Cei mai importanţi retaileri de alimente activi pe piaţa locală vor continua să se extindă agresiv în următorii cinci ani, astfel că în anul 2020 vom avea circa 3.500 de hipermarketuri, supermarketuri şi magazine tip discount, de aproape 2,5 ori mai multe decât avem în prezent.
Raportul mai arată că, în curând, vom asista la o consolidare a pieţei, prin scăderea numărului de jucători. În 2013, în România existau în total peste 126.770 de magazine (de toate formatele) faţă de 132.800 în 2009.
Piaţa produselor alimentare va creşte anul acesta cu până la 6%, urmare a scăderii TVA la alimente începând cu 1 iunie, iar trendul pozitiv se va menţine având în vedere reducerea TVA de la 24% la 20% de la 1 ianurie 2016.
„Rdeucerea TVA a influenţat în mod pozitiv consumul gospodăriilor, iar piaţa este acum într-o perioadă de revitalizare, după o perioadă cu creşteri limitate. Contextul economic pozitiv, coroborat cu expansiunea retailerilor şi creşterea în popularitate a magazinelor de proximitate şi a celor online, sunt de aşteptat să conducă la o creştere a pieţei până la finele decadei (2020 n.red)”, mai informează PMR Consulting.