Veniturile Hidroelectrica au scăzut cu 22%, în perioada ianuarie-martie, la 2,53 miliarde lei. Profitul net a scăzut cu 23%, în primul trimestru al anului, la 1,326 miliarde lei, de la 1,723 miliarde lei în primul trimestru al anului trecut. În primele trei luni ale anului 2024, rezultatele Hidroelectrica au fost influențate de diminuarea prețurilor de vânzare a energiei electrice, cât și a cantității de energie electrică vândută, conducând implicit la o scădere a veniturilor din vânzarea de energie.
”În primele trei luni din acest an producția de energie electrică a înregistrat o scădere moderată de 3% față de aceeași perioadă a anului precedent, ca urmare a unei hidrologii mai scăzută decât în anul 2023. De asemenea, veniturile grupului au înregistrat o reducere de 22% comparativ cu primul trimestru al anului 2023, în linie cu previziunile bugetare, în mare parte din cauza presiunilor asupra prețurilor de vânzare a energiei electrice atât pe piața locală, cât și pe cea europeană interconectată, ca urmare a unui sezon de iarnă moderat la nivelul întregii regiuni. În ciuda acestor provocări, marja operațională a Grupului a fost de 59%, în scădere cu 2% față de perioada similară a anului trecut, în timp ce marja netă a scăzut la 52%, cu 1% față de perioada similara a anul anterior. Profitul net al grupului a înregistrat o scădere de 23%, de la 1.723 milioane lei în primul trimestru al anului 2023 la 1,326 miliarde lei în primul trimestru al anului 2024”, informează compania.
De asemenea, rezultatul pe acțiune a înregistrat o scădere de 23%, de la 3,84 lei/acțiune la 31 martie 2023 la 2,95 lei/acțiune în primul trimestru al anului 2024.
”Rezultatele pentru primul trimestru al anului 2024 reflectă mediul de piață dificil și presiunile asupra prețurilor la energia electrică. Cu toate acestea, suntem angajați să gestionăm eficient aceste provocări și să ne menținem pe drumul stabilit în cadrul Planului de Administrare. În primul trimestru al anului 2024, ne-am concentrat pe identificarea, analiza și documentarea oportunităților de dezvoltare oferite de piață, în paralel cu implementarea unor procese de eficientizare a activității din cadrul Companiei. De asemenea, ne-am concentrat pe menținerea și dezvoltarea portofoliului actual de afaceri al Hidroelectrica și integrare în cadrul Grupului a activelor UCM Reșița, asigurându-ne că ne păstrăm statutul asumat, acela de companie 100% verde”, a declarat Karoly Borbely, CEO-ul Hidroelectrica.
Producția de energie electrică brută s-a diminuat cu 3%, la 4.403 GWh, de la 4.531 GWh în perioada similară a anului trecut.
”Energia produsă și vândută (producția netă) a înregistrat o ușoară scădere de 3% în primul trimestru al anului 2024 comparativ cu perioada similară a anului anterior, înregistrându-se o cantitate de 4.475 GWh în perioada ianuarie-martie 2024. Această scădere a fost determinată în special de condițiile hidrologice înregistrate în luna martie 2024, când valoarea medie a debitului Dunării (6.054 mc/s) a înregistrat o diminuare cu aprox. 15% față de perioada similară a anului 2023”, mai arată raportul.
Hidroelectrica a debutat pe 12 iulie 2023 pe Piaţa Reglementată a BVB şi a intrat la tranzacţionare sub simbolul H2O, oferta publică inițială a Hidroelectrica fiind cea mai mare ofertă din Europa şi a treia cea mai mare din lume luând în calcul IPO-urile realizate în 2023.
Hidroelectrica este cel mai mare producător de energie verde din România și furnizează servicii tehnologice pentru Sistemul Energetic Național. Compania, esențială pentru un sector strategic, cu implicații în siguranța națională, operează 187 centrale cu o capacitate hidroenergetică de 6,3 GW și – în plus, deține un parc eolian la Crucea, cu o putere instalată de 108 MW. De asemenea, compania deține – conform ultimelor date oficiale, o cotă de 12,81% din piața de furnizare.