Acasă Economie Numărul turiștilor români care merg în croazieră crește în fiecare an

Numărul turiștilor români care merg în croazieră crește în fiecare an

de A

Marile linii de croazieră anunță că numărul turiștilor români crește în fiecare an, inclusiv a celor care optează pentru croazierele de lux, depășind deja rezultatele record de dinainte de pandemie. Itinerariile croazierelor variază de la Marea Mediterană și Fiordurile Norvegiei până la Caraibe, Atlantic, Pacific și Marea Chinei. Pentru croazierele clasice, tarifele pornesc de la aproximativ 400 de euro per persoană, în sistem all inclusive, pentru o săptămână. Navele moderne funcționează ca niște resorturi plutitoare cu facilități premium, de la piscine, spa și săli de sport, până la restaurante internaționale și programe de divertisment. Turiștii pot vizita mai multe țări într-o singură vacanță, fără grija transferurilor sau a bagajelor. Regent Seven Seas va lansa în noiembrie 2026, în Italia, cea mai luxoasă navă din lume, Seven Seas Prestige. Aceasta va avea cel mai mare apartament disponibil pe o croazieră, mai mult de 800 metri pătrați. Acesta va costa 22.000 de euro pe noapte, în preț fiind inclus inclusiv un majordom disponibil 24/24, un Spa propriu, sala de sport, living room cu bar și un pian, iar în fiecare port în care nava acostează, turistul beneficiază în acest preț și de o mașină cu șofer. De asemenea, compania maritimă britanică Cunard Line va lansa anul viitor, în ianuarie, o croazieră în jurul lumii, care va dura trei luni. Această croazieră costă de la 16-17.000 de euro, în funcție de categoria aleasă, însă se vinde și pe segmente.

”Numărul românilor care călătoresc în croaziere de lux crește în fiecare an. Piața din România se maturizează, iar acum turiștii caută experiențe mai exclusiviste. Companiile noastre, Oceania Cruises este ”entry level-ul” luxului, iar Regent Seven Seas oferă pachete ultra-luxoase, este cea mai luxoasă companie de croaziere din lume”, a declarat pentru News.ro Roberto Cabello, sales manager Southern & Eastern Europe and Middle East la compania Oceania Cruises.

Compania a lansat ”la apă” săptămâna aceasta, la Miami, vasul Oceania Allura, cea mai nouă navă a companiei.

”Vom mai avea o navă nouă, în 2027, Oceania Sonata. Iar cu Regent Seven Seas vom lansa în noiembrie 2026, în Italia, cea mai luxoasă navă din lume, Seven Seas Prestige. Aceasta va avea cel mai mare apartament disponibil pe o croazieră, mai mult de 800 metri pătrați. Acesta va costa 22.000 de euro pe noapte, în preț fiind inclus inclusiv un majordom disponibil 24/24, apartamentul are și un Spa propriu, sala de sport, living room cu bar și un pian, iar în fiecare port în care nava acostează, turistul beneficiază în acest preț și de o mașină cu șofer. Un apartament obișnuit este, desigur, mai ieftin. Seven Seas Prestige va opera croaziere în Caraibe iarna viitoare, urmând ca în vara lui 2027 să meargă în croaziere în Marea Mediterană”, a adăugat Roberto Cabello.

Cea mai luxoasă navă din lume este construită de Fincantieri S.p.A.,o companie italiană de construcții navale cu sediul în Trieste, Italia.

Oceania Cruises are opt nave, iar Regent Seven Seas – șase.

”Românii solicită destinații exotice, în itinerarii în Asia, America de Sud, Polinezia Franceză devine tot mai popular, așadar avem cereri și pentru destinații îndepărtate. Noi avem turiști experimentați, nu prea sunt la prima lor croazieră. Turiștii noștri au călătorit deja în 5-10-20 de croaziere. Au fost peste tot în lume, deoarece beneficiază de bugetul și de timpul necesar. Avem produse spectaculoase și invităm românii să vină cu noi în croazieră, cu siguranță le vor plăcea mâncarea, serviciile”, a mai spus Roberto Cabello.

La rândul său, Matus Tomasik, business developer manager Europa Centrală și de Est la Costa Cruises, afirmă că numărul turiștilor români care merg în croaziere crește de la un an la altul, cu o cifră-două.

”Numărul turiștilor români care merg în croaziere crește de la un an la altul, cu o cifră-două. Dacă luăm în considerare anul 2019, de dinainte de pandemie, cu cele mai mari rezultate, noi în 2022-2023 am atins nivelul din 2019, iar în 2024 am avut o creștere de două cifre, la fel și în 2025, pentru toată regiunea. Toate aceste țări, România, Polonia, Slovacia, sunt țări cu o creștere rapidă, pe segmentul de croaziere. Asta deoarece turiștilor le merge mai bine, au încasări mai mari și mai mulți bani de cheltuit, ei au călătorit deja până acum în Turcia, Egipt, Grecia și alte țări și acum vor să încerce ceva nou. Croaziera st o experiență nouă prin care explorezi o destinație în care poate deja au fost, dar acum o descoperă în alt mod”, a declarat pentru News.ro Matus Tomasik, business developer manager Europa Centrală și de Est la Costa Cruises.

