Acasă Stiri ExterneEuropa 80% din turiştii Mareea au fost relocaţi

80% din turiştii Mareea au fost relocaţi

de A

MareeaPeste 80% din turiştii cu rezervări şi check-in începând din 3 septembrie au primit variante de relocare pentru petrecerea sejururilor, “cu sprijinul principalilor parteneri touroperatori şi hotelieri”, a anunţat Mareea, una dintre cele mai mari agenţii de turism din România, care şi-a informat zilele trecute clienţii că nu le va mai putea onora vacanţele şi va intra în insolvenţă. Touroperatorul precizează că celula de criză constituită de Mareea pentru gestionarea acestei situaţii este în permanentă comunicare cu turiştii dar şi cu partenerii touroperatori, hotelieri şi patronatul ANAT.

Potrivit datelor transmise sâmbătă de Autoritatea Naţională pentru Turism (ANT), proape 1.100 de turişti au fost păgubiţi de către agenţia de turism Mareea, care a anunţat sâmbătă pe propriul site că nu le va mai onora vacanţele şi că va intra în insolvenţă, suma tuturor contractelor ridicându-se la 460.000 euro, din care 285.000 euro sunt restanţe către furnizori.

“Pentru situaţiile în care nu a fost posibilă relocarea sejururilor sau oferirea de variante alternative şi/sau recuperarea sumelor datorate de către Mareea, rugăm turiştii să parcurgă indicaţiile asiguratorului, publicate pe site-ul: www.mareea.ro”, mai arată compania.

Touroperatorii din România care au ajutat o mare parte din turiştii aflaţi în dificultate să-şi petreacă sejururile sau să aiba posibilitatea de a alege vacanţe alternative sunt: Eurolines Group (TUI Travel Center), Paralela 45, Aerotravel,  Ruefa Escape Travel, Christian Tour, Guliver Tours.

Partenerii externi care au sprijinit Mareea sunt touroperatorul Club Magellan din Bulgaria şi reţeaua hotelieră G-Hotels din Grecia.

De asemenea, hotelurile care i-au ajutat pe turiştii afectaţi de insolvenţa Mareea, pentru a putea beneficia de sejururile programate şi achitate sunt:  hotelurile Steaua de Marea, Cupidon şi Fortuna (din Eforie Nord), hotelul Tomis şi complexul Mercur Minerva Family Club (din Mamaia), hotelul Green Village din Delta Dunarii şi hotelul Rozmarin din Predeal).

Mareea şi-a anunţat sâmbătă dimineaţa, 3 septembrie, incapacitatea de plată şi că va cere deschiderea procedurii de insolvenţă.

Pentru recuperarea sumelor datorate de agenţia de turism, în cazul în care nu se acceptă soluţiile compensatorii oferite de turoperatori şi hotelieri, turiştii se pot adresa companiei care a eliberat poliţa de insolvenţă pentru aceasta, în valoare de 50.000 de dolari.

Turoperatorul Mareea a avut anul trecut afaceri de 66,3 milioane lei. Într-un clasament realizat de ANAT al celor mai mari 30 de agenţii de turism din România, Mareea figurează pe locul 13.

Mareea este a doua agenţie de turism din România care îşi anunţă insolvenţa în numai o lună de zile, după cazul Genius Travel, care, în mod asemănător, întâi şi-a anunţat clienţii că nu le pot onora vacanţele plătite, iar ulterior şi-a depus cerere la Tribunalul Bucureşti de intrare în insolvenţă.

din aceeasi categorie