Acasă MediuDezvoltare Durabila Centrul Romei va fi interzis pentru motoarele diesel

Centrul Romei va fi interzis pentru motoarele diesel

de L M

Primarul Romei, Virginia Raggi, a anunţat că automobilele diesel nu vor mai avea acces prin centrul capitalei italiene începând din 2024, transmit AFP şi Reuters, preluat de Agerpres. Mai mute orașe din Europa și-au anunțat intenția de a interzice accesul mașinilor cu motoare ce folosesc motorină, ca măsură de limitare a poluării. În România, astfel de măsură nu se întrevede, astfel că mașinile putenice, precum SUV-urile nu sunt amenințate.

„Începând din 2024, va fi interzisă circulaţia automobilelor diesel în centrul Romei, a spus primarul Virginia Raggi într-un discurs ţinut la Ciudad de Mexico, în faţa femeilor primar reunite în cadrul unei iniţiative denumite „Women4Climate” (Femei pentru Climă) şi difuzat pe reţelele sociale marţi, la revenirea sa la Roma. Comentariile edilului Romei vin după ce un tribunal din Leipzig (Germania) a decis că oraşele pot interzice accesul celor mai poluante automobile diesel.

Potrivit statisticilor furnizate de industria auto, aproximativ două treimi din cele aproximativ 1,8 milioane autoturisme noi vândute anul trecut în Italia au fost echipate cu motoare diesel. Roma nu are facilităţi industriale importante astfel încât poluarea aerului capitalei Italiei este cauzată de autovehiculele cu motor. Autorităţile locale au încercat până acum să reducă poluarea prin adoptarea unui sistem care permite circulaţia alternativă a autovehiculelor cu numere pare şi impare.

Vânzările de automobile diesel sunt în scădere de mai mulţi ani în Europa şi la nivel mondial, ceea ce constrânge constructorii să revină asupra motoarelor cu benzină şi să accelereze electrificarea vehiculelor.

Recent, cotidianul Financial Times a publicat un articol conform căruia producătorul auto italian Fiat Chrysler (FCA) urmează să anunţe în luna iunie renunţarea la versiunea diesel pentru motorizarea autoturismelor sale în 2022 din cauza scăderii cererii şi costurilor crescute.

În România, poluarea aerului a dus la deschiderea de proceduri de ingringement, ce se menține în cazul a trei orașe: București, Iași și Brașov. Procedura este înaintată, următorul pas fiind în fața Curții de Justiție a Uniunii Europene. Pentru a închidere procedura, Primăria Municipiului București a elaborat Planul Integrat de Calitate a Aerului, unde principalele măsuri de reducere a emisiilor din trafiul rutier se referă la „limitarea şi gestionarea mai eficientă a traficului în zona centrală a municipiului”, dar nu se pune problema interzicerii mașinilor cu motoare diesel. Poate și pentru că SUV-urile și mașinile puternice sunt dotate cu motoare pe motorină, iar posesorii lor nu ar mai avea acces în centrul capitalei.

din aceeasi categorie