Acasă Economie “Caziere profesionale” pentru şoferi

“Caziere profesionale” pentru şoferi

de GM

Activitatea conducătorilor auto, a operatorilor din transporturi şi a caselor de expediţii va fi atent supravegheată prin crearea unor registre electronice naţionale, care să înregistreze abaterile de la legislaţia naţională şi internaţională, a declarat Constantin Isac, preşedintele Uniunii Naţionale a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR), în cadrul seminarului Eu-Transportă 2010, organizat de UNTRR cu susţinerea Bridgestone şi Scania.

În cazul conducătorilor auto, cazierul profesional va fi emis la cerere şi va cuprinde date referitoare la conduita profesională, abaterile de la legislaţie şi sancţiunile primite pentru aceste abateri.

Informaţiile vor însoţi conducătorul auto pe parcursul întregii sale activităţi în această profesie, inclusiv în cazul în care-şi schimbă locul de muncă. Prin crearea acestei baze de date, UNTRR, iniţiatorul proiectului, vine în sprijinul operatorilor din transporturi, care vor cunoaşte, astfel, parcursul profesional şi comportamentul şoferilor înainte de a-i angaja. Pe lângă abaterile de la legislaţie, registrul va include şi unele aspecte legate de munca şi situaţia conducătorului auto în momentul în care pleacă de la un transportator, se arată într-un comunicat de presă.

“Dorim ca operatorul din transporturi să cunoască aspecte legate de activitatea conducătorilor auto, cum ar fi cazurile în care un şofer a plecat de la un operator fără să predea maşina, nu a predat marfa integral sau şoferul a plecat lăsând debite”, susţine preşedintele UNTRR. Introducerea “cazierului profesional” va duce la o creştere a responsabilizării conducătorilor auto profesionişti şi, implicit, a siguranţei rutiere, mizânde-se, în ultimă instanţă, pe “curăţarea” pieţei forţei de muncă la nivelul transportatorilor, a precizat Constantin Isac.

Similar va fi şi în cazul operatorilor de transporturi şi a caselor de expedenţi. Astfel, clienţii vor putea evita un operator şi un expeditor, dacă activitatea defectuoasă a acestora va fi însemnată într-un registru electronic naţional. “Vrem ca toţi cei care nu respectă regulile să iasă din joc”, susţine Isac.

Proiectul se află în stadiul de consultări, urmând ca cele trei baze de date să fie operaţionale în aproximativ şase luni, după ce va fi adoptată noua lege a transporturilor.

O iniţiativă similară există şi la nivelul Uniunii Europene, urmând să fie înfiinţat un registru electronic al operatorilor din transporturi.

din aceeasi categorie