Acasă Economie Vânzările Bosch în România au depășit 2,1 miliarde euro

Vânzările Bosch în România au depășit 2,1 miliarde euro

de A

Bosch, lider global în furnizarea de tehnologii și servicii, a încheiat anul fiscal 2022 cu vânzări consolidate în valoare de 2,5 miliarde de lei (512 milioane de euro) în România, înregistrând astfel o creștere de aproximativ patru procente față de anul trecut. Vânzările totale nete de 10,6 miliarde de lei (2,1 miliarde de euro) înregistrate în România, inclusiv vânzările companiilor neconsolidate și livrările interne către companii afiliate, au reprezentat o creștere de aproximativ 29 de procente comparativ cu anul precedent.

„În 2022, Bosch a înregistrat în România o performanță foarte bună, cu o creștere de două cifre, în ciuda mediului economic și social dificil”, a declarat Mihai Boldijar, director general al Robert Bosch S.R.L. și reprezentantul Grupului Bosch în România.  

Creșterea cifrei vânzărilor s-a datorat în principal dezvoltării activității companiei și investițiilor strategice în producție, cercetare și dezvoltare, precum și în domeniul serviciilor.

„Această creștere importantă este o dovadă a puterii de adaptare, a agilității și flexibilității strategiei și proceselor noastre, dar și a coeziunii angajaților noștri și a dorinței lor de a demonstra că se poate obține un nivel ridicat de performanță chiar și în condiții complexe”, a adăugat Boldijar.

La 31 decembrie 2022, numărul de angajați Bosch în România era de aproximativ 9.830, în creștere cu aproximativ 12 procente față de anul precedent.

„Păstrând accentul pe cercetare și dezvoltare în domeniile cheie ale mobilității viitorului, transformând provocările în oportunități, adaptându-ne modul de lucru la noile circumstanțe și aplicând un stil de conducere incluziv și transparent, anul trecut am reușit să atragem noi talente și să ne menținem poziția printre cei mai buni angajatori din țară”, a continuat Boldijar. Chiar dacă primele luni ale noului an fiscal au arătat că și anul acesta va fi dificil, Bosch a înregistrat în România un început bun în primul trimestru din 2023, cu o ușoară creștere față de anul precedent.

„Pentru a atinge potențialul pe termen lung, Bosch va continua să-și dezvolte expertiza locală în România, în special în domeniile strategice de creștere, cum ar fi activitățile de cercetare și dezvoltare”, a spus Boldijar. 

În 2022, Bosch a investit aproximativ 410 milioane de lei (aproximativ 83 de milioane de euro) în România, în principal în dezvoltarea unităților de producție din sectorul de activitate Soluții de mobilitate din Cluj și Blaj, precum și în domeniul cercetării și dezvoltării, în cadrul Centrului de Inginerie Bosch din Cluj.

Fabrica Bosch din Jucu, judeţul Cluj, a înregistrat o creștere semnificativă în 2022, producând cu 12 procente mai multe unități de control electronice pentru airbag-uri, sisteme multi-cameră și pentru asistență la condus față de anul precedent. Bosch produce la Cluj produse de ultimă generație încă din anul 2013, oferind un portofoliu larg și competitiv de unități de control electronice pentru creșterea siguranței în trafic și a confortului la volan. De la inaugurare, fabrica a livrat pentru clienții internaționali peste 350 de milioane de piese auto de înaltă calitate.

În plus, unitatea de producție Bosch din Blaj, cunoscută pentru expertiza sa înaltă în producția de componente auto și tehnologie industrială, planifică să își dezvolte capacitatea de producție în sectorul de activitate Tehnologie industrială prin extinderea utilajelor de producție pentru tehnică liniară. În plus, în 2022, unitatea de producție Bosch din Blaj a inaugurat o clădire modernă pentru gestionarea reciclării resurselor. Unitatea, care se întinde pe o suprafață de 1.750 de metri pătrați, asigură gestionarea și eliminarea eficientă la fața locului a tuturor materialelor reziduale rămase în urma producției.