Compania operează nouă vase și croaziere în întreaga lume, dintre care cele mai populare sunt în Marea Mediterană, fiordurile Norvegiei, dar și în Emirate, Caraibe, croaziere transatlantice sau în America de Sud.

Cele mai noi nave al companiei sunt Costa Toscana și Costa Smeralda, intrate în flotă în urmă cu câțiva ani, fiind printre cele mai mari din industrie. Sunt extrem de populare, mai ales pentru turiștii din Europa Centrală și de Sud-Est.

”Românii pot zbura direct din București spre Roma, Barcelona (unde sunt porturile de îmbarcare, n.r.). De aceea, de obicei, aceste coaziere în Mediterană sunt cele mai vândute pe piața din România, Cehia, Slovacia. Pentru turiștii români, cele mai solicitate itinerarii sunt în Marea Mediterană și în Emirate. Unii dintre ei călătoresc în Orientul Mijlociu în fiecare an, există o conectivitate foarte bună între București și Dubai și Abu Dhabi. Vedem că cererea crește în fiecare an și chiar credem că și în viitor oamenii vor merge în croaziere din ce în ce mai mult, deoarece găsesc prețuri convenabile, le place întreaga experiență, pentru a explora și a vedea obiective turistice”, a declarat Matus Tomasik.

În ceea ce privește prețurile, o croazieră cu plecare din Dubai poate fi chiar mai ieftină decât una în Marea Mediterană, spune el, deoarece aici este cererea mai mare, iar distanța până la portul de îmbarcare e mai mică decât în Emirate.

”Dar nu e totul despre preț, ci despre valoare. Întreaga idee e că vei experimenta ceva ce nu ai mai experimentat vreodată”, a precizat el.

Croazierele reprezintă un segment puternic în expansiune, preferat tot mai mult de turiștii români datorită raportului bun între preț și confort, experiență și diversitatea destinațiilor. Turiștii beneficiază de pachete de lux, prin care pot vizita numeroase destinații fără schimbarea cazării.

Un alt beneficiu îl reprezintă posibilitatea de a ajunge, într-o singură săptămână, de pe un continent pe altul. Spre exemplu poți ajunge rapid din Europa în Africa, având incluse vizite în țări de pe ambele continente, precum: Italia, Spania, Franța, Malta, Grecia, dar și Maroc, Tunisia, Egipt.

De asemenea, compania maritimă Cunard Line va lansa anul viitor, în ianuarie, și o croazieră în jurul lumii, care va dura trei luni.

”Traseul, în acest caz, pornește din Southampton, traversează Atlanticul, apoi în New York, America de Sud, Canalul Panama și apoi spre Asia. Această croazieră costă de la 16-17.000 de euro, în funcție de categoria aleasă, însă se vinde și pe segmente”, a declarat pentru News.ro Giorgia Cappabianca, business development international sales manager Cunard UK.

Compania a început să vândă primele croaziere turiștilor români în urmă cu șase luni. Compania are patru nave: Queen Mary 2, Queen Elizabeth, Queen Victoria și Queen Anne, aceasta a patra fiind lansată în 2024 și cel mai mare vas al companiei.

”Am avut pasageri români pe croazierele din Marea Mediterană, dar și în Europa de Nord. Planificăm plecări în Alaska în 2026, pentru turiștii români, noi le operăm din 2024”, a spus Giorgia Cappabianca.

Queen Mary 2 este nava iconică a companiei, care operează pe rute transatlantice. Acum prețul unei croaziere transatlantice, cu taxe și bacșiș incluse, pornește de la 799 euro de persoană, între Southampton și New York. Iar o croazieră în Alaska, în vârf de sezon, între iunie și septembrie, costă de la 1.000 de euro, pentru nouă sau zece nopți.

Și reprezentanții Norwegian Cruise Line spun că piața europeană a croazierelor se dezvoltă foarte mult și va continua să crească.

”Piața europeană se dezvoltă foarte mult. Sunt tot mai mulți oameni care achiziționează croaziere. Spiritul ”de croazieră” este în creștere. Avem turiști din întreaga lume, majoritatea din Statele Unite. Piața în Europa de sud-est și în România crește mai lent, dar merge în direcția bună și există potențial mare de creștere, mai ales că pe timpul verii avem și itinerarii mai scurte. Dacă anul trecut aveam croaziere de 9-10 nopți, acum avem multe croaziere de șapte nopți, mai ales în Mediterană, care sunt mai accesibile pentru familii. Avem cerere și pentru cele exotice. Eu cred că turiștii se vor întoarce și pentru alte croaziere pe viitor. Dar piața cu siguranță va crește”, a declarat pentru News.ro Susann Wurm-Bouaaida, senior business development specialist la Norwegian Cruise Line.

Compania are 20 de nave, plus una care acum este în construcție, Luna, care va începe să navigheze în martie 2026. Celelalte 20 operează croaziere în Marea Mediterană, Caraibe, Alaska, Asia, Australia, Noua Zeelandă.

din aceeasi categorie

Comentează

* By using this form you agree with the storage and handling of your data by this website.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.