Acasă EconomieIndustrie Comerțul în 2020: Vom avea 3.500 de magazine

Comerțul în 2020: Vom avea 3.500 de magazine

de A

magazin oameni cumparaturiCei mai importanţi retaileri de alimente activi pe piaţa locală vor continua să se extindă agresiv în următorii cinci ani, astfel că în anul 2020 vom avea circa 3.500 de hipermarketuri, supermarketuri şi magazine tip discount, de aproape 2,5 ori mai multe decât avem în prezent. 

„Piaţa românească este influenţată de două trenduri oarecum contradictorii: expansiunea rapidă a celor mai mari jucători, pe de o parte, şi consolidarea, pe de altă parte. Retailerii internaţionali de top se extind foarte rapid şi există câteva explicaţii pentru acest trend. În primul rând, piaţa din România este cu mult în urma altora din regiune, iar expansiunea comerţului modern este naturală având în vedere că sunt încă multe zone ale ţării încă neacoperite de retailul modern. Pe de altă parte, majoritatea românilor trăieşte în mediul rural, unde comercianţii moderni de abia au intrat cu concepte special create pentru aceste zone. Nu în ultimul rând, scăderea popularităţii hipermarketurilor se poate observa în mai mică măsură în România în raport cu celelate state din Europa Centrală, iar retailerii de top continuă să deschidă astfel de magazine”, potrivit unui raport al PMR Consulting, companie de cercetare şi analiză de piaţă anglo-americană cu expertiză pe 25 de pieţe din Europa Centrală şi de de Est.

Raportul mai arată că, în curând, vom asista la o consolidare a pieţei, prin scăderea numărului de jucători. În 2013, în România existau în total peste 126.770 de magazine (de toate formatele) faţă de 132.800 în 2009.

Piaţa produselor alimentare va creşte anul acesta cu până la 6%, urmare a scăderii TVA la alimente începând cu 1  iunie, iar trendul pozitiv se va menţine având în vedere reducerea TVA de la 24% la 20% de la 1 ianurie 2016.

„Rdeucerea TVA a influenţat în mod pozitiv consumul gospodăriilor, iar piaţa este acum într-o perioadă de revitalizare, după o perioadă cu creşteri limitate. Contextul economic pozitiv, coroborat cu expansiunea retailerilor şi creşterea în popularitate a magazinelor de proximitate şi a celor online, sunt de aşteptat să conducă la o creştere a pieţei până la finele decadei (2020 n.red)”, mai informează PMR Consulting.

din aceeasi categorie