Acasă Economie Profitul Grupului MOL a scăzut la 382 de milioane de dolari

Profitul Grupului MOL a scăzut la 382 de milioane de dolari

de A

Profitul înainte de impozitare al Grupului MOL din Ungaria a ajuns la 382 de milioane de dolari în primul trimestru din 2024, cu 18% mai mic decât în trimestrul anterior și cu 29% mai mic de la an la an. Rezultatele pentru segmentul Downstream au fost influențate de creșterea marjelor din rafinare a țițeiului Brent și de marjele din segmentul de petrochimie, dar producția a scăzut.

Grupul arată că taxele guvernamentale suplimentare continuă să afecteze rezultatele: taxa suplimentară pentru veniturile din 2024 a fost achitată în primul trimestru, generând un efect de 110 milioane de dolari, iar taxa Brent-Ural și taxa de CO2 au generat, fiecare, un impact de 27 de milioane de dolari.

”Grupul MOL a obținut un profit înainte de impozitare în valoare de 382 de milioane de dolari în T1 2024, în contextul taxelor guvernamentale, al schimbărilor din segmentul Downstream, al efectelor nefavorabile generate de prețul mai mic al gazelor în segmentul Upstream, dar și al evoluției favorabile a dinamicii non-fuel în segmentul Consumer Services. Grupul MOL a generat un flux de numerar liber simplificat în valoare de 402 milioane de dolari în trimestrul 1 2024, cu 22% mai mic comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut”, arată grupul.

De asemenea, numărul locațiilor Fresh Corner a crescut în întreaga rețea, ajungând la 1.260 în trimestrul 1 2024, de la 1.172 în trimestrul 1 2023. 

„Stabilitatea noastră este cheia pentru a întări securitatea fluxului de aprovizionare în Europa Centrală și de Est și de a efectua investiții strategice, așa cum este și complexul de polioli pe care îl vom inaugura în curând în urma unei investiții de 1,3 miliarde de euro. În luna martie am prezentat o agendă ambițioasă de investiții care face parte din strategia noastră actualizată care are rolul de a crește competitivitatea MOL, precum și a industriei din ECE. În ciuda presiunii generate de politicile guvernamentale asupra performanței noastre, ne menținem angajamentul de a ne continua călătoria de tranziție energetică și de a crește suveranitatea energetică pe viitor”, a declaratZsolt Hernádi, Chairman și CEO.

Rezultatele din segmentul Downstream au fost susținute atât de marjele din sectorul petrochimic, cât și de cele din rafinare, dar vânzările mai mici din producția proprie au influențat performanța. Măsurile guvernamentale suplimentare din Ungaria continuă să aibă un impact asupra rezultatelor, taxa pe bază de venituri, taxa Brent Ural și taxa CO2 influențând considerabil rezultatele trimestriale.

Segmentul Consumer Services a înregistrat o îmbunătățire continuă a marjei din vânzarea produselor non-fuel (produse gastro, produse alimentare și non-alimentare), totodată câștigul din vânzarea unor stații de carburanți au contribuit, de asemenea, la rezultatele din primul trimestru. În ciuda faptului că dimensiunea rețelei de stații din Ungaria a scăzut din cauza unor acorduri anterioare de achiziție, volumul vânzărilor de carburanți a crescut cu 6% de la an la an, în timp ce marja unitară pentru carburanți a scăzut cu 2% de la an la an.

Segmentul Upstream a totalizat 92.300 barili echivalent petrol în primul trimestru din 2024, ceea ce înseamnă o creștere de 0,8 mii barili echivalent petrol de la un trimestru la altul. Deoarece exploatarea din Kazahstan a extras primele gaze în decembrie 2023, volumele au crescut cu 1.300 barili echivalent petrol în primul trimestru din 2024. Nivelurile de producție din ECE au scăzut ușor din cauza declinului de bază al activelor onshore din Croația, în timp ce producția din Ungaria a fost menținută la nivel ridicat datorită eforturilor reușite de a contracara declinul natural. Costul de producție la nivel de grup a rămas neschimbat de la an la an, în ciuda presiunilor inflaționiste generale, datorită scăderii prețurilor la electricitate, a producției mai mari și a orientării către active cu costuri mai mici.

Serviciile de economie circulară au fost afectate de realizarea unor venituri mai mici decât cele estimate în urma aplicării responsabilității extinse a producătorilor (EPR). Sistemul de garanție-returnare (DRS în Ungaria) este în funcțiune de la 1 ianuarie, cu aproximativ 2.400 de aparate automate de colectare instalate și disponibile în puncte de retail de pe teritoriul Ungariei.

Grupul MOL este o companie internaţională integrată de petrol, gaze naturale, petrochimie şi retail, cu sediul central în Budapesta, Ungaria. Are operaţiuni în peste 30 de ţări și 24.000 de angajaţi în întreaga lume şi peste 100 de ani de experienţă în industrie. Grupul MOL controlează trei rafinării şi două unităţi petrochimice la nivelul managementului integrat al lanţului de aprovizionare în Ungaria, Slovacia şi Croaţia. Compania are, de asemenea, o reţea de aproape 2.400 de staţii de servicii în 10 ţări din Europa Centrală şi de Sud-Est. Activităţile de explorare şi producţie ale Grupului MOL sunt susţinute de o experienţă de peste 85 de ani în domeniul hidrocarburilor şi 30 de ani în injecţia de CO2. În prezent, activităţile de producţie se desfăşoară în 8 ţări, iar cele de explorare în 10 ţări. MOL se angajează să îşi transforme operaţiunile tradiţionale bazate pe combustibili fosili într-un model de afaceri sustenabil, cu emisii scăzute de carbon şi aspiră să devină neutru din punct de vedere la emisiilor nete de carbon până în 2050, contribuind totodată la formarea economiei circulare cu emisii scăzute de carbon în Europa Centrală şi de Est.

din aceeasi categorie

Comentează

* By using this form you agree with the storage and handling of your data by this website.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.