Compania investește în mod constant în inițiative pentru educație și comunitatea locală. Prin proiectele sale de renovare din cadrul universităților din Sibiu și Alba Iulia, fabrica din Blaj a creat spații de instruire și recreere moderne și eficiente pentru studenți. În plus, în 2022, fabrica Bosch din Blaj a deschis un centru afterschool cu 45 de locuri într-una din școlile locale, pentru a oferi sprijin în educarea copiilor. 

Bosch continuă să își consolideze activitățile de cercetare și dezvoltare din România și poziția strategică în cadrul rețelei sale globale de inginerie, jucând astfel un rol din ce în ce mai important în marea transformare a mobilității. Centrul de Inginerie Bosch din Cluj contribuie la dezvoltarea de produse și servicii excelente în domeniul conducerii automatizate și al mobilității conectate și electrice. Centrul dispune de competențe vaste în domenii precum inginerie software, hardware și mecanică, ingineria fiabilității și validarea calității, dar și în planificarea vânzărilor din sectorul mobilității. În prezent, peste 1.500 de angajați sunt implicați în proiecte tehnologice de ultimă generație în trei locații moderne, ce oferă condiții de lucru care inspiră: în Cluj-Napoca, în cadrul fabricii din Jucu și la sediul central din București al companiei. În 2023, Centrul de Inginerie Bosch sărbătorește 10 ani de activitate în România, alături de fabrica Bosch din Jucu, printr-o serie de acțiuni dedicate angajaților și comunității locale.

În sectorul de activitate Soluții pentru mobilitate, divizia Automotive Aftermarket a înregistrat un record absolut de vânzări în România în 2022, prin creșterea vânzărilor cu peste 20 de procente față de anul anterior, pe fondul consolidării relațiilor de afaceri cu distribuitori strategici. În 2022, rețeaua de service-uri auto Bosch cuprindea mai mult de 460 de service-uri auto în România.

În sectorul de activitate Tehnologie pentru construcții și energie, divizia Bosch Termotehnică și-a consolidat în 2022 portofoliul și poziția pe piață în segmentul produselor HVAC (încălzire, ventilație și aer condiționat), urmând tendința europeană de electrificare. Astfel, divizia și-a dublat cota pe piața aparatelor de aer condiționat și și-a dezvoltat transferul de cunoștințe către parteneri în materie de pompe de căldură. În același timp, dată fiind extinderea gamei sale de produse, care include tehnologii sustenabile pentru aer condiționat și produse destinate stării de bine, pentru locuințe mai confortabile și mai primitoare, divizia Bosch Termotehnică a fost redenumită de curând „Bosch Home Comfort Group”.

În 2022, Bosch Service Solutions din Timișoara a împlinit 15 ani de activitate pe piața din România.  Anul trecut, Bosch Service Solutions a înregistrat din nou o creștere de două cifre. În 2022, locația s-a extins în noi domenii de activitate, introducând managementul de proiecte ca serviciu, cu o echipă de 30 de manageri de proiect înalt calificați, implicați activ în diferite proiecte de digitalizare. În plus, Bosch din Timișoara a preluat responsabilități globale în domenii precum contabilitatea, master data și resursele umane.

Sectorul de activitate Bunuri de larg consum a avut de suferit de pe urma reducerii abrupte a cererii de aparate electrocasnice și scule electrice în 2022. Cu toate acestea, divizia Bosch Scule electrice a continuat să răspundă necesităților clienților prin lansarea de noi produse inovatoare. De exemplu, în 2022, divizia a lansat pe piața din România aplicația PRO360 pentru smartphone și desktop, o soluție digitală pentru utilizatorii profesioniști, care facilitează accesul rapid la documentațiile tehnice și simplifică sarcinile de lucru. BSH Electrocasnice a reușit să-și consolideze poziția prin creșterea cotei sale de piață în categoriile de interes. Din 1999, BSH a vândut peste 6,5 milioane de aparate electrocasnice de înaltă calitate pe piața din România. 

În sectorul de activitate Tehnologie industrială, Bosch se află pe o tendință de creștere. În 2022, divizia de vânzări Bosch Rexroth a înregistrat o creștere de două cifre. Un produs care a avut o creștere semnificativă a fost AMR Active Shuttle – un robot mobil autonom care înlesnește tranziția către fabrica viitorului.

