Ministrul Economiei, Constantin Niţă, a declarat că toate companiile care nu vor obţine profit în 2014 vor intra într-un amplu proces de restructurare. Potrivit ministrului, echipele manageriale vor fi schimbate până când se va găsi echipa care va reuşi să obţină profit, iar acţiunile vor fi vândute pe bursă, următoarea companie fiind Cuprumin.
„La Energie am vândut totul pe bursă. La fel voi continua şi la Ministerul Economiei. De exemplu, Cuprumin este următoarea companie care va fi listată la bursă. Toate companiile care anul acesta nu vor obţine profit vor intra într-un amplu proces de restructurare, adică schimbăm tot până reuşim să punem o echipă managerială care poate să scoată profit. Astea sunt regulile după care mă conduc eu”, a afirmat Niţă, citat de Agerpres.
În legătură cu situaţia Fabricii de Avioane din Craiova, aflată încă în portofoliul statului, Niţă a spus că există mai multe companii interesate de această fabrică, însă mai întâi trebuie „făcută să meargă”.
„Ne preocupă şi Avioane Craiova. Suntem în discuţii acolo cu tot felul de companii. Eu am un principiu: întâi să o facem să meargă şi apoi să o vindem. Cred că este mai bine aşa, decât s-o vindem când este într-o situaţie proastă şi toată lumea îţi dă un preţ de nimic. De altfel, pe unde am trecut, aşa am făcut”, a mai spus ministrul Economiei.
Aflat la Craiova, după ce a vizitat fabrica Ford, Niţă a mai spus că în România este nevoie de „facilități, de programe”, pentru a convinge populația să cumpere mașini produse în țară. Un astfel de program ar putea fi destinat tinerilor, susține ministrul Economiei, și ar permite acestora să-și achiziționeze în condiții avantajoase un autoturism din producția internă.
Potrivit lui Constantin Niță, compania Ford a produs anul acesta 180.000 de motoare și 70.000 de autoturisme, dar din acestea pe piața românească au ajuns numai 2%.
„În cifre, Ford înseamnă, anul acesta, 180.000 de motoare, 70.000 de autoturisme din care, din păcate, pe piața românească sunt 2% și asta nu este bine. Pentru a convinge populația din România să cumpere mașini produse în țară este nevoie de facilități, de proiecte. Cum este programul rabla, ar trebui un program pentru prima mașină. Dau un exemplu. Iată, secretarul de stat pentru politici industriale să găsească o formulă pentru acest program prin care tinerii de 18-20 de ani să-și poată cumpăra mașină românească în niște condiții. Nu știu, discutăm de finanțare împreună și cu producătorul și așa mai departe: să folosim poate mai mult leasingul, băncile să dea drumul la creditare și să se ocupe mai puțin numai de titlurile de stat. Sunt multe lucruri care trebuie abordate, dar probabil că aceste chestiuni vor fi detaliate, pentru că avem și un comitet interministerial pentru promovarea industriei auto și vom face întâlniri cât mai dese cu cei doi producători de autoturisme din România”, a spus Niță.
Ministrul Economiei a mai afirmat că, deși s-a vehiculat că ar urma să vină un al treilea producător de autoturisme în România, până în prezent Ministerul Economiei nu a primit nicio scrisoare de intenție în acest sens.
„Am auzit și eu această chestiune. Deocamdată nu am nimic concret, scris, prin care cineva, printr-o scrisoare de intenție, să facă cunoscut că dorește să se așeze în România. Dacă există un asemenea producător, din partea noastră va avea toată deschiderea și tot sprijinul”, a afirmat ministrul Economiei.



