Acasă Economie Italienii au un întreg minister pentru Tranziția Ecologică. Noi n-avem nici măcar o idee

Italienii au un întreg minister pentru Tranziția Ecologică. Noi n-avem nici măcar o idee

de M G

Italienii s-au pregătit pentru o trecere cât mai suportabilă la era post-carbon. Mai mult, au înființat, de ceva vreme, un întreg minister al Tranziției Energetice. ”Trăind în cercul nostru strâmt”, noi nu suntem pregătiți, practic, de nimic: n-avem o strategie energetică, n-avem un plan de trecere la o nouă economie, la noi surse de energie, n-avem nici măcar o viziune, o idee! Și apoi ne plângem că ne ia Bruxellesul prin surprindere, ca zăpada în timpul iernii!

Italia analizează acordarea de diverse subvenţii, pentru a atenua impactul asupra cetăţenilor şi afacerilor în urma trecerii rapide la economia ecologică, transmite Bloomberg, preluat de Agerpres. „Toată lumea ştie că tranziţia este urgentă, dar toată lumea ştie că tranziţia va fi dureroasă şi va necesita eforturi uriaşe, eforturi economice şi la nivel comportamental. Oamenii trebuie să-şi schimbe modul în care se deplasează, produc şi cumpără bunuri”, a afirmat Roberto Cingolani, ministru pentru Tranziţia Ecologică, într-un interviu acordat Bloomberg TV.

Fizicianul Cingolani a fost desemnat de premierul Mario Draghi să supervizeze revizuirea economiei italiene către un viitor cu emisii scăzute, în timp ce sunt majorate investiţiile şi se asigură competitivitatea unor sectoare cheie, cum ar fi industria auto.

El pariază pe subvenţii – sprijinite parţial de fondurile incluse în Planul de Redresare şi Rezilienţă pe care le va primi Italia pentru reconstrucţia post-pandemie – pentru a accelera tranziţia şi a reduce nemulţumirea alegătorilor.

„Analizăm posibilitatea introducerii unor reglementări menite să atenueze costul electricităţii. Ştim unde vrem să ajungem pe termen lung, dar ne vom confrunta cu dificultăţi pe termen mediu”, a declarat ministrul pentru Tranziţia Ecologică.

Guvernul de la Roma dezvoltă un program masiv pentru îmbunătăţirea eficienţei energetice a clădirilor publice şi private şi pentru încurajarea italienilor în vederea înlocuirii a aproximativ 13 milioane de maşini vechi, poluante.

Producătorul auto Stellantis a anunţat luna aceasta că negocierile cu Guvernul de la Roma privind posibila construire a unei fabrici de baterii pentru vehicule electrice (gigafactory) în Italia, pe fondul trecerii la vehicule electrice.

Stellantis N.V. este o corporație multinațională producătoare de automobile, cu sediul la Amsterdam, Olanda, formată în 2021, pe baza unei fuziuni transfrontaliere de 50%-50% între conglomeratul italo-american Fiat Chrysler Automobiles și grupul francez PSA. Are sediul în Amsterdam, Olanda. Începând din luna mai 2021, Stellantis este al șaselea cel mai mare producător auto din lume. Printre mărcile pe care le fabrică se numără Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, Dodge, DS, Fiat, Fiat Professional, Jeep, Lancia, Maserati, Mopar, Opel, Peugeot, Ram și Marci Vauxhall. Stellantis are 300.000 de angajați, o prezență în peste 130 de țări, cu fabrici în 30 de țări.

Stellantis, care deja are două proiecte de fabrici de baterii în Franţa şi Germania, cu investiţii totale de cinci miliarde de euro, a anunţat că, în acest an, va decide adăugarea unor noi unităţi în Europa şi în Statele Unite.

În acest moment, Stellantis discută cu autorităţile de la Roma, în condiţiile în care Italia este unul dintre principalele sale hub-uri de producţie din Europa.

Luna trecută, surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul au declarat pentru Reuters că Italia vrea să impulsioneze investiţii totale de peste un miliard de euro în vederea construirii unei fabrici de baterii pentru vehicule electrice, un rol important în acest plan urmând să-l joace producătorul auto Stellantis.

În mai, premierul Mario Draghi a anunţat că a ajuns la un acord cu Comisia Europeană pentru Planul de Redresare şi Rezilienţă, în valoare de 222,1 miliarde de euro, din care 191,5 miliarde eeuro din fondul european de redresare post-pandemie şi 30,6 miliarde resurse proprii.

Din aceşti bani, autorităţile de la Roma au alocat aproximativ 600 milioane de euro pentru proiectul construirii unei „gigafactory” în Italia. Sursele susţin că autorităţile sunt încrezătoare că vor veni şi alte investiţii din partea partenerilor industriali şi financiari, astfel încât valoarea totală a investiţiei va depăşi un miliard de euro.

Planul Italiei este de a înfiinţa o schemă de parteneriat public privat (PPP), cu o participaţie deţinută de Stellantis, dar sunt luate în considerare şi alte opţiuni, susţin sursele.

Alte surse au anunţat că şefii Stellantis s-au întâlnit de cinci ori în ultimele luni cu Roberto Cingolani. La o întâlnire au venit şi directori de la ACC, o societate mixtă pentru baterii înfiinţată de PSA şi TotalEnergies.

din aceeasi categorie

Comentează

* By using this form you agree with the storage and handling of your data by this website.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.