Acasă EconomieIndustrie Tendințele 2015 în turism: Crește cererea pe destinații exotice și rezervările

Tendințele 2015 în turism: Crește cererea pe destinații exotice și rezervările

de GM

vacantaTendințele pieței de turism pentru 2015 arată o creștere de peste 30% a cererilor pentru destinații exotice (Maldive, Caraibe, Asia), se accentuează numărul de rezervări pe early-booking și a rezervărilor online, chiar dacă sunt dublate de informații pe telefon, spune Cosmin Marinof, manager de vânzări TUI TravelCenter parte din Grupul Eurolines. De asemenea, cumpărătorii devin din ce în ce mai exigenți și aleg cu grijă vacanța.

”A crescut ușor numărul turiștilor străini, din Polonia, de exemplu. Industria ar putea crește cu 2-5% în acest an”, a spus Marinof.

În prezent, în România, 65% din rezervările pentru călătorii se fac online, în timp ce piața agențiilor clasice a scăzut spre 24%. De asemenea, vârful de vânzări pentru vacanțele din vară este, în România, în luna martie, în timp ce în alte țări, precum Germania, acestea se cumpără încă din luna ianuarie. Una dintre schimbările înregistrate în piață, în acest an, este rezervarea vacanței de Revelion încă din septembrie, românii nemaiașteptând perioada noiembrie-decembrie pentru a-și cumpăra astfel de pachete. Austria și Bulgaria se mențin în topul preferințelor românilor care vor să-și petreacă sărbătorile de iarnă la schi, însă, tendința rezervărilor pentru destinațiile ,,calde” aduce în prim-plan Republica Dominicană, dar și Singapore, o destinație nouă, dar deja cerută pentru Revelion. Pe lângă acestea, Dubai este o destinație care crește în continuare foarte mult.

La rândul său, Dragoș Anastasiu, președintele Eurolines România, este de părere că industria turismului se schimbă cu o viteză amețitoare. Asta deși există jucători în industrie care oferă aceleași servicii ca acum 20 de ani.

,,Am descoperit locuri în România cu adevărat excepționale, precum Viscri, Cund, Copșa Mare, Delta Dunării, Ulmi, Cheile Grădiștei, dar și multe altele care sunt deosebite și cred că atenția industriei de turism ar trebui să se îndrepte spre promovarea lor în străinătate. Emiterea voucherelor de vacanță va schimba, într-o mică măsură proporția dintre românii care călătoresc în străinătate și cei care merg în țară, dar nu în sensul că numărul celor care călătoresc în străinătate va fi mai redus. Vor fi însă mai mulți care vor face vacanțe în România pentru că noi, agențiile de turism, vom lua din bazinul balconarilor, adică al celor care își făceau vacanța pe balcon deși primeau de la stat prime de vacanță. Cred, în continuare, că prin acordarea voucherelor va crește numărul de concedii, în general, și se va schimba ponderea”, a spus Dragoș Anastasiu.

Preţurile medii ale vacanţelor TUI TravelCenter pentru sezonul 2014 au fost: 750 de euro/persoană pentru sejururile în Turcia, 450 de euro/persoană pentru cele în Grecia (în ambele destinații fiind inclus transportul cu avionul), 350 de euro/persoană pentru cele în Bulgaria (cazare și masă, fără transport)şi 200 de euro pentru sejururile de pe litoralul românesc.

„Tarifele pentru vacanţele în Turcia au fost anul acesta mai mari cu 7%. Pentru sezonul următor va fi o tendinţă de scădere, cu 5-6%, iar tarifele din 2015 vor fi la nivelul celor din 2013, când vacanțele de vară în această țară erau foarte căutate „, a mai declarat Marinof.

Grupul Eurolines este alcătuit din 20 de companii și preconizează pentru anul 2014 o cifră de afaceri de 90 milioane de euro, din care 66 milioane euro reprezintă business-ul TUI TravelCenter.

TUI TravelCenter, prezent pe piaţa românească de trei ani, va lansa pe 30 octombrie un nou site (www.tui-travelcenter.ro), de unde turiştii îşi vor putea achiziţiona vacanţe online. Investiţia se ridică la 100.000 de euro, iar reprezentanţii se aşteaptă la vânzări de şase milioane euro pentru anul viitor.

„Din 2011 până în prezent am reuşit să ne dublăm cifra de afaceri. Pentru acest an estimăm, o cifră de afaceri de 66 de milioane de euro, în creştere cu 112% faţă de 2013. Acest lucru a fost posibil datorită atenţiei îndreptate spre client, dar şi datorită creşterii calităţii serviciilor, prin investiţii şi deschiderea de noi agenţii”, a declarat Cosmin Marinof, directorul de vânzări al TUI Travel Center parte din grupul Eurolines.

Numărul de agenții a crescut de la 52 la 77, din care 47 sunt TUI și 30 sunt Eurolines. Pentru 2015 grupul vrea să deschidă șase agenții de turism și patru destinații noi.

TUI TravelCenter este brandul sub care operează Touring Europabus România, membră a grupului Eurolines. TUI TravelCenter operează zece destinații în regim charter în parteneriat cu TUI în Turcia, Grecia și Spania. Pentru acest an grupul estimează că a transportat 315.000 călători, mai mulți cu 34% față de anul trecut, din care 30.000 au ales produse World of TUI. Din total, 40% sunt turiști, 38% au optat doar pentru avion, iar 22% doar autocarul.

din aceeasi categorie