Trei oameni de afaceri timișoreni cu investiții în energie, turism și servicii medicale au inaugurat în localitatea Ocna de Fier din județul Caraș-Severin o fabrică de apă minerală de lux, cu un PH ridicat și conținut de aur și argint, investiţie ce face parte dintr-un proiect de 5 milioane de euro. Apa Aur’a este poziționată pe segmentul de lux și destinată în principal exportului, iar în România va fi distribuită preponderent în hoteluri și restaurante, a anunţat producătorul.
Fabrica a început să producă în luna iunie și are o capacitate de 2 milioane de sticle pe lună.
“Aproximativ 80% din producție se exportă și există deja contracte de distribuţie pentru Germania, Cehia, Slovacia, Belgia, Austria, dar și pentru mai multe țări din Asia, printre care și China. În România, apa va ajunge la distribuitori din zona HoReCa”, arată un comunicat.
Ca parametri de calitate şi proprietăți, Aur’a depășește toate apele aflate pe piața românească, chiar şi pe cele ale unor mari grupuri internaţionale, spun investitorii. Iar în termeni de calitate a produsului se poate compara cu oricare apă din zona premium şi de lux din lume.
„Plecăm pe un drum greu, dar avem încredere că facem ceea ce trebuie. Numele este o combinaţie: aur, pe care îl conţine apa, şi <a>, de la argint, de asemenea un element prezent în această apă. Cele două îi dau practic valenţele care o fac atât de specială”, a declarat Horațiu Rada, unul dintre cei trei investitori.
Sticla este realizată de Vetropack, unul dintre cei mai importanţi producători de ambalaje de sticlă din Europa, în fabrica din Slovacia. Apa va fi comercializată în două tipuri de sticle, de 0,75 l şi 0,33 l, dar şi de 0,5 l, în viitor.
„Dacă am pune Aur’a în recipiente de plastic, ar fi ca şi cum am coborî ştacheta. Am transforma-o într-o apă banală și am depersonaliza-o. Este exclus. Sticla este cel mai sigur ambalaj inventat până acum pentru orice aliment sau băutură”, a explicat Horațiu Rada.
Prima etapă din acest proiect, care a inclus lucrările de proiectare, documentele, analizele, avizele, autorizaţiile, hala de producţie, linia de îmbuteliere, realizarea branding-ului, dar și construcția efectivă şi amenajările, a fost gata în luna februarie a acestui an.
Aur’a Mineral Water, compania care deține fabrica, are trei acţionari: Horaţiu Rada, Eleodor Coptil şi Mihai Petrăchioiu.
Cei trei oameni de afaceri spun că au hotărât să investească în acest domeniu când Horațiu Rada a primit o ofertă pentru cumpărarea unei fabrici de apă, dar a constatat că tehnologia de producție și condițiile de îmbuteliere erau desprinse, parcă, din Evul Mediu, iar prețul cerut era mult prea mare.
Aur’a este o apă unică prin parametri, îmbuteliată la sursă, din izvorul Ursoanea, fără scăzământ sau adaosuri, cu pH ridicat. Spre deosebire de majoritatea producătorilor, apa Aur’a este pură, fiind îmbuteliată exact aşa cum iese din munte, direct din natură, filtrată natural de rocă, bolovănişuri, nisip şi argile.
Provine dintr-o zonă fără activităţi industriale, agricole sau turistice, la mii de hectare distanţă de posibile surse de poluare. Apa are un pH de 8,25 şi conţine coloizi de aur şi argint, spun investitorii.
Aurul are proprietăţi antiinflamatorii şi antialergice, este antibiotic natural cu importante calităţi antioxidante, stimulează forţa vitală, creşte capacitatea de concentrare, îmbunătăţeşte circulaţia sanguină la nivelul creierului, stimulează funcţia de regenerare a organismului şi de purificare a toxinelor.
La fel ca aurul, și argintul este un metal cu virtuţi terapeutice cunoscute de milenii: este cel mai bun antiseptic natural, distruge eficient bacteriile, are proprietăţi antifungice, impiedică dezvoltarea tumorilor, stimulează funcţia leucocitară, creşte imunitatea, facilitează detoxifierea organismului.
Horaţiu Rada a intrat în afaceri în anul 1997, când a înfiinţat firma Cons Electrificarea Instal, cu domeniu de activitate în construcţiile civile, care a trecut ulterior și la realizarea branșamentelor şi a construcţiilor de reţele electrice.
Alături de partenerul şi asociatul Eleodor Coptil au extins domeniul serviciilor şi au trecut şi la lucrări de infrastructură, suprastructură şi hidroizolaţii. Cons Electrificarea Instal are o cifra de afaceri anuală de 5 -7 milioane de euro.
Horaţiu Rada a fost în 2006 preşedinte al Federaţiei Patronale din Energie, iar în 2004 a înfiinţat Asociaţia Patronală din domeniul energetic din zona de vest – Energobanat.
Mihai Petrăchioiu are afaceri în domeniu turistic, în cel al serviciilor medicale și de producţie a lifturilor, iar de aproape 20 de ani este manager regional la Rio Bucovina.