Compania Metrorex precizează că, împreună cu furnizorul serviciilor de mentenanţă Alstom Transport, respectă în totalitate specificaţiile tehnice de mentenanţă ale furnizorilor de material rulant şi îşi asumă responsabilitatea punerii în circulaţie pentru transportul călătorilor, de trenuri de metrou apte din punct de vedere al siguranţei feroviare.
De asemenea, oficialii companiei de stat spun că din evidenţele tehnice ale furnizorului de mentenanţă (Alstom Transport) a trenurilor furnizate de către CAF până la data de 30 septembrie 2015, dintr-un total de 384 de perne de aer, au fost înlocuite trei perne de aer din cadrul sistemului de suspensie secundară a trenurilor de tip BM3.
Metrorex răspunde astfel informaţiilor apărute în presa centrală potrivit cărora trenurile CAF cumpărate de Metrorex cu 100 de milioane de euro au probleme mari la suspensie şi intră mereu în reparaţii.
„Afirmaţia din conţinutul articolului, referitoare la „[…] cu riscurile aferente asupra siguranţei călătorilor” este neadevărată şi totodată tendenţioasă, în contextul în care în perioada efectuării probelor de omologare a tipului de tren de către Autoritatea Feroviară Română (AFER), această situaţie ipotetică a fost testată în condiţii reale de circulaţie (viteza trenului de 80 km/h şi încărcarea acestuia la capacitatea de 10 călători/m2) fără a se constata riscuri aferente siguranţei călătorilor, materialului rulant sau infrastructurii de metrou”, spun reprezentanţii Metrorex.
Potrivit acestora, încadrarea acestui tip de defect ca endemic, conform practicii internaţionale specifice, se face în cazul în care numărul defectelor pentru un sistem/subsistem al trenului depăşeşte 5% din numărul total al sistemelor trenurilor de acelaşi tip.
„Până la acest moment s-au înlocuit un număr de 3 perne de aer dintr-un total de 384, ceea ce reprezintă 0,78%”, precizează oficialii Metrorex.