Cererea pentru serviciile all inclusive pe litoralul românesc a crescut de aproape patru ori față de anul 2014, în timp ce valoarea medie a pachetelor all inclusive achiziționate a scăzut cu 6,4%, potrivit unui studiu Mareea, unul din principalii touroperatori care activează pe litoralul românesc. Potrivit studiului, numărul de turiști care au ales până la acest moment hotelurile cu facilități all inclusive a înregistrat o creștere spectaculoasă de 289,8% față de 2014, în timp ce valoarea vânzărilor a crescut cu 271%.
Agenția a analizat, pe baza indicatorilor interni, tendințele sezonului estival 2015, raportat la anul precedent. Studiul s-a axat pe preferințele turiștilor români și străini, atât pe stațiuni, cât și la nivelul general al vânzărilor, raportându-se la intervalul rezervărilor înregistrate în perioada 01 octombrie 2014 – 15 mai 2015.
Oficialii Mareea spun că dezvoltarea numărului de unități hoteliere care au decis implementarea serviciilor all inclusive în acest sezon a determinat evident scăderea prețului valorii medii a prețului/pachet la 1.155 lei față de 1.234 lei în 2014. Măsurile fiscale implementate în 2015, printre care reducerea TVA la pachete turistice, au accentuat tendința de scădere a prețurilor, în paralel cu îmbunătățirile aduse de hotelieri bazelor materiale (extra-facilități, spații de joacă, piscine, agrement etc).
“Creșterea înregistrată are cauze multiple, precum măsurile fiscale adopate, creșterea numărului unităților hoteliere și a calității serviciilor oferite de acestea, precum și consolidarea produsului all inclusive în România, datorită promovării efectuate de agenții și hotelieri. Totodată, creșterea este determinată și de orientarea românilor către piața românească, în detrimentul destinației Bulgaria, care începe să scadă în preferințele turiștilor noștri”, a declarat Marius Usturoiu, director general al Mareea.
El afirmă că solicitările și vânzările efectuate înregistrează o creștere de 10,9%, estimând că această tendință va crește.
”În topul preferințelor se situează stațiunea Mamaia, cu 56% din totalul ponderii turiștilor, în creștere cu 2% față de 2014, urmată de Eforie Nord 12%, Jupiter 8%, Venus 7%, Neptun 7% etc. Ponderea mare deținută la acest moment de stațiunea Mamaia are ca explicație faptul că turiștii români apelează din ce în ce mai mult la selecția și plata vacanțelor cu valori mai mari, în intervalele de Early booking/Înscrieri timpurii, când economiile realizate devin semnificative”, arată reprezentanții Mareea.
Ei spun totodată că turiștii români, și mai nou și cei străini, aleg să rezerve cu până la șase luni în avans servicii turistice estivale la Marea Neagră, deoarece ”astfel își securizează bugetele de vacanță și ușurează eforturile hotelierilor care pot estima mult mai bine gradul de încărcare și sezonalitate, oferind astfel prețuri atractive pe parcursul întregului sezon estival”.
Mareea gestionează anual un număr de peste 75.000 de turiști care aleg să-și petreacă vacanța pe litoralul românesc.
În plus, touroperatorul se bazează pe polonezi pentru a crește turismul de tip incoming. Oficialii Mareea au anunțat că pregătesc o nouă piață, un zbor charter către Polonia și estimează că, cu sprijinul autorităților, 5.000 de turiști de pe această piață vor vizita România.
”Suntem convinși că în trei-cinci ani Polonia va fi piața principală de pe care vom aduce turiști”, afirmă Marius Usturoiu.