Acasă Economie Coca-Cola foloseşte 100% energie din surse regenerabile

Coca-Cola foloseşte 100% energie din surse regenerabile

de A

Sistemul Coca-Cola anunţă că, în ultimii trei ani, emisiile de carbon au fost reduse cu 15,25%, iar 100% din energia electrică folosită provine din surse regenerabile.

De asemenea, toate ambalajele puse pe piață de Sistemul Coca-Cola sunt 100% reciclabile și 20% din portofoliu este ambalat în PET reciclat (rPET).

În ultimii trei ani, emisiile de carbon au fost reduse cu 15,25%. 100% din energia electrică folosită provine din surse regenerabile și curate, iar ponderea energiei regenerabile din totalul energiei consumate (electrică + termică) a crescut în 2020 la 80%.  Consumul de apă per litru de băutură produs a scăzut cu aproximativ 7%.

În anul în care marchează 30 de ani de prezență locală, Sistemul Coca-Cola (Coca-Cola România și Coca-Cola HBC România) își reafirmă angajamentul față de piața din România prin investiții semnificative și constante. Din 1991 și până în prezent, Sistemul Coca-Cola a investit în operațiunile locale 384 de milioane de euro.

În 2020, în fabrica din Ploiești, una dintre cele mai mari la nivel de grup, au fost investiți 4,5 milioane de euro într-o nouă linie pentru băuturi ambalate în sticlă, care ajung la consumatori din România și alte 5 țări. Tot în 2020, în fabrica din Timișoara, 9,5 milioane de euro au fost investiți pentru integrarea celor mai noi tehnologii de îmbuteliere a băuturilor în PET și creșterea semnificativă a performanței procesului de producție.

De asemenea, în acest an a fost inaugurată linia Aseptic în fabrica din Ploiești, dedicată îmbutelierii Fuzetea, printr-o investiție de peste 19 de milioane de euro. Este singura linie din Coca-Cola HBC România și a doua din grupul Coca-Cola HBC la nivel global care foloseste DRY, o tehnologie inovatoare care reduce considerabil consumul de substanțe chimice, apă și energie în procesul de sterilizare a ambalajelor. În luna aprilie a acestui an, Sistemul Coca-Cola a lansat, în premieră pe piața locală, tehnologia inovatoare Keel Clip: ambalajul colectiv din carton biodegradabil și reciclabil pentru baxurile de doze, care ajută la reducerea cu aproximativ 200 de tone pe an a cantității de plastic din folii. Investiția în fabrica din Timișoara s-a ridicat la 2 milioane euro.

„România este o țară foarte importantă pentru Sistemul Coca-Cola, fiind un exemplu de bune practici, creativitate, hub regional de inovație și producție. Produsele fabricate aici ajung la consumatorii noștri din România, dar și la cei din alte 14 țări. Investim constant și inovăm pentru a reduce impactul asupra mediului. Întreaga echipă de Sistem este implicată și hotărâtă să scrie noi capitole în povestea Coca-Cola în România, alături de cei peste 93.000 de clienți și cei peste 1.000 de parteneri. Ne uităm cu optimism către viitor. Știm că fiecare gest pe care îl facem azi are un impact asupra zilei de mâine”, spune Jovan Radosavljevic, general manager, Coca‑Cola HBC România.

Conform studiului de impact socio-economic pentru anul 2020, valoarea adăugată de întregul lanț de valoare al Sistemului Coca‑Cola în România este de 434 de milioane de euro (62 milioane euro direct și 372 milioane de euro, indirect), echivalentul a 0,20% din PIB-ul României. În 2020, pentru fiecare euro cheltuit de români pe produse din portofoliul celor două companii, 56 de cenți au rămas în economia locală.

Contribuția la bugetul de stat a Sistemului Coca-Cola și a lanțului său de valoare, prin taxe plătite, a reprezentat, în `2020, 40% din totalul valorii adăugate în economie.

”Acum 30 de ani, prima sticlă de Coca-Cola produsă în România aducea cu sine și speranța unei schimbări pe care mulți o așteptau. De-a lungul anilor, Coca-Cola a rămas un ambasador al încrederii în viitor”, spune Paris Nikolopoulos, general manager, Coca‑Cola România.

Numărul locurilor de muncă create și susținute de Sistemul Coca‑Cola și de partenerii săi se ridică la 17.300. Fiecare loc de muncă la Coca‑Cola susține alte 11 locuri de muncă pe piața locală.

27,6% din totalul vânzărilor din 2020 este reprezentat de băuturi cu un conținut redus sau cu zero calorii (inclusiv apă). Portofoliul Coca-Cola este disponibil în 15 opțiuni diferite de ambalare care includ ambalaje mai mici, ce permit consumatorilor să-și controleze mai bine aportul de calorii.

 Pe plan local, Sistemul este format din Coca-Cola România (filială a The Coca-Cola Company, proprietarul mărcilor înregistrate) şi partenerul său, Coca-Cola HBC România, care îmbuteliază şi distribuie produsele Coca-Cola sub licenţa The Coca-Cola Company în România. Conform studiului „Impactul socio-economic al Sistemului Coca-Cola în România”, realizat pe baza datelor financiare din 2020, prezența acestui sistem pe piața locală generează o valoare adăugată de 434 de milioane de euro, echivalentul a 0,20% din PIB-ul României.

Coca-Cola HBC este unul dintre cei mai mari îmbuteliatori ai companiei Coca-Cola, având în 2019 vânzări de peste 2,2 miliarde de unități. Compania activează într-o zonă geografică extinsă, are operațiuni în 28 de țări, deservind peste 600 milioane de oameni. Coca-Cola HBC oferă o gamă largă de băuturi răcoritoare, printre care băuturi carbogazoase, sucuri, apă, energizante, ceaiuri și cafea.

 

 

 

din aceeasi categorie