Acasă EconomieIndustrie Centrale de apartament în loc de „RADEŢI”

Centrale de apartament în loc de „RADEŢI”

de A

Ariston centralaCirca 40% din familiile care îşi cumpără centrale termice pe gaz de pe piaţa locală se debranşează de la sistemul centralizat şi îşi instalează pentru prima dată o centrală termică individuală, restul de 30% dintre achiziţii fiind făcute de cei care fie se mută într-o casă nouă, fie de cei care abia acum au putut opta pentru o centrală termică, arată un studiu realizat de Ariston Thermo România, liderul pieţei locale de centrale termice şi boilere electrice.

„O bună parte dintre familiile care aleg instalarea unei centrale termice pe gaz iau această decizie deoarece îşi doresc independenţă şi renunţă la sistemul centralizat de încălzire”, arată studiul.

Cu toate acestea, creşte ponderea românilor care cumpără o centrală termică pe gaz pentru a o înlocui pe cea veche, circa o treime din achiziţii fiind realizate în acest sens.

„Investiţia într-o centrală termică pe gaz este una importantă, iar românii au motivaţii clare atunci când o realizează. Însă, de cele mai multe ori, aceasta este dictată de dorinţa acestora de a fi independenţi din punct de vedere termic, de a avea confort şi control total asupra cheltuielilor lunare”, a declarat directorul general al Ariston Thermo România, Cătălin Drăguleanu.

În topul motivelor pentru care românii aleg să cumpere o centrală termică, cu un procent de peste 30%, se află nevoia de înlocuire a acesteia, fie ca urmare a apariţiei tehnologiilor noi şi mai performante, fie în contextul unei renovări a locuinţei. De cele mai multe ori, cumpărătorii din această categorie nu sunt la prima achiziţie de acest tip.

„Dacă în anii trecuţi, preţul era pe primul loc în cazul unei achiziţii, acum cumpărătorii au alte criterii de care ţin cont, lucru ce arată o maturizare şi dezvoltare a pieţei de profil”, a declarat şeful Ariston Thermo România.

Oficialii companiei spun că pentru cea mai mare parte a cumpărătorilor, caracteristicile tehnice ale produsului, alături de marcă şi de serviciile post-vânzare sunt criteriile cele mai importante atunci când fac o asemenea achiziţie. Acest lucru se datorează faptului că românii au înţeles că centrala termică este un produs cu o durată lungă de viaţă, iar serviciile oferite ulterior achiziţiei, precum garanţia şi service-ul, sunt extrem de importante.

“Perioada de garanţie este importantă la achiziţia unei centrale termice, iar comportamentul de achiziţie al românilor din ultima perioadă sugerează că tot mai mulţi înţeleg acest lucru, acordând-i mare atenţie. Observăm această grijă mai ales în rândul clienţilor care decid să îşi schimbe centrala termică veche cu una nouă, mai performantă. De altfel, studiul nostru a arătat că brandul Ariston este pe primul loc în topul preferinţelor clienţilor când vine vorba de înlocuire, acest lucru datorându-se nu numai modelelor performate de centrale termice, cât şi serviciilor de mentanţă puse la dispoziţie clienţilor”, a mai spus Drăguleanu.

De asemenea, la înlocuirea centralei termice criteriile de selecţie sunt diferite faţă de prima instalare, fiind pus accentul mai ales pe serviciile de service şi garanţie.

Studiul mai arată că aproximativ 60% din persoanele care au achiziţionat o centrală termică au făcut singuri alegerea, 33% au ales să se consulte cu un instalator şi doar 7% au lăsat decizia pe seama acestuia.

În ceea ce priveşte decizia de achiziţie, în 57% dintre cazuri sfatul oferit de o firmă specializată sau de un instalator este foarte important, procentul fiind în creştere comparativ cu 2013, când ponderea era de 45%. În ceea ce priveşte informarea, acesta este, de asemenea, în creştere, iar sursele principale sunt site-urile brandurilor de centrale termice, publicaţii / portaluri specializate şi mediile sociale.

Când vine vorba de sursa achiziţiei, 28% din români aleg să cumpere o centrală termică dintr-un magazin de tip Do It Yourself (DIY), datorită gamei largi de produse expuse, dar şi pentru că sunt locaţii care conferă încredere. Peste 50% din achiziţii se fac din magazinele specializate pentru instalaţii, de asemenea datorită consilierii profesionale, cât şi a faptului că acestea oferă servicii post vânzare.

Achiziţiile online sunt încă limitate la doar 7%, deoarece centrala termică este un produs complex, ce necesită consiliere tehnică de specialitate pentru o dimensionare corectă raportată la cerinţele clientului.

Studiul a fost realizat în luna decembrie 2015.

Ariston Thermo România este filiala locală a companiei italiene Ariston Thermo Group, unul dintre liderii internaţionali în producţia şi furnizarea unei game complete de echipamente şi servicii destinate încălzirii şi producerii de apă caldă menajeră.

din aceeasi categorie