Acasă EconomieComunicatii & IT Peste 5,1 milioane de numere de telefon au fost portate în zece ani

Peste 5,1 milioane de numere de telefon au fost portate în zece ani

de A

Un număr de 5.131.415 numere de telefon au fost portate din data de 21 octombrie 2008, când a fost lansat acest serviciu şi până la jumătatea lunii octombrie 2018, se arată într-un comunicat al Autorităţii Naţionale de Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM).

Din total, 4.391.304 sunt numere de telefonie mobilă şi 740.111 sunt numere de telefonie fixă. De la începutul anului 2018 şi până la jumătatea lunii octombrie au fost portate 682.507 numere de telefon, din care 644.761 sunt numere de telefonie mobilă şi 37.746 sunt numere de telefonie fixă.

„De peste 10 ani, utilizatorii au libertatea de a-şi alege furnizorul de telefonie păstrându-şi în acelaşi timp numărul de telefon, facilitate care a contribuit la jocul competitiv între operatori. În această perioadă, numărul de portări a crescut constant de la un an la altul, utilizatorii putând astfel să beneficieze de ofertele cele mai potrivite pentru nevoile lor de consum. Astfel, la un deceniu de la lansarea serviciului de portabilitate, peste 5,1 milioane de numere de telefon au fost portate, aproape 4,4 milioane dintre acestea fiind numere de telefonie mobilă şi peste 700.000 numere de telefonie fixă”, a declarat preşedintele ANCOM, Sorin Grindeanu.

După primii 10 ani de la lansarea acestui serviciu, RCS&RDS este furnizorul cu cele mai multe numere de telefonie mobilă obţinute prin portare (1.583.038), fiind urmat de Orange cu 1.006.134 de numere, Vodafone cu 1.003.996, Telekom România Mobile Communications cu 604.484 şi Telekom România Communications cu 192.787 de numere de telefonie mobilă portate.

În intervalul 1 ianuarie – 15 octombrie 2018, RCS&RDS a primit în reţea prin portare 201.472 de numere de telefonie mobilă, urmat de Orange, cu 134.228 numere, Vodafone, cu 120.875 de numere, Telekom România Communications, cu 110.722 şi Telekom România Mobile Communications, cu 77.429 de numere portate.

Totodată, de la lansarea portabilităţii şi până la mijlocul acestei luni au fost portate 740.111 de numere de telefonie fixă, marea majoritate a acestora fiind atrase de cinci furnizori: RCS&RDS care a primit prin portare în total 216.907 numere, Vodafone – 168.191, UPC – 142.984, Orange – 139.533, respectiv Telekom România Communications – 32.993 de numere de telefonie fixă primite din alte reţele prin portare.

De asemenea, în intervalul ianuarie – octombrie 2018, RCS&RDS a primit cele mai multe numere – 17.458, fiind urmat de Telekom România Communications (6.135), Orange (5.720), UPC (3.300) şi Vodafone (2.872).

De asemenea, reprezentanţii ANCOM au primit în anul 2018 un număr de 568 de sesizări de la utilizatori cu privire la desfăşurarea procesului de portare, principalele probleme sesizate vizând anumite disfuncţionalităţi apărute în cadrul procesului, cum ar fi, spre exemplu, netransmiterea unor mesaje între bazele de date ale furnizorilor, refuzul portării şi alocarea numerelor provizorii.

„O mare parte dintre utilizatorii care s-au adresat ANCOM au solicitat anularea procesului de portare. ANCOM nu este însă în măsură să anuleze un proces de portare, demersurile în acest sens revenind exclusiv în responsabilitatea părţilor implicate în acest proces”, se precizează în comunicat.

Un proces de portare poate fi anulat prin depunerea unei cereri de anulare a acestuia la furnizorul unde a fost solicitată portarea (furnizorul acceptor) şi poate fi anulată numai de titularul contractului de furnizare a serviciului sau de reprezentantul legal al acestuia.

Cererea de anulare poate fi depusă cel mai târziu cu 24 ore înainte de ora iniţială stabilită pentru realizarea portării. După depunerea cererii de anulare a portării de către utilizator, în condiţiile legii, furnizorul acceptor introduce această cerere în baza de date centralizată, iar furnizorul donor confirmă anularea procesului de portare.

ANCOM pune la dispoziţie pentru informare site-ul www.portabilitate.ro, unde utilizatorii pot afla în ce reţea funcţionează orice număr de telefon folosit în România, chiar dacă a fost portat. Site-ul oferă detalii cu privire la paşii care trebuie urmaţi pentru a porta un număr de telefon, răspunsuri la întrebări care apar frecvent în situaţia portării numerelor, dar şi sfaturi pentru a evita posibilele probleme care pot interveni pe parcursul procesului de portare. Pentru a fi convinşi că fac cea mai bună şi informată alegere atunci când îşi schimbă furnizorul de servicii, utilizatorii pot accesa www.veritel.ro, comparatorul de oferte de telefonie şi internet administrat de Autoritate. 

din aceeasi categorie