Acasă Economie Piața de echipamente electrice va ajunge la 400 milioane de euro

Piața de echipamente electrice va ajunge la 400 milioane de euro

de A

Compania clujeană PROMELEK XXI, unul dintre principalii jucători ai pieței locale de echipamente electrice, parte a grupului spaniol Elektra, estimează că piața de profil se menține, în 2022, pe același trend ascendent din ultimii ani, în ciuda situației geo-politice actuale, dar și a creșterii accelerate a costurilor cu materia primă și energia. Astfel, conform estimărilor companiei, pentru anul în curs piața de echipamente electrice de joasă și medie tensiune va ajunge la o valoare de circa 400 de milioane de euro.  

„Ultima perioadă a fost marcată de provocările legate de indisponibilitatea materiilor prime la care se adaugă majorările frecvente și semnificative de preț, ceea ce menține în piața de echipamente electrice o volatilitate mare și o tensiune prelungită și de izbucnirea conflictului din Ucraina. Există semnalele unei corecții între dezechilibrul cerere – ofertă, dar încă se înregistrează fluctuații. În acest context instabil, Promelek XXI a reușit să se adapteze cerințelor și vitezei de creștere a prețurilor și își menține prognoza pentru o cifră de afaceri de peste 36 milioane euro pentru anul acesta”, a declarat Karoly Nagy, Director General Promelek XXI.

Potrivit afirmațiilor sale, per ansamblu, piața de echipamente electrice se menține în acest an pe un trend ascendent, impulsionată de rezultatele primelor luni din an, urmând ca al doilea semestru să aducă o ușoară încetinire a ritmului de creștere.

Un alt aspect important menționat de reprezentanul companie este faptul că piața de profil se orienteză mult mai preganat către produse și soluții de calitate, ce înglobează tehnologie de ultimă oră. Spre exemplu, este din ce în ce mai clară tendința ultimilor ani de implementare de soluții de automatizare a clădirilor, care aduc, pe lângă eficiență energetică, confort și siguranță în utilizare.

“În ciuda provocărilor din piață, volumul lucrărilor de construcții a crescut cu 4,1%, în primul trimestru al anului conform estimărilor oficiale, în special pentru clădirile rezidențiale. Acest lucru a avut, de asemenea, un impact puternic în avansul raportat până acum de piața pe care activăm”, a mai spus Karoly Nagy.

În acest context, Promelek XXI a raportat un avans cu 33% al cifrei de afaceri în primele trei luni din acest an, versus aceeași perioadă a anului trecut. Astfel, business-ul companiei s-a situat la cca. 8,4 milioane euro în acest an, comparativ cu 6,3 milioane euro în primul trimestru din 2021.

Cea mai intensă zonă de creștere pentru Promelek XXI rămâne cea generată de segmentul de proiecte – acesta reprezentând cca. 37% din business, dublu față de trimestrul 1 din 2021. În același timp, se remarcă o ascensiune considerabilă pe segmentul de energie regenerabilă, unde solicitările pentru sistemele fotovoltaice au crescut, în primul trimestru din acest an.

Sistemele fotovoltaice reprezintă o soluție viabilă pentru creșterea eficienței energetice, România având un potențial de capacitate fotovoltaică de 2,5 ori mai mare față de producția centralei de la Cernavodă. De asemenea, potrivit unei analize Eurostat*, în 2020, 3,09% din producția de energie electrică din România a provenit din panouri fotovoltaice.

„Piața de panouri fotovoltaice este în expansiune, dar sunt necesare în continuare investiții masive și susținere constantă pentru a stimula acest potențial. Ținta ar fi să atingem cel puțin media europeană de 5% din energie produsă cu ajutorul panourilor fotovoltaice”, a precizat Karoly Nagy.

O altă linie performantă pentru Promelek XXI este reprezentată de gamele de prize și întrerupătoare modulare, cele de protecție (întrerupătoare automate) și cabluri, dar și cele pentru managementul cablurilor, în special din material HFT, destinate clădirilor publice si private pentru siguranță în caz de incendiu, care au înregistrat o creștere de cca 20% în perioada ianuarie – martie.

 

Într-un context marcat de creșteri de prețuri pe toate palierele și într-o industrie în care produsele și soluțiile pentru instalațiile electrice au la bază foarte multe materii prime, Promelek XXI estimează majorări de preț de cel mult 20%.

 

“Majorările de preț vor fi mai mari acolo unde produsele au o componentă tehnologică mai redusă, dar au mai multă materie primă în valoarea finală. Față de schimbările de preț ale materiilor prime din anii anteriori, acum este de luat în calcul viteza cu care se derulează acestea. De exemplu, oțelul, cupru, masele plastice au înregistrat, numai în prima parte a anului, creșteri consecutive de preț, în total de peste 12%”, a încheiat Karoly Nagy.

 

 

PROMELEK XXI și-a început activitatea în 1996, în Cluj-Napoca, sub denumirea Promod, oferind soluții complete pentru instalații electrice de joasă şi medie tensiune și o gamă completă de servicii tehnico-comerciale și logistice. Din anul 2011 Promod a devenit parte a grupului Elektra din Spania, unul dintre cei mai prestigioși jucători pe piața internațională de instalații și echipamente electrice, urmând ca în anul 2016 compania să își schimbe numele în cel actual.

PROMELEK XXI importă și distribuie în exclusivitate în România mărci precum Dietzel Univolt, PCE, TEM și Baks. De asemenea, este unul dintre cei mai importanți distribuitori pentru brandurile Legrand, Schneider și Gewiss. Prezenți și pe segmentul industrial cu o serie de mărci de renume internațional precum Weidmüller, Rittal și Siemens, oferă partenerilor un portofoliu complet de soluţii şi alternative în domeniul instalațiilor și echipamentelor electrice.

Pe lângă toate aceste mărci internaționale, oferta Promelek XXI include și o serie de branduri proprii precum Strohm și Flink, care cuprind în primul rând produse de conectică pentru locuință, dar și produse sezoniere, cum ar fi cele pentru iluminatul grădinii, iluminat ambiental și iluminatul festiv de iarnă.

Compania colaborează cu peste 2.000 de parteneri din toate zonele țării, printre care vânzători specializați de electrice, instalatori și grupuri de instalatori, precum și marile lanțuri de magazine DIY, Hyper- și Supermarketuri din România: Leroy Merlin România, BricoDepot, Hornbach, Carrefour, Cora Hypermarché, Metro Cash&Carry, Selgros, Auchan, Emag, Altex etc.

PROMELEK XXI este deținută, în proporție de 77,6%, de grupul Elektra, în timp ce 19,4% este în proprietatea co-fondatorului companiei, Károly Nagy, iar 3% este deținută de Remus Hațegan, Director Executiv.

 

din aceeasi categorie

Comentează

* By using this form you agree with the storage and handling of your data by this website.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.