Acasă Economie Companiile nu sunt încă pregătite pentru noua economie a energiei

Companiile nu sunt încă pregătite pentru noua economie a energiei

de M G

Cele mai multe organizaţii se simt pregătite pentru un viitor descentralizat, fără emisii de carbon şi digitalizat, însă o mare parte dintre ele nu iau măsurile necesare pentru a integra şi a implementa programele de energie şi sustenabilitate, reiese dintr-un studiu Electric.

Potrivit studiului, 81% dintre companii au făcut îmbunătăţiri în domeniul energiei sau au în plan să facă, dar cel mult 30% au în vedere noi oportunităţi, cum ar fi microreţelele şi adaptarea la cerere.

Un procent de 85% dintre respondenţi susţin că la ei în companie se iau măsuri în următorii trei ani pentru a menţine planurile de reducere a emisiilor de carbon la nivelul liderilor din industrie. Proiectele iniţiate sau în dezvoltare, sunt axate mai ales pe gestionarea responsabilă a energiei, a apei şi a deşeurilor. În afara surselor regenerabile, doar o mică parte dintre organizaţiile participante la studiu implementează strategii mai avansate şi tehnologii pentru administrarea energiei şi a emisiilor.

“Ne aflăm în centrul unei schimbări majore a modului în care este consumată şi produsă energia. Accentul aproape universal pus pe conservare este un aspect pozitiv, dar să fii un consumator conştient este doar parte din cele necesare pentru a supravieţui şi a te dezvolta. Companiile trebuie să se pregătească pentru a fi participanţi activi în domeniul energiei, punând laolaltă toate piesele necesare pentru a produce energie şi a interacţiona cu reţeaua, utilităţile, colegii şi cu alţi nou intraţi în domeniu. Cei care nu acţionează acum vor rămâne în urmă”, a declarat Jean-Pascal Tricoire, preşedinte şi CEO Schneider Electric.

Conform studiului, doar 23% dintre respondenţi au strategii de management al cererii sau urmăresc să aibă în viitorul apropiat. O piedică importantă împotriva progresului ar putea fi insuficienta aliniere internă. 61% dintre respondenţi au spus că deciziile privind energia şi sustenabilitatea din organizaţiile lor nu sunt coordonate în mod fericit în cadrul echipelor şi departamentelor relevante, ceea ce este cu atât mai adevărat pentru bunurile de consum şi companiile industriale. În plus, acelaşi număr de respondenţi au spus că absenţa cooperării este o problemă.

“Este esenţial să ai informaţii pe baza cărora să acţionezi. Dar ce se întâmplă atunci când deţii informaţiile este la fel de important. Echipele noastre de achiziţii, energie şi sustenabilitate compară datele şi dezvoltă strategii comune pentru managementul consumului şi al emisiilor şi pentru a reduce costurile. Colaborarea aceasta a adus economii semnificative companiei şi ne-a ajutat să obţinem acreditarea ISO 50001 şi să respectăm cerinţele Angajamentului privind Reducerea Emisiilor de Carbon”, a afirmat Neil Johnston, directorul tehnic de operaţiuni al grupului iomart.

Studiul a fost derulat de GreenBiz Research în rândul a 236 de companii din lume, pentru a identifica modul în care companiile dezvoltă strategii în domeniul energiei şi al mediului, colectează şi transmit datele şi îşi coordonează departamentele.

Cu o prezenţă globală în peste 100 de ţări, Schneider este lider în managementul energiei – voltaj mediu, ridicat şi energie sigură, precum şi în sisteme de automatizare. Compania furnizează soluţii integrate de eficientizare, îmbinând energia, automatizarea şi software-ul.

din aceeasi categorie