Acasă EconomieIndustrie Metroul de Drumul Taberei, gata anul viitor

Metroul de Drumul Taberei, gata anul viitor

de A

magistrala 5 metrorex metrouMagistrala 5 de metrou din Drumul Taberei (Râul Doamnei- Eroilor) va fi finalizată abia la sfârșitul primului semestru al anului viitor, spune ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc. Termenul este astfel devansat cu trei ani și jumătate față de primele estimări anunțate de autorități.

”Termenul realist, pe care domnul director îl știe și știe cum lucrăm, este finalul semestrului 1 din 2018”, a afirmat Răzvan Cuc.

Metrorex a lansat luna aceasta licitaţia pentru sistemul de siguranţă şi automatizare a traficului pe Magistrala 5 de metrou din Drumul Taberei (Râul Doamnei- Eroilor), valoarea estimată a contractului fiind de 143,75 milioane lei (31,6 milioane euro), fără TVA.

Termenul limită pentru primirea ofertelor este 25 aprilie, iar data limită de evaluare a ofertelor este 22 mai. Companiile care depun oferte trebuie să îndeplinească criterii stricte, precum realizarea unei cifre de afaceri anuale de minimum 135 milioane lei pentru ultimele trei exerciţii financiare disponibile (2013, 2014, 2015) şi realizarea de instalaţii de siguranţă şi automatizare a traficului cu o valoare cumulată de cel puţin 70 milioane lei.

Proiectul Magistrala 5 de metrou – Secţiunea Râul Doamnei – Eroilor (PS Operă) inclusiv Valea Ialomiţei va avea o lungime totală de 7 kilometri, un număr de 10 staţii şi un depou. Valoarea totală a proiectului este de circa 3,12 miliarde lei cu TVA.

Constructorul secţiunii Râul Doamnei – Eroilor din Magistrala 5 este Asocierea Astaldi (Italia) – FCC Construccion (Spania) – Delta ACM (Romania) – AB Construct (România).

Răzvan Cuc a vorbit și despre proiectul Magistralei 6, care va face legătură între stația 1 Mai și Aeroportul Otopeni.

”Magistrala 6 e un proiect deosebit de important pentru noi ca și guvern. Am reușit să deblocăm – pentru că în momentul în care am ajuns în minister, anul trecut, se promovase doar Hotărârea de guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici pentru acest obiectiv de investiții, nepromovându-se și Hotărârea de Guvern pentru exproprieri, care acum este pe circuitul extern de avizare pentru a fi promovată în Guvern, și totodată fusese blocat contractul cu firma de consultanță, care a elaborat SF-ul (studiul de fezabilitate, n.r.). Același lucru, l-am făcut, l-am deblocat”, a spus Cuc.

Finanțarea acestui obiectiv de investiții se va face din fonduri europene și dintr-un împrumut, spune Cuc, fără a preciza despre ce împrumut este vorba.

Racordul se va face din stația 1 Mai. Exproprierile pentru linia de metrou către Otopeni se ridică la circa 76 milioane lei.

Prelungirea Magistralei 4, gata în 2023

Construcția secțiunii de metrou Gara de Nord –Gara Progresul, care este o prelungire a magistralei IV, va începe în anul 2019, lucrările urmând a fi finalizate în anul 2023, spune directorul generalal Metrorex, Marin Aldea.

”Vom analiza ofertele, suntem în perioada de clarificări și a răspunde la întrebările potențialilor ofertanți. Această documentație, contractul se va încheia în trimestrul 2 pentru SF (studiul de fezabilitate, n.r.) al acestui an și urmează a fi finalizat până în aprilie 2019, când vom putea demara efectiv lucrările estimate a se încheia în anul 2023”, a spus Aldea.

Metrorex a scos în luna februarie la licitație studiul de fezabilitate pentru realizarea secțiunii de metrou Gara de Nord –Gara Progresul care face parte din magistrala IV.

Contractul evaluat la aproape 38 milioane lei este finanțat dintr-un împrumut nerambursabil acordat încă din anul 2013 din partea Elveției și se va derula pe o durată de aproape doi ani.

Secțiunea de metrou Gara de Nord –Gara Progresul cu aproximativ zece stații este un proiect de 1 miliard de euro și va deservi un bazin cu o populație de aproape 300.000 de locuitori.

Racordul cu rețeaua de metrou existentă se va face în zona centrală la Eroilor sau Izvor și traseul probabil va fi Palatul Parlamentului, Filaret- Eroii Revoluției- Soseaua Giurgiului până la Gara Progresul.

