 Compania Naţională de Căi Ferate CFR estimează că infrastructura feroviară ar avea nevoie în acest an de investiţii de 17,4 miliarde lei (3,9 miliarde euro), de aproape patru ori peste finanţarea alocată de Guvern, de 4,6 miliarde lei, subfinanţarea urmând să afecteze compania şi în anii următori.
Compania Naţională de Căi Ferate CFR estimează că infrastructura feroviară ar avea nevoie în acest an de investiţii de 17,4 miliarde lei (3,9 miliarde euro), de aproape patru ori peste finanţarea alocată de Guvern, de 4,6 miliarde lei, subfinanţarea urmând să afecteze compania şi în anii următori.
Din suma totală necesară pentru principalele lucrări de reparaţii la infrastructura feroviară publică pe anul 2015, cea mai mare parte, de 10,408 miliarde lei, ar fi direcţionată în modernizări prin investiţii pentru creşterea vitezei de circulaţie a trenurilor (grav afectate de restricţiile de viteză), se arată într-un document elaborat de CFR SA privind activitatea companiei.
De asemenea, alte 5,719 miliarde lei ar fi necesare pentru reparaţii capitale la infrastructura feroviară publică pentru recuperarea restanţelor la 1.000 km linii directe şi curente, pentru refacerea liniilor şi instalaţiilor afectate de calamităţi, precum şi pentru reabilitarea podurilor şi tunelurilor.
În plus, reprezentanţii CFR SA arată în document că pentru întreţinerea liniilor şi a instalaţiilor şi pentru repaţiile capitale la linii, poduri şi instalaţii este nevoie de încă 1,331 miliarde lei.
„Sumele menţionate reprezintă banii necasari companiei pentru executarea lucrărilor de mentenanţă şi reparaţii capitale la infrastructura feroviară publică. Aceste resurse financiare trebuie alocate de la bugetul de stat, CFR SA fiind compania care gestionează şi administraează infrastructura feroviară publică, al cărei proprietar este statul român”, spun reprezentanţii CFR SA.
Alocaţia bugetară pentru infrastructura feroviară, aprobată la sfârşitul anului trecut pentru 2015, este de 4,609 miliarde lei. Comparativ, investiţiile CFR de anul trecut (2,317 miliarde lei) sunt la jumătate din suma alocată de Guvern în acest an. În 2016, CFR nu poate primi mai mult de 5,54 miliarde lei pentru proiectele şi investiţiile de anul viitor, mai arată documentul.
Lungimea reţelei feroviare este de 10.632 km şi reprezintă practic totalul distanţelor kilometrice dintre staţiile de cale ferată. Lungimea desfăşurată a liniilor de cale ferată este de 19.936 km (însemnând toate liniile de cale ferată de pe întreaga reţea împreună cu lungimea totală a liniilor din staţiile de cale ferată).


