Acasă Economie Alin Crăciunescu: Companiile E-Distribuție iau toate măsurile necesare pentru alimentarea în siguranță a clienților din Banat, Dobrogea și Muntenia

Alin Crăciunescu: Companiile E-Distribuție iau toate măsurile necesare pentru alimentarea în siguranță a clienților din Banat, Dobrogea și Muntenia

de M G

”Ca în fiecare an, companiile E-Distribuție iau toate măsurile necesare pentru alimentarea în siguranță a clienților din Banat, Dobrogea și Muntenia pe durata sezonului rece”, a declarat Alin Crăciunescu, director regiune E-Distribuție Muntenia, companie membră a Grupului Enel în România, în cadrul celei de-a XXXVI-a ediții a Conferințelor FOCUS ENERGETIC, cu tema ”Provocările iernii 2021 – 2022 pentru sistemul energetic național”.

”De altfel, funcționarea sigură și stabilă a rețelei de distribuție a energiei electrice este o prioritate pentru noi pe tot parcursul anului, nu doar în sezonul rece. An de an, E-Distribuției investește sume importante în modernizarea, digitalizarea rețelei electrice, pregătirea continuă a personalului cu care lucrăm, atât a echipelor din teren, cât și a tehnicienilor, a personalului din dispecerate, tocmai pentru a oferi clienților noștri un serviciu de distribuție la cel mai ridicat nivel, rețele inovative, digitalizate și reziliente. Am învățat din experiențele mai puțin fericite din anii trecuți. Am început și am achiziționat mijloace speciale de intervenție, cum ar fi ATV 4 x 4, ATV 8 x 8, ambele tipologii dotate inclusiv cu șenile pentru accesul în teren, în condiții de zăpadă. Pentru zona montană ne-am gândit și am achiziționat deja echipamente de tip snowmobil, pentru a putea interveni cât mai repede și a identifica defectele care pot să survină pe rețelele noastre în condiții de iarnă grea sau condiții meteo deosebite. Pe lângă dotarea proprie cu echipamente speciale, E-Distribuție a pus, de exemplu, la dispoziția Inspectoratului pentru Situații de Urgență Timiș un vehicul special 8×8, cu care se poate interveni în condiții deosebite atât pe teren accidentat, cât și pe apă, un echipament care, în mod cert, va conta în sezonul rece și va veni în sprijinul populației în caz de nevoie”, a mai spus Alin Crăciunescu.

În ceea ce E-Distribuție Muntenia, Alin Crăciunescu a declarat că această companie are deja pus la punct programul pentru iarna aceasta, cu măsuri tehnice, operaționale și organizatorice concrete. ”De exemplu, monitorizarea zilnică a gradului de disponibilitate a sistemului de telecontrol, sistem care ne ajută să controlăm rețeaua electrică de la distanță, să putem să intervenim rapid, fără să fie nevoie să deplasăm o echipă în teren. Am finalizat deja instruirea personalului cu responsabilități privind managementul situațiilor de urgență, care pot să apară în rețelele electrice. După ce am finalizat instruirea, am mers mai departe și am făcut simulări privind modul de gestionare a situațiilor de urgență, care pot să apară în rețelele electrice de distribuție, tocmai pentru a fi pregătiți pentru momentul în care ar apărea astfel de fenomene. Am verificat dotările mașinilor de intervenție, starea tehnică a mijloacelor speciale, șenilate, ATV-urile despre care vorbeam, toate astea ca să fim pregătiți să putem să intervenim cât de repede și acolo unde este nevoie”, a mai spus directorul de regiune E-Distribuție Muntenia.

Cheia remedierii rapide a defectelor: digitalizarea și automatizarea rețelelor

”Este important să ajungem la locul defectului într-un timp foarte scurt, ca să putem să intervenim. Dacă știm ce problemă este în teren, putem să pregătim intervenția respectivă în așa fel încât clienții să fie alimentați cât mai repede posibil. Ne gândim la tot felul de situații de forță majoră și critice care apar, pentru că defecțiuni se întâmplă zi de zi. Sunt lucruri aproape normale. Nu sunt firești, dar se întâmplă zi de zi. Suntem obișnuiți cu ele și le gestionăm. Toată pregătirea noastră se duce către condițiile grele în anotimpul de iarnă. Trecutul ne-a arătat că multe probleme sunt legate de problemele de a ajunge efectiv la rețea. Rețeaua electrică trece peste terenuri agricole, trece peste câmpuri Și este destul de dificil să ajungem la rețea. Momentul în care am reușit să ajungem, cu siguranță reușim să și remediem, măcar și provizoriu, pentru a alimenta clienții cât mai repede. Cu ajutorul automatizării, rețeaua electrică (și aici vreau să spun că este direcția în care mergem, spre digitalizare, automatizare) ne ajută să identificăm tronsonul defect, să limităm clienții sau o mare parte dintre clienți care sunt pe linia respectivă și să rămână doar un tronson. După ce am izolat tronsonul cu defect, echipa poate să meargă în teren să identifice exact problema care a apărut în acea rețea. Automatizarea știe să facă asta singură. Telecontrolul se face de la distanță, cu intervenția unei persoane din centrul operativ de comandă, iar pentru rețelele care nu au nici automatizare, nici control, trebuie efectiv mers în teren și făcută manevra. De aceasta noi împingem cât de tare și dorința noastră este să mergem către digitalizare și automatizare”, a completat Alin Crăciunescu.

Pe de altă parte, acesta a declarat că iarna aceasta va fi total diferită față de ceea ce a fost înainte de 2020. ”Criza declanșată de covid a schimbat prioritățile în societate, în business, și a arătat că rolul distribuitorului de energie electrică este unul foarte important. Oamenii au avut și au nevoie, indiferent de sezon, de energie electrică. Pe lângă nevoile de bază, au apărut cele ale internetului, ale calculatorului, pentru că sunt multe persoane care își desfășoară activitatea de acasă și este foarte important să aibă un serviciu de calitate și stabil. Din punctul nostru de vedere, pentru ca energia electrică să ajungă la oameni, este nevoie nu doar de rețele electrice, ci de rețele electrice inteligente, care să facă față indiferent de vreme, de crize de orice natură sau orice alte situații care pot să apară!”, a mai spus Alin Crăciunescu.

Pe de altă parte, acesta a anunțat că societățile E-Distribuție își doresc să implice mai mult clienții, să implice prosumatori prin contorizare inteligentă, prin tehnologii avansate, de aceea mare parte din investiții făcute de companiile de distribuție sunt direcționate către digitalizare. ”Aproape toate punctele de telecontrol, posturile de transformare instalate anul acesta sunt prevăzute cu telecontrol. Automatizăm rețeaua de distribuție tocmai pentru a reuși să identificăm defectul cât mai repede, să izolăm acel defect și să reușim să alimentăm restul clienților printr-o automatizare care să funcționeze singură, independent de intervenția umană. Insistăm foarte tare pe contorizarea inteligentă. Ceea ce ne dorim este să transformăm rețelele tradiționale ale E-Distribuție în rețele active și participative, care să pună clientul în centrul acestui sistem energetic și să îmbunătățească calitatea serviciului de distribuție indiferent de vreme și indiferent de anotimp”, a mai spus reprezentantul E-Distribuție.

 

din aceeasi categorie