Acasă EconomieComunicatii & IT Facturi detaliate pentru telefonie, internet sau televiziune

Facturi detaliate pentru telefonie, internet sau televiziune

de A

factura-detaliataAutoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) a impus furnizorilor de telefonie, internet sau televiziune obligația de a include anumite informații în cadrul facturilor, astfel încât utilizatorii au dreptul să solicite facturi detaliate pentru a vedea modul în care au fost tarifate serviciile folosite, indiferent dacă dețin un abonament sau folosesc o cartelă preplătită.

Facturile detaliate din conturile online sunt emise gratuit, a anunţat miercuri ANCOM, într-un comunicat.

De obicei, operatorii emit automat o factură nedetaliată. În schimb, facturile detaliate sunt emise doar la cererea utilizatorilor fie pe hârtie (de regulă contra cost), fie prin e-mail (gratuit).

Factura detaliată trebuie să conţină: perioada de tarifare, tariful lunar perceput pentru abonament şi tariful pentru traficul suplimentar, tarifele percepute pentru conectare/instalare/reconectare/deconectar, tarifele percepute pentru închiriere/furnizare echipamente, dar şi alte servicii furnizate și tarifele aferente acestora, dacă este cazul.

De asemenea, factura detaliată trebuie să arate şi suma totală tarifată, inclusiv TVA.

Facturile detaliate mai trebuie să conţină gratuitățile sau reducerile tarifare de care utilizatorul a beneficiat, dacă este cazul, un număr de telefon la care utilizatorul poate solicita informații suplimentare referitoare la factura detaliată, dar şi cursul de schimb valutar aplicat, dacă este cazul.

În cazul în care facturile detaliate nu conțin toate informațiile menționate de autoritatea din comunicaţii, privind obligațiile de informare a utilizatorilor finali, utilizatorii pot face o sesizare la ANCOM.

Reprezentanţii autorităţii spun că, în general, serviciul cost control pus la dispoziția utilizatorilor de operatori are caracter orientativ.

„Neprimirea facturii nu îi exonerează pe utilizatori de plata acesteia. Neachitarea facturii în termenul scadent poate conduce la plata unor penalități, suspendarea serviciul sau chiar încetarea contractului”, se arată în comunicatul ANCOM.

În cazul suspendării serviciului pentru neplata facturii, operatorii pot solicita o taxă de reconectare.

În cazul în care clientul are probleme cu facturarea serviciului, atunci el trebuie să reclame acest lucru furnizorului tău.

„Verifică în contract dacă furnizorul acceptă neplata facturii contestate până la soluționarea reclamației sau, dimpotrivă, solicită plata întregii facturi până la data scadentă, urmând ca în cazul soluţionării favorabile a sesizării să-ţi returneze suma contestată (de regulă, prin reducerea următoarei facturi)”, precizează ANCOM.

Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) este instituția care protejează interesele utilizatorilor de comunicații din România, prin promovarea concurenței pe piața de comunicații, administrarea resurselor limitate, încurajarea investițiilor eficiente în infrastructură și a inovației.

din aceeasi categorie