Laszlo Borbely, ministrul Mediului, are alte idei despre cum ar trebui să arate taxa de poluare plătită la prima înmatriculare a maşinilor în România. Deşi a lansat în dezbatere publică o nouă formă a acestei taxe, ministrul consideră că cel mai corect ar fi introducerea unei taxe generale de poluare pentru toate autoturismele. În acest fel s-ar respecta principiul „poluatorul plăteşte”, iar încasările la bugetul Fondului pentru mediu ar creşte şi s-ar menţine la un nivel mai mare decât în prezent.
„Eu rămân la ideea de a introduce o taxă de poluare cu ocazia înmatriculării maşinii în România, dar, în comitetul interministerial, am discutat şi despre o altă variantă: aceea a introducerii, pe viitor, a unei taxe generale de poluare, o taxă anuală care să înlocuiască taxa de primă înmatriculare”, a spus ministrul Mediului. Borbely nu a dat detalii despre acest proiect, anunţându-l ca pe o propunere de viitor.
Actualul proiect de lege privind noua taxă auto prevede ca aceasta să fie redusă cu circa 30%, dată de la care să înceapă şi procedurile de restituire a unei diferenţe de bani către proprietarii de maşini deja înmatriculate în ţară.
La sfârşitul anului trecut, taxa de poluare a cunoscut o nouă modificare, prin care cuantumul acesteia crescând simţitor începând cu 2011. Faţă de acest nivel se propune reducerea cu 30% a taxei şi restituirea diferenţei pentru care cei şi-au înmatriculat maşinile pe noua lege. Diferenţa este că proiectul de lege prevede ca taxa să fie plătită de toţi cei care înmatriculează maşinile, nu numai la prima achiziţie.