având în vedere că vorbim de 2,4 milioane pax.

„Uitaţi-vă la Tarom. Piloţii poate că se simt mulţumiţi acolo pentru că fac parte dintr-un sindicat, dar cu tot respectul, este doar o chestiune de timp până când Tarom va dispărea de pe piaţă. Tarom este compania aeriană naţională de aici şi are o cotă de piaţă de doar 15%, iar Blue Air, Wizz Air sunt companii mai mari, iar Ryanair începe să devină o companie tot mai mare în România. Cu un sindicat poate câştigi pe termen foarte scurt, dar pierzi pe termen lung”, a spus acesta, într-o conferință de presă joi seara la București, în care a prezentat rezultatele companiei Wizz Air pe 2017 și obiectivele pentru acest an”, a spus șeful Wizz Air.

Váradi consideră că sindicatul nu face altceva decât să tragă în jos performanțele financiare ale unei companii, eficiența şi managementul timpului.

În ceea ce priveşte sindicatele, oficialul Wizz Air a spus că nu crede în această formă de organizare şi că în România 70% din forţa de muncă are apartenenţă la sindicate, în timp ce, în Polonia, de exemplu, procentul de sindicalizare este de 15%.

Întrebat dacă are Wizz Air un plan de rezerva în situația în care Tarom va înceta operațiunile, Váradi a spus că ”Da, îl avem de cinci ani”. 

În ultimii ani, companii aeriene mari precum Malev, Air Berlin, AlItalia sau Monarch Airlines au intrat în faliment.

Cu o cotă de piață de 34,7% în România, Wizz este urmată de Tarom și Blue Air cu 15,9%, Ryanair cu 10,2%, iar restul de 23,3% de celelalte companii. 

Despre rezultatele anului trecut, József Váradi afirmă că 2017 a fost un an al expansiunii masive pentru Wizz Air.

”Am avut creşteri semnificative în toate sectoarele de business care au determinat ca Wizz să devină una dintre companiile aeriene cu cea mai mare creştere şi care au așezat fundaţia pentru viitoarea dezvoltare a companiei în următorul deceniu”, a mai spus el.

În 2017, Wizz Air a transportat înspre și dinspre România peste 6,8 milioane de pasageri pe rutele sale, ceea ce reprezintă o creștere cu 28% față de anul precedent.

În cursul anului trecut, Wizz a lansat 17 noi rute din România și și-a extins bazele din Cluj-Napoca și Craiova adăugând două aeronave suplimentare și creând astfel peste 70 de locuri de muncă directe în cadrul companiei.

De asemenea, Wizz Air va avea 8,8 milioane de locuri la vânzare pe rutele sale din România în 2018, cu 16% mai mult decât anul trecut. Wizz Air va avea alocate 24 de aeronave la cele şase baze, Bucureşti, Cluj-Napoca, Craiova, Iaşi şi Timişoara, iar numărul de angajaţi orientaţi către pasageri va ajunge la peste 950.

În prezent, reţeaua Wizz din România este formată din 143 de rute, inclusiv zborul intern Bucureşti – Cluj-Napoca.

La finalul unui an record, cu 3,1 milioane de pasageri transportați și o creștere cu 19%, Wizz Air a anunțat că va aloca a zecea aeronavă la Aeroportul Otopeni în iunie.

Extinderea flotei va permite companiei să lanseze trei noi rute din România spre Atena, Goteborg și Nisa. Wizz oferă acum 48 de rute spre 20 de țări din București.

József Váradi a mai anunțat că deocamdată compania nu intenționează să deschidă operațiuni long haul.

Wizz Air, cea mai mare companie aeriană low-cost din Europa Centrală, a transportat în întreaga lume mai mult de 28 de milioane de pasageri pe rutele sale, cu 24% mai mult faţă de 2016.

14 aeronave noi s-au alăturat flotei Wizz Air, 13 Airbus A321 şi un Airbus A320, ceea ce face acum ca numărul total de aparate de zbor să ajungă la 88. 

Aeronavele suplimentare vor crea alte 600 de locuri de muncă directe în cadrul companiei, iar peste 3.500 de specialiști în aviaţie lucrează acum în cadrul companiei aeriene ce are 27 de baze în 15 ţări, incluzând şi cele mai noi baze Wizz de la Londra Luton în Marea Britanie şi Varna, în Bulgaria.

Wizz Air va continua, de asemenea, să-şi dezvolte reţeaua de rute, cu alte şapte aeroporturi şi mai mult de 100 de noi rute ceea ce va însemna o creştere a reţelei la aproape 600 de rute către 145 de destinaţii în 44 de ţări.

De asemenea, Wizz Air a semnat cea mai mare comandă de aeronave cu Airbus pentru achiziţionarea în viitor a încă 146 de aeronave Airbus din familia A320neo. Noul angajament, odată ce va fi aprobat de acţionarii companiei, va crește comanda totală de aeronave Airbus la un număr de 282, ceea ce va asigura un flux de aparate de zbor până la finalul anului 2026.

din aceeasi categorie