Acasă EconomieIndustrie Veniturile Danone România au scăzut cu 5% în 2014

Veniturile Danone România au scăzut cu 5% în 2014

de A

danoneProducătorul de lactate Danone România anunţă că veniturile sale au depăşit suma de 456 de milioane de lei, în anul 2014, în scădere cu 5% comparativ cu anul precedent, potrivit unui comunicat al companiei. În ceea ce priveşte cota de piaţă, Danone rămâne liderul segmentului de iaurturi, cu o cotă de aproximativ 50% în valoare.

“2014 a fost un an de transformare strategică pentru Danone România, influențată de doi factori principali. Primul e legat de piața stagnantă a iaurturilor și de comportamentele de consum care s-au schimbat, cu consumatori tot mai interesați de produse care le aduc valoare adăugată. Pentru a răspunde acestei nevoi, de anul trecut ne-am concentrat portofoliul pe sortimentele valorizate, unde de altfel Danone excelează. Al doilea factor este dat de consolidarea în România a unui centru regional puternic pentru Europa de Sud Est, care a presupus eforturi semnificative și investiții atât în redefinirea structurilor noastre, cât și în implementarea de noi instrumente de lucru, așa cum sunt sistemele IT, de care este nevoie pentru a conduce eficient și în timp real afacerile din toate țările regiunii”, a declarat Dieter Schulz, director general Danone Europa de Sud Est.

Fabrica din București procesează anual în jur de 50 milioane litri de lapte, 98% provenind în 2014 de la fermele partenere din România, potrivit datelor companiei. Fabrica lucrează pentru piața românească și pentru alte țări din Europa. În total, de la intrarea pe piața românească, Danone a investit în operațiunile locale peste 340 milioane lei.

Începând cu 2013, Danone România a devenit centrul regiunii Europa de Sud Est, incluzând România, Bulgaria, Grecia, Moldova și Țările Adriatice (Serbia, Albania, Bosnia-Herțegovina, Macedonia, Kosovo), deservind o piață potențială de peste 60 milioane consumatori.

Danone România este lider de piață pe segmentul iaurturi. Compania are în portofoliu peste 90 de sortimente de produse, realizate în majoritate în fabrica din București. Fabrica Danone din București a produs local primele iaurturi în 1999, iar în prezent 1 din 2 iaurturi consumate în România poartă marca Danone.

Compania Danone România face parte din Grupul Danone, care deține locul 1 în lume în fabricaţia de produse lactate proaspete şi locul 2 în lume în domeniul apelor minerale îmbuteliate şi alimentaţiei pentru bebeluşi. Grupul Danone a înregistrat în 2014 vânzări de peste 20 miliarde euro.

Danone a facut primul pas pe piață în Barcelona încă din 1919, când Isaac Carasso a început să vândă primele iaurturi în farmacii, ca un leac pentru infecțiile intestinale, care afectau în special copiii. În prezent, divizia de lactate este prezentă în mai mult de 70 de țări în întreaga lume. Cele mai renumite mărci Danone includ iaurturi probiotice (Activia, Actimel), produse pentru copii (Danonino, Disney), iaurturi în stil grecesc, bogate în proteine (Oikos), mărci de răsfăț (Danette, Cremosso) și gamele Danone cu iaurt simplu și cu fructe, precum Natural și Delicios.

din aceeasi categorie