Un număr de aproximativ 600 de autobuze, troleibuze si tramvaie sunt ţinute în depouri din cauza problemelor tehnice, pentru care RATB nu găseşte fondurile necesare reparării lor, se arată într-un comunicat al regiei.
”Din numărul total de tramvaie, 297 au gradul de uzură de peste 100%, 82 au un grad de uzură între 75-100%, 54 – un grad de uzură între 50-75%, 32 între 25-50% şi numai 10 tramvaie sunt aproape noi (cu un grad de uzură între 0 şi 25%). Şi tramvaiele au un program periodic de verificări, revizii şi controale, la 1.250 km, 3.000/ 5.000 km, 12.000/ 20.000 km şi 60.000 km, ocazie cu care sunt scoase din trasee. Parcul circulant efectiv al troleibuzelor este de 172, din totalul de 297 (aproximativ 59%), numărul vehiculelor nefuncţionale ridicându-se la 125. Din total, 265 de troleibuze au un grad de uzură de peste 100%, adică peste 89%, celelalte 32 de troleibuze având un grad de uzură între 75-100%”, arată comunicatul.
Conducerea RATB susţine că situaţia actuală a parcului de vehicule este cauzată de ultimii trei ani de criză economico – financiară care au afectat bugetul şi au îngreunat menţinerea în exploatare a vehiculelor.
”Conducerea Regiei face eforturi ca în acest an să readucă parcul circulant la un nivel normal, conform cererii, în funcţie de alocările financiare municipale. Începând cu 15 februarie 2016, RATB a pus în practică un plan de măsuri care are ca scop eficientizarea serviciilor oferite şi reducerea numărului călătorilor frauduloşi. RATB reînnoieşte apelul adresat călătorilor deţinători de abonamente să valideze toate călătoriile efectuate, în scopul îmbunătăţirii programului de circulaţie pe fiecare linie, pe baza datelor obţinute prin sistemul automat de taxare”, se explică în document.