Acasă Economie Grupul MOL a înregistrat un profit înainte de impozitare de 503 milioane dolari

Grupul MOL a înregistrat un profit înainte de impozitare de 503 milioane dolari

de A

Grupul MOL a anunțat rezultatele financiare pentru al treilea trimestru al anului 2025. Compania a înregistrat un profit înainte de impozitare de 503 milioane dolari, care a rămas neschimbat față de aceeași perioadă a anului precedent. Rezultatele solide înregistrate în sectorul de rafinare și creșterea vânzărilor cu amănuntul de combustibil au contribuit la performanța bună a EBITDA. Segmentul Consumer Services a continuat să înregistreze o creștere puternică, iar sectorul Upstream a obținut rezultate stabile.

„Suntem obișnuiți cu emoțiile, dar chiar și pentru standardele MOL, am avut o perioadă plină de evenimente. Gândiți-vă doar la sancțiunile care afectează piața petrolului, la incendiul de la rafinăria Százhalombatta sau la anomaliile legate de transporturile prin conducta Adria. Este o bucurie, în mijlocul atâtor necazuri, că toate aceste provocări – care sunt dificil de gestionat – nu pot abate Grupul MOL de la calea pe care a ales-o. Datorită implicării colegilor noștri, eficienței operaționale și flexibilității noastre, rămânem pe cursul stabilit. Am avut un trimestru puternic, dar având în vedere noile provocări, a trebuit să revizuim previziunile privind veniturile pentru acest an. Pe lângă toate acestea, continuăm să implementăm strategia noastră de transformare, cea mai importantă etapă a acesteia fiind, în prezent, eficientizarea structurii juridice a companiei și trecerea la o structură de tip holding bine stabilită în industria petrolieră mondială. Acționarii noștri se vor pronunța în acest sens în cadrul adunării generale extraordinare convocate pentru data de 27 noiembrie. Pe lângă numeroasele noastre activități, nu trebuie să uităm că anul acesta se împlinesc 60 de ani de la înființarea rafinăriei Dunărea și a câmpului petrolier și gazier din Algyő, dar și că avem motive de sărbătoare în activitatea noastră de Consumer Services. Acum zece ani, am lansat rețeaua Fresh Corner, care a devenit cel mai mare lanț de cafenele din regiune, cu aproape 1.400 de unități și o medie de peste 180.000 de cafele vândute zilnic. Toate acestea demonstrează clar că MOL este capabilă să crească și să se dezvolte în orice circumstanțe”, spune președintele și CEO-ul Grupului MOL, Zsolt Hernádi.

Segmentul Upstream a înregistrat rezultate stabile, pe fondul unui mediu extern relativ echilibrat. Producția a scăzut la o medie de 92,3 mboepd în T3 2025, situându-se aproape de limita inferioară a intervalului anual estimat de 92–94 mboepd, în principal din cauza unor opriri temporare în Ungaria. Perspectivele pe termen scurt indică o îmbunătățire, producția crescând la 98,4 mboepd în luna octombrie. Între timp, au fost reluate exporturile de țiței către Turcia din regiunea Kurdistan din Irak, iar proiectul de extindere a gazelor „KM250” la instalația Khor Mor, situată tot în regiunea Kurdistan din Irak, a fost finalizat.

Performanța segmentului Downstream s-a îmbunătățit în T3 2025, ca urmare a unui mediu favorabil în sectorul de rafinare, în principal datorat creșterii marjelor de rafinare cu aproape 6 dolari pe baril. Volumele procesate au fost scăzute din punct de vedere sezonier din cauza lucrărilor de întreținere anuale programate pentru al treilea trimestru, în timp ce volumele de vânzări au rămas neschimbate față de anul precedent. Deoarece mediul petrochimic nu a înregistrat nicio îmbunătățire, performanța din petrochimie a rămas sub pragul de rentabilitate. După incendiul de la rafinăria Dunărea din luna octombrie, unitățile neafectate de incendiu au fost repuse în funcțiune cu succes, iar evaluarea daunelor este încă în curs.

Segmentul Consumer Services a înregistrat o performanță pozitivă în T3 2025, menținându-se pe o traiectorie de creștere ridicată. Rezultatele au fost susținute de un sezon rutier stabil și de vânzările solide de carburanți, marjele la combustibil consolidându-se datorită contextului favorabil de prețuri în Croația și România. Dinamica expansiunii produselor non-fuel a rămas puternică. Pe fondul presiunilor salariale și inflaționiste creșterea OPEX a afectat rezultatele, în timp ce fuzionarea serviciilor de flotă a avut un impact pozitiv unic comparativ cu anul precedent.

Serviciile de economie circulară au înregistrat performanțe negative, afectate de sezonalitatea puternică din al treilea trimestru al anului, din cauza activității intense de răscumpărare DRS cu venituri mai mici; de asemenea, vânzările de materii prime secundare au scăzut. Se preconizează că impactul modificărilor pozitive ale reglementărilor din sistemul EPR, împreună cu măsurile de eficientizare, vor câștiga teren în trimestrele următoare.

Rezultatele segmentului Gas Midstream s-au deteriorat față de anul trecut, ca urmare a factorilor macroeconomici în schimbare și a nivelului de tarife reglementate, în ciuda cererii puternice de transport la nivel regional.

Grupul MOL este o companie internaţională integrată de petrol, gaze naturale, petrochimie şi retail, cu sediul central în Budapesta, Ungaria. Are operaţiuni în peste 30 de ţări, o forţă de lucru dinamică formată din 25.000 de angajaţi în întreaga lume şi peste 100 de ani de experienţă în industrie. Grupul MOL controlează trei rafinării şi două unităţi petrochimice la nivelul managementului integrat al lanţului de aprovizionare în Ungaria, Slovacia şi Croaţia. Compania are, de asemenea, o reţea de aproape 2.400 de staţii de servicii în 10 ţări din Europa Centrală şi de Sud-Est. Activităţile de explorare şi producţie ale Grupului MOL sunt susţinute de o experienţă de peste 85 de ani în domeniul hidrocarburilor şi 30 de ani în injecţia de CO2. În prezent, activităţile de producţie se desfăşoară în 8 ţări, iar cele de explorare în 9 ţări. MOL se angajează să îşi transforme operaţiunile tradiţionale bazate pe combustibili fosili într-un model de afaceri sustenabil, cu emisii scăzute de carbon şi aspiră să devină neutru din punct de vedere la emisiilor nete de carbon până în 2050, contribuind totodată la formarea economiei circulare cu emisii scăzute de carbon în Europa Centrală şi de Est.

din aceeasi categorie

Comentează

* By using this form you agree with the storage and handling of your data by this website.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.