Producătorul de cărămizi Cemacon (CEON) a realizat în primele nouă luni o cifră de afaceri netă în creştere cu 29%, în sumă de 72,2 milioane lei, comparativ cu perioada similară a anului trecut. Profitul net a scăzut la sfârşitul lunii septembrie cu 18% la 6,7 milioane lei, faţă de perioada similară a anului trecut.
Compania a depășit cu 4% nivelul vânzării cantitative totale realizate la nivelul întregului an 2015, o creștere cu 29% comparativ cu primele nouă luni ale anului 2015, „în condițiile unei profitabilități în creștere în trimestrul 3, raportat la trimestrele anterioare”, se arată într-un comunicat.
Acesta este cel de-al șaselea an de creștere consecutivă, cifra de afaceri a urcat cu 323% în şase ani. Comparatic, la 30 septembrie 2011, Cemacon a raportat o cifră de afaceri netă de 21,8 milioane lei.
„Ambele facilități de producție, cea de la Recea și cea de la Zalău, au funcționat la capacitate 100%, în condiții competitive de productivitate, eficiență calorică și calitate”, spun reprezentanţii companiei.
Comparativ cu perioada similară a anului 2015, eliminând cheltuielile și veniturile aferente restructurării, compania a înregistrat o creștere cu 16% a veniturilor operaționale și 22% a cheltuielilor operaționale, operarea fabricii de la Zalău timp de nouă luni în 2016, față de şase luni în primele nouă luni din 2015 contribuind substanțial la creșterea cheltuielilor operaționale.
„Cele mai relevate proiecte ale acestui an au fost continuarea producției la capacitate maximă pe ambele fabrici, o creștere de vânzări superioară evoluției estimate a pieței, refinanțarea creditului de la BCR, cu obținerea unor condiții mai avantajoase pentru companie, și semnarea antecontractului de vânzare cumpărare de către Cemacon Real Estate SRL și Dedeman, pentru terenurile de pe platforma din Zalău”, a declarat Liviu Stoleru, directorul general și președinte al consiliului de administrație Cemacon.
Acesta afirmă că toate aceste proiecte vor fi finalizate în proporție de 100% până la sfârșitul anulului.
Pentru anul în curs, Cemacon îşi propune o creștere a cifrei de afaceri cu minimum 13% şi consolidarea cotei de piață la nivel național.
De asemenea, compania vrea să valorifice activele neproductive deținute.
Cemacon este al doilea cel mai mare producător de blocuri ceramice din România, pe o piaţă pe care mai activează şi Wienerberger şi Brikston.
Cemacon este listată la Bursa de Valori Bucureşti (BVB) şi are o capitalizare de 38 milioane lei.
Compania este detinută, preponderent, de acționari instituționali, fonduri de investiții româneşti şi străine.