Acasă Focus Agricol Auchan investește 100 milioane euro în România în 2014

Auchan investește 100 milioane euro în România în 2014

de GM

Retailerul francez Auchan și-a planificat investiții de 100 milioane euro în România, pentru acest an, a anunțat directorul general, Patrick Espasa. Grupul are în plan să deschidă un hipermarket în Drumul Taberei în acest an, în luna decembrie, termenul oficial fiind începutul anului 2015, iar investiţiile totale în acest proiect se ridică la 70 milioane de euro.

De asemenea, Auchan mai are în construcţie şi un centru comercial la Braşov, ce va fi gata anul viitor. Immochan, parte a grupului Auchan, dezvoltă un proiect pe fosta platformă industrială Tractorul Braşov, pe un teren de circa 100 de hectare. Complexul urmează să cuprindă spaţii comerciale, rezidenţiale şi de servicii, reprezentând o investiţie pe termen lung, prima fază, de peste 60 milioane de euro, fiind în curs de derulare.

Conducerea Auchan a precizat totodată că vor analiza intrarea pe comerţul online din România în 2015 şi ar putea testa acest concept din 2016.

„Vom studia acest proiect în 2015. Vrem să profităm de experienţa celorlalţi colegi pentru a face un test, eventual în 2016. Este o activitate dificilă, unde se înregistrează frecvent pierderi”, a declarat vineri directorul general al retailerului, Patrick Espasa, într-o conferință de presă.

Acesta a dat ca exemplu Franța, unde există 650 de magazine de tip drive și unde au mare succes.

Auchan România a încheiat în această săptămână procesul de rebranding al celor 20 de magazine real cumpărate de la grupul german Metro. În noua sa dimensiune, Auchan România are 31 de magazine deschise în 18 oraşe, o suprafaţă netă de vânzare de 252.000 metri pătraţi și 11.000 de angajaţi.

„Odată cu deschiderea Auchan Cotroceni, am finalizat integrarea celor 20 de noi hipermarketuri Auchan, în mai puțin de 6 luni”, a spus Patrick Espasa.

Magazinul Auchan Cotroceni și-a întâmpinat clienții în noul format începând de sâmbătă, 12 aprilie. Remodelarea magazinului din Cotroceni a durat 18 zile și a fost realizată cu magazinul deschis, raion cu raion. Pe o suprafaţă netă de vânzare de 7.500 mp, noul hipermarket Auchan Cotroceni are o gamă cu peste 55.000 de produse alimentare și nealimentare.

Pe data 30 noiembrie 2012 Grupul Auchan și Metro Group semnau tranzacția de achiziție a 95 de hipermarketuri Real și 13 centre comerciale în 4 țări din Europa Centrala și de Est: România, Polonia, Rusia și Ucraina.

Consiliului Concurenței din România a validat tranzacția pe 29 iulie 2013, iar pe 12 septembrie se semnează finalizarea tranzacției și are loc preluarea efectivă a magazinelor de către Auchan.

Al 11-lea grup de distribuţie din lume, Grupul Auchan este prezent în 15 ţări şi are 302.500 colaboratori. Este organizat pe 5 mari divizii: hipermarketuri (774 magazine), supermarketuri (817 magazine), divizia imobiliară (362 centre comerciale Immochan), banca (Oney Banca Accord) şi e-commerce, cărora li se adaugă alte activităţi şi direcţii de creştere. În 2013, grupul a înregistrat o cifră de afaceri de 62,1 miliarde euro cu taxe.

Pe 7 noiembrie 2006 a fost deschis primul hipermarket Auchan, la București, în cartierul Titan. În următorii ani, alte 10 magazine și-au deschis porțile în cele mai mari orașe din România. La data de 12 septembrie 2013, Auchan România a finalizat achiziția a 20 de magazine Real de la Metro Group și a realizat transformarea lor în Auchan până la data de 11 aprilie 2014, în mai puțin de 6 luni de lucrări de remodelare. În acest moment, există 31 de magazine Auchan în România.

din aceeasi categorie