Internetul cucereşte lumea într-un asemenea mod încât pare că nu se mai poate trăi fără el. Aproape 650 de milioane de chinezi sunt racordaţi la internet, iar publicaţiile încep să renunţe la print şi să treacă pe online.
Cotidianul New York Times (NYT) a anunţat că, în ultimul trimestru al anului trecut, profitul său net a scăzut cu 47%, comparativ cu perioada similară a lui 2013, în principal din cauza restructurărilor şi investiţiilor importante în platforma sa digitală, transmite AFP, preluată de Agerpres.
Din ce în ce mai mulţi cititori renunţă la versiunea tipărită a ziarelor în favoarea versiunilor digitale, iar celebrul cotidian new yorkez şi-a sporit investiţiile pentru a-şi îmbunătăţi oferta online. La finele lui 2014, NYT avea 910.000 abonaţi la versiunea online, în creştere cu 150.000 comparativ cu 2013, şi speră să treacă pragul de un milion de abonaţi în cursul acestui an.
Preşedintele director general de la Times Co, Mark Thompson, a declarat că este încurajat de creşterea numărului de abonaţi la versiunea online a cotidianului, adăugând că grupul va continua să investească în digital.
În ultimele trei luni ale anului trecut, New York Times a raportat un profit de 34,8 milioane de dolari sau 22 de cenţi pe acţiune, comparativ cu 65,6 milioane de dolari sau 41 de cenţi pe acţiune în perioada similară a lui 2013. Veniturile au crescut uşor cu 0,2%, până la 444,7 milioane de dolari.
Pentru ansamblul anului 2014, profitul New York Times s-a redus la jumătate, până la 33,3 milioane de dolari, în timp ce veniturile au crescut cu 0,7%, până la 1,59 miliarde de dolari.
Pe de altă parte, numărul internauţilor (utilizatorilor de Internet) din China, deja cel mai mare din lume, a ajuns la 649 de milioane la finele anului trecut, iar 557 de milioane dintre aceştia utilizează telefoanele mobile pentru a accesa Internetul, a anunţat Centrul chinez de informare în domeniul internetului (CNNIC), transmite Xinhua.
Potrivit CNNIC, numărul de internauţi a urcat cu 31,17 milioane în 2014, o creştere semnificativ mai mică decât cea din 2013, când totalul acestora s-a majorat cu 53,58 milioane de persoane. O creştere mai mare s-a înregistrat în rândul celor care utilizează telefoanele mobile pentru a accesa Internetul, al căror număr a urcat cu 56,72 milioane de persoane anul trecut.
Cu toate acestea, CNNIC a informat că rata de penetrare a Internatului în China este de 47,9%, iar utilizatorii din mediul rural reprezintă doar un sfert din total. În comparaţie, în SUA, 74,4% din gospodării au raportat că au utilizat Internetul în 2013.
În paralel, Ministerul chinez al Industriei şi Tehnologiei Informaţiei a anunţat că, în 2014, în China au fost vândute 389 milioane telefoane mobile, în scădere faţă de 423 milioane unităţi în 2013.