Pentru Bosch, sustenabilitatea înseamnă asigurarea unui echilibru între aspectele economice, de mediu și sociale ale activităților sale comerciale. Astfel, în 2020, Bosch a devenit prima companie industrială globală care a devenit neutră din punct de vedere al emisiilor de carbon în cele 400 de locații din lumea întreagă. În plus, compania continuă să-și consolideze portofoliul de soluții pentru conducerea electrificată. În Romania, Centrul de Inginerie Bosch din Cluj dezvoltă software pentru mașini electrice, precum unități de comandă pentru managementul bateriilor sau servicii pe bază de cloud pentru a spori performanța și durata bateriilor, în timp ce fabrica din Jucu produce deja unități de comandă electronice pentru mașini electrice și hibrid.

Totodată, Bosch se preocupă activ de îmbunătățirea eficienței energetice a fabricilor și a clădirilor sale de birouri. Pe lângă utilizarea soluțiilor de monitorizare a consumului de energie, achiziționarea energiei electrice din surse regenerabile, utilizarea căldurii de la compresoare pentru producerea apei calde menajere, sau pentru susținerea sistemului de încălzire și înlocuirea corpurilor de iluminat existente cu tehnologie LED, fabricile din Blaj și din Cluj au început să-și producă propria energie verde prin instalarea de panouri fotovoltaice. În 2021, fabrica din Blaj a devenit prima unitate Bosch din România care a montat panouri fotovoltaice pe acoperiș, fiind urmată de fabrica Bosch din Cluj. În 2022, sistemul fotovoltaic din Cluj a produs 3.721 MWh, reprezentând aproximativ 7 procente din totalul consumului de electricitate al fabricii. Valoarea totală a investiției ajunge la 5 milioane de euro.

În plus, Bosch susține tranziția către electromobilitate prin instalarea de stații de încărcare pentru autovehiculele electrice la locațiile sale de producție din România. Totodată, Bosch susține ideea economiei circulare prin utilizarea de materiale reciclate și prin reducerea utilizării de materii prime noi. Astfel, începând din toamna acestui an, divizia Bosch Scule electrice va oferi 23 de aparate de măsură cu un concept nou de sustenabilitate. De exemplu, pentru fabricarea carcasei și accesoriilor pentru nivela cu laser în cruce Quigo Green, vor fi utilizate materiale reciclate în proporție de 90 de procente.

În materie de responsabilitate socială, Bosch își extinde constant activitățile în România, oferind sprijin pentru o serie de organizații caritabile și instituții sociale, să dezvolte proiecte destinate comunităților locale. În plus, începând din 2020, Fundația Bosch România a implementat o serie de programe, precum Fondul Științescu pentru educație și Centrele Generații, care desfășoară activității de tip after-school, ce aduc laolaltă copiii și persoanele în vârstă. În 2022, fundația a investit peste o jumătate de milion de lei în educație, asigurând acces la studii pentru 600 de copii.

În cadrul programului Școală duală Bosch, demarat în 2013, peste 600 de elevi au fost instruiți în domenii specifice în cadrul unităților de producție Bosch din Cluj și Blaj. În plus, studenții pot accesa trei programe de masterat și patru cursuri concepute de Centrul de Inginerie Bosch din Cluj, în parteneriat cu Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca și cu Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca. De asemenea, compania oferă o serie de oportunități studenților, precum programul Working Student, stagii de lucru plătite, sau acces la Academiile Bosch.

În 2022, Bosch și-a depășit obiectivele de afaceri pe parcursul unui an care s-a dovedit plin de provocări. Furnizorul de tehnologie și servicii și-a crescut cifra totală a vânzărilor la 88,2 miliarde de euro; marja EBIT din operațiuni a crescut de la 4 la 4,3 procente.

„Am făcut față cu succes provocărilor anului 2022 – atât vânzările, cât și marja au atins niveluri mai ridicate decât cele preconizate”, a afirmat Stefan Hartung, președintele consiliului de administrație al Robert Bosch GmbH.

