Etapa a III-a a ediției de Crăciun a Programului „Rabla pentru Electrocasnice” a fost la mare căutare. A fost nevoie de doar 45 de secunde pentru ca bugetul pus la dispoziție să fie epuizat, față de 5 minute etapa I sau 7 minute etapa a II-a. Interesant este faptul că acest timp extrem de scurt a fost suficient ca foarte mulți români să reușească să genereze vouchere pentru toate cele trei echipamente puse „la bătaie”, în condițiile în care alții nu au putut face nimic. Ministerul Mediului și Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) se feresc să spună dacă retailerii au folosit softuri pentru generarea voucherelor în numele beneficiarilor.
Se pare că, în plină iarnă, românii au fost cu ochii pe aparatele de aer condiționat, ajungând să „guste” și din binefacerile uscătoarelor de rufe. Etapa a III-a a Programului „Rabla pentru Electrocasnice”, ediția de sărbători, s-a terminat în 45 de secunde, după cum au declarat reprezentanții Administrației Fondului pentru Mediu.
Conform datelor centralizate, în această etapă au fost aprobate 20.700 vouchere, din care 5.369 pentru aparate de aer condiţionat şi 3.931 pentru uscătoare de rufe. Totuși, voucherele pentru aspiratoare au fost vedetele; au fost generate 11.400 vouchere.
În aceste condiții, AFM a publicat lista cu beneficiari, astfel că aceștia au la dispziție 15 zile ca să facă achizițiile. Lista arată rezultate surprinzătoare. Foarte mulți români au reușit, în cele 45 de secunde, să genereze chiar și 3 vouchere, pentru toate tipurile de electrocasnice din această etapă. Alții nu au reușit nimic, dacă luăm în calcul postările pe de site-ul Ministerului Mediului și cel al AFM.
De altfel, accesul la platforma programului a fost subiect de discuție în spațiul public. Etapa trecută, când au fost generate vouchere pentru televizoare, tablele și laptopuri, a fost nevoie de 7 minute pentru epuizarea bugetului. Atunci, autoritățile au recunoscut că au fost probleme. Acum, startul programului a venit pentru mulți dintre beneficiari cu mesajul de epuizare a fondurilor. Nici de această dată responsabilii programului nu au venit cu precizări privind un posibil „aport informatic” al retailerilor la înscrierea în program.
Programul „Rabla pentru Electrocasnice” – ediţia 2021 a avut alocat un buget de 75 de milioane de lei, din care 34 de milioane de lei pentru sesiunea din perioada sărbătorilor de iarnă.



