Acasă Economie Real devine Auchan în România

Real devine Auchan în România

de GM

Grupul Auchan a anunţat, într-un comunicat de presă, achiziţionarea, de la Metro Group, a hipermarketurilor Real deschise în patru ţări din Europa Centrală şi de Est, inclusiv în România, pentru suma de 1,1 miliarde euro.

Acordul dintre Grupul Auchan şi distribuitorul german Metro Group a fost parafat vineri şi vizează cesionarea activităţilor Real în Europa Centrală şi de Est. Astfel, Auchan va prelua activităţile operaţionale şi activele imobiliare corespondente ale filialelor Grupului Metro în Polonia, România, Rusia şi Ucraina.

Operaţiunea mai necesită obţinerea aprobării din partea autorităţilor competente ale concurenţei din fiecare ţară vizată şi va fi finalizată, sub această rezerva, în 2013.

“Pe viitor, hipermarketurile Real din Europa Centrală şi de Est vor funcţiona sub marca Auchan. Vânzarea hipermarketurilor Real Europa de Est către Grupul Auchan vizează 91 de hipermarketuri Real în Polonia, Rusia, România şi Ucraina, precum şi 13 galerii comerciale în Rusia şi România”, se mai arată în comunicat.

În cele patru ţări în care vor avea loc achiziţiile Grupului Auchan, Real a realizat o cifră de afaceri de peste 2,6 miliarde de euro fără taxe, în 2011, şi are 20 000 de angajaţi. De asemenea, Auchan deţine 98 de hipermarketuri şi peste 65 000 de colaboratori în aceste patru ţări.

Anterior, agenţiile Reuters şi Bloomberg, preluate de Agerpres, anunţaseră că Auchan va achiziţiona operaţiunile din Europa de Est ale lanţului de magazine Real, excluzând magazinele din Turcia, pentru aproximativ un miliard de euro (1,3 miliarde de dolari). “Este prima mare operaţiune, după o perioadă îndelungată, deci va fi o realizare dacă se va întâmpla. Preţul este într-adevăr bun, mai ales că nu include Turcia”, a declarat Sebastian Frericks, analist la Bankhaus Metzler.

La bursa de la Frankfurt acţiunile Metro au urcat cu 4,2% iar la prânz înregistrau un avans de 1,1%, la 21,55 euro.

Luna trecută, Metro a anunţat că îşi evaluează opţiunile privind operaţiunile din Europa de Est ale lanţului de magazine Real şi este încrezător că-şi va reduce datoria netă sub 4 miliarde de euro anul acesta. Vânzarea operaţiunilor Real ar urma deciziei similare a grupului francez rival Carrefour, care a ieşit de pe pieţele din Grecia, Singapore şi Columbia şi vrea să-şi vândă diviziile din Polonia şi Turcia, ca parte a programului de restructurare masivă.

METRO Cash & Carry s-a lansat oficial în România în luna octombrie 1996, când a deschis primul magazin din Bucureşti. Astăzi, reţeaua numără 25 de centre de distribuţie amplasate în Bucureşti, în Braşov, Constanţa, Timişoara, Cluj, Bacău, Iaşi, Craiova, Baia Mare, Galaţi, Ploieşti, Oradea, Sibiu, Suceava, Piteşti, Tg. Mureş, Arad şi Deva.

Real Hypermarket România s-a lansat, oficial, în martie 2006 şi operează 25 de magazine pe piaţa locală, în 18 oraşe din ţară, dintre care patru în Bucureşti, trei în Timişoara, câte două în Oradea şi Constanţa, şi câte unul în Arad, Baia Mare, Satu Mare, Cluj-Napoca, Deva, Sibiu, Târgu Mureş, Braşov, Suceava, Bacău, Galaţi, Ploieşti, Piteşti şi Craiova.

Al 12-lea grup de distribuţie din lume, Grupul Auchan este prezent în 12 ţări şi are 269.000 colaboratori. Compania este organizată în cinci mari divizii: hipermarketuri (655 magazine integrate şi 23 în mandate de gestiune, asociate şi în franciză), supermarketuri (767 integrate şi 1.665 în franciză sau asociate), divizia imobiliară (Immochan), bancă (Oney Banca Accord) şi e-commerce, cărora li se adaugă alte activităţi şi direcţii de creştere.

În 2011, cifra de afaceri a Grupului a fost de 44,4 miliarde euro fără taxe, din care 55% a fost realizata în afara Franţei.

Reţeaua de hipermarketuri Real este o entitate a Metro Group, care oferă o mare varietate de produse şi o bună expertiză în domeniul produselor proaspete. Sub marca Real, Metro Group deţine 316 hipermarketuri în Germania, precum şi 110 hipermarketuri în Polonia, România, Rusia, Ucraina şi Turcia.

În anul fiscal 2011, compania, care avea circa 70.000 angajaţi, a înregistrat o cifră de afaceri de 11,2 miliarde euro.

din aceeasi categorie