În pofida urmărilor pandemiei de COVID-19, vânzările Bosch au crescut cu 3,5 procente în primul trimestru al anului 2023. În ciuda perspectivelor economice modeste, compania are în vedere o creștere a cifrei vânzărilor de 6 – 9 procente pentru întregul an 2023. Obiectivul pentru marja EBIT din operațiuni în 2023 este de aproximativ 5 procente. Chiar și în cazul în care contextul economic și social continuă să fie dificil, Bosch își propune să înregistreze o creștere semnificativ mai rapidă în anii care urmează.

„Intenționăm să ne dezvoltăm în fiecare regiune din lume și să ne numărăm printre primii trei furnizori pe piețele respective”, a declarat Hartung.

Lupta cu schimbările climatice generează schimbări considerabile în mediul de afaceri și în societate, accelerând, totodată, transformările tehnologice.

„Această transformare tehnologică creează oportunități de creștere de care dorim să profităm. În acest context, este ideală filosofia noastră „Tehnică pentru o viață”, și nu doar în materie de tendințe majore de electrificare, automatizare și digitalizare, ci și, mai mult decât oricând, în materie de software și inteligență artificială”, a adăugat Hartung.

Bosch răspunde acestei tendințe către ingineria auto pe bază de software prin realinierea activității sale de aprovizionare în domeniul auto: în cadrul Robert Bosch GmbH, Bosch Mobility va fi gestionată în viitor ca un domeniu de activitate ce va răspunde pentru propriile acțiuni și care va avea propria echipă de conducere. Se urmărește posibilitatea de a deservi nevoile clienților existenți, precum și cele ale clienților noi, într-un mod și mai bun și mai rapid, cu ajutorul unor soluții personalizate dintr-o singură sursă. Președintele consiliului de administrație Bosch a anunțat că pentru sectorul de activitate din domeniul mobilității reorganizat de curând se preconizează o creștere anuală medie de aproximativ 6 procente până în 2029, când va ajunge la vânzări anuale de peste 80 de miliarde de euro.

Grupul Bosch este prezent de 29 de ani în România și are aproximativ 9.830 de angajați în șase entități. În 2022, Bosch a generat vânzări consolidate în valoare de 512 milioane de euro pe piața din România. Valoarea totală netă a vânzărilor, incluzând vânzările companiilor neconsolidate și livrările interne către afiliați, a ajuns la 2,1 miliarde de euro. Pe lângă centrele sale de cercetare și dezvoltare din Cluj și București și fabricile din domeniul Soluțiilor de mobilitate  din Cluj și Blaj, Bosch mai operează o unitate de producție din domeniul Tehnologiei industriale, tot la Blaj, precum și un centru pentru soluții de externalizare a proceselor de afaceri, la Timișoara. În București, Bosch administrează un birou de vânzări pentru produsele sectoarelor de activitate Soluții de  mobilitate, Bunuri de larg consum și Tehnologie pentru construcții și energie. În plus, tot în capitala României se află și o filială a BSH Hausgeräte GmbH, activă pe piața aparatelor electrocasnice.  

Grupul Bosch este un lider global în furnizarea de tehnologii și servicii. Acesta are aproximativ 421.500 de angajaţi în întreaga lume (status la 31 decembrie 2022). Compania a generat vânzări de 88,2 miliarde de euro în 2022. Operațiunile sale sunt structurate în patru sectoare de activitate: Mobilitate, Tehnologie industrială, Bunuri de larg consum și Tehnologie pentru construcţii şi energie. În calitate de lider în IoT, Bosch oferă soluţii inovatoare pentru case inteligente, Industry 4.0 și mobilitate conectată. Grupul Bosch cuprinde Robert Bosch GmbH și cele aproximativ 470 de filiale și companii regionale din peste 60 de țări. Prin includerea partenerilor comerciali şi de service, reţeaua globală de producţie, inginerie şi vânzări Bosch acoperă aproape toate ţările din lume. Cu cele peste 400 de locații din întreaga lume, Grupul Bosch a atins neutralitatea din punct de vedere al emisiilor de carbon din primul trimestru al anului 2020. Baza pentru viitoarea creştere a companiei este puterea sa inovatoare. În cele 136 locaţii din lume, Bosch are aproape 85.5000 de angajaţi în cercetare şi dezvoltare, precum și aproximativ 44.000 de ingineri software.

 

din aceeasi categorie