Acasă EconomieComunicatii & IT Externalizare la comunicare

Externalizare la comunicare

de M G

internet 1Aproape trei sferturi (73%) dintre companiile care activează în mediul de afaceri din România sunt dispuse să-şi externalizeze serviciile de comunicare, în 2017, în timp ce majoritatea managerilor (82%) mizează pe dezvoltarea unei comunicări mult mai focusate pe internet, arată rezultatele unei cercetări de specialitate.

Conform chestionarului Frames Media Network şi BTvideo, cei mai mulţi manageri chestionaţi (78%) consideră comunicarea şi promovarea drept elemente esenţiale ale dezvoltării business-ului, iar 64% au o strategie clară, coerentă şi bine definită de comunicare.

De asemenea, pentru anul viitor, 82% dintre directori au susţinut necesitatea dezvoltării unei comunicări mult mai focusate pe internet, prin intermediul unor tool-uri dedicate unor categorii extrem de bine definite de clienţi. În plus, creşterea vânzărilor (79%), promovarea produselor (68%) şi notorietatea (56%) au fost considerate de respondenţi drept cele mai importante ţinte pentru dezvoltarea serviciilor de comunicare în 2017.

În privinţa modalităţilor prin care îşi desfăşoară campaniile de promovare, printul şi reclama Radio-TV acoperă între 25-30% din buget, în timp ce marketingul online susţine între 30-45%. Restul îl reprezintă afişajul clasic (reclamă stradală), direct-mailing şi alte forme de promovare.

Rezultatele chestionarului arată că tot mai multe firme sunt dispuse să îşi externalizeze serviciile de comunicare către companii specializate (73%), iar cei care au făcut-o deja au notat colaborarea cu astfel de firme cu calificative între 3-5, pe o scară de la 1-5.

Întrebaţi în ce măsură sunt satisfăcuţi de modul în care se derulează comunicarea business-ului, cei mai mulţi manageri (67%) au bifat calificative medii (3-4), pe o scară de la 1-5, în timp ce 24% au ales opţiunea cea mai scăzută (1).

Totodată, managerii chestionaţi au menţionat drept criterii esenţiale în selectarea platformelor de comunicare inovaţia (72%), experienţa (61%), preţul serviciilor (59%) şi raportul real de activitate (45%). Celelalte criterii menţionate au vizat portofoliul de clienţi, recomandările şi flexibilitatea derulării colaborării.

Cercetarea Frames Media Network şi BTvideo a fost completată, în perioada 15 octombrie – 10 noiembrie 2016, de peste 650 de manageri din mediul de afaceri românesc, reprezentanţii unor firme din sectoarele cheie ale economiei, de la start-up-uri din IT, IMM-uri din sectorul retailului şi multinaţionale din construcţii, agricultură şi industria prelucrătoare.

din aceeasi categorie