Totodată la Gara Progresul va fi nevoie și de realizarea unui nod intermodal de transport pentru conexiunea cu liniile RATB și cu inelul feroviar al Capitalei.

Laminorului şi Străuleşti, funcționale

Staţiile de metrou Laminorului şi Străuleşti de pe Magistrala 4 au fost date în folosinţă vineri, în prezența ministrului Transporturilor, Răzvan Cuc, a directorului general Metrorex, Marin Aldea. Legătura dintre staţii se realizează printr-un tunel pe fiecare fir de circulaţie. Parcarea de la Străulești urmează să fie gata însă abia în primul semestru al anului viitor.

”După lungul șir de promisiuni care au fost făcute anul trecut de către guvernul tecnocrat și am fost în apropiat contact cu mulți bucureșteni care erau dezamăgiți și nu credeau că se vor inaugural cele două stații în acest an, iată-ne că astăzi am deschis oficial stațiile de metrou Laminorului și Străulești, ultimele două stații care practic lipseau din finalizarea Magistralei 4”, a declarat ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc.

El a precizat că șeful Metrorex s-a încadrat în termenul pe care i l-a dat la începutul mandatului.

”E un proiect mult așteptat. În momentul în care s-a dorit deschiderea în cursul anului trecut nici măcar nu erau încheiate contractele pentru detectoarele de incendiu, pentru toate căile de comunicații”, a afirmat Cuc.

Circulaţia pe acest tronson se va desfăşura cu trenuri IVA, vechi de peste 30 de ani, la un interval de opt minute.

”Se va circula în sistem pendulă”, spune Aldea. El estimează că tronsonul va deservi circa 50.000 de călători pe oră.

”Avem în parc 15 trenuri modernizate. Dând în exploatare și aceste două stații, vor funcționa 56 de trenuri IVA, care au toate agrementările și echipamentele în regulă. Sunt foarte vechi, ele vor fi schimbate și vor fi înlocuite odată cu implementarea proiectului Linia 6 de metrou. Au fost curățate și igienizate în interior”, spune Aldea.

Prin punerea în funcţiune a Magistralei 4 de metrou, se facilitează astfel legătura dintre sectorul 1 Bucureştii Noi, zona Parc Bazilescu – Străuleşti şi centrul oraşului.

Linia nou construită are o lungime de 1,89 km şi două stații de metrou, stația Laminorului și stația Străulești. Lucrările pentru extinderea Magistralei 4 au început în anul 2013 și au costat 1,115 miliarde lei, proiectul beneficiind de finanțare din fonduri Programul Operațional Sectorial de Transport (POS-T) și Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM).

Proiectul porneşte de la staţia existentă Parc Bazilescu, dată în exploatare în anul 2011, şi continuă către staţia Laminorului, urmată de stația Străuleşti.

Din proiectul Magistralei 4 fac parte și depoul şi parcarea Străulești (park and ride).

Lungimea totală a secţiunii este de 2,1 km.

Stația de metrou Străulești este prima stație de metrou ce va intra în alcătuirea primului nod intermodal de transport urban al Municipiului București (metrou, transport public suprateran, transport auto personal).

”Staţia Străuleşti și park and ride-ul vor ajuta la fluidizarea transportului de suprafaţă preluat din localitaţile învecinate (Mogoşoaia, Buftea), unde se constată o creştere semnificativă a populaţiei”, spun oficialii Metrorex.

Lucrările, care sunt întârziate cu aproape doi ani, sunt executate de firma italiană Astaldi, aceeaşi care lucrează şi la metroul din Drumul Taberei.

Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a mai anunțat că directorii din companiile aflate în subordine trebuie să respecte termenele pe care le anunță pentru diversele proiecte de infrastructură sau de metrou, în cazul contrar aceștia vor fi demiși.

”Tot ce vă vor spune directorii din companii vor avea la bază termene realiste. Dacă cineva va mai da un termen nerealist, cum a fost și în cazul Companiei de Drumuri, cum a fost cu Lugoj-Deva, vor fi demiși”, a declarat ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc.

Întrebat dacă termenele sunt asumate sub semnătură, acesta a răspuns că ”termenele sunt asumate și consecințele s-au văzut în trecut”.

”Relația cu companiile a devenit una foarte pragmatică. În momentul în care avansează un termen, este foarte important să se țină de acel termen, astfel încât să nu mai dezamăgim niciodată cu avansarea acelor termene nerealiste și să nu mai putem pune în funcțiune anumite obiective de investiții. Fie că sunt de metrou, fie că vorbim de infrastructura rutieră”, a completat Răzvan Cuc.

din aceeasi categorie