Acasă EconomieComunicatii & IT Top la “mobili”

Top la “mobili”

de GM

O nouă cercetare, “Utilizarea serviciilor de telefonie mobilă de către mediul de afaceri din România” a fost finalizată de Divizia Market Research a grupului româno-german Rentrop&Straton. Aceasta cuprinde atât opinia favorabilă privind compania Orange, cât şi alte aspecte mai detaliate privind comportamentul de consum al managerilor, se arată într-un comunicat de presă. Prin contractul de furnizare a serviciului de telefonie mobilă, toţi operatorii sunt obligaţi să înregistreze convorbirile şi SMS-urile timp de 6 luni. Trei sferturi dintre respondenţii din cadrul studiului nu sunt de acord cu acest lucru!

Astfel, conform cercetării, Orange este reţeaua de telefonie mobilă cea mai utilizată în mediul antreprenorial (conform răspunsurilor a 44,5% dintre participanţi). Întreprinzătorii care declară că folosesc în principal reţeaua Vodafone deţin, de asemenea, o pondere semnificativă. Serviciile Cosmote ocupă locul 3 în opţiunile respondenţilor.

În opinia întreprinzătorilor români, cel mai important criteriu care stă la baza deciziei de cumpărare a serviciilor telefonice este puterea de acoperire în teritoriu a reţelei. Alte criterii importante sunt tarifele pentru apeluri naţionale (67,5%), reputaţia companiei (67,4%), calitatea relaţiilor cu clienţii (66,9%) şi ofertele promoţionale (65,3%).

Aproape trei sferturi dintre respondenţi se declară mulţumiţi de calitatea serviciilor oferite de operatorul de telefonie mobilă furnizor şi nu l-ar schimba dacă s-ar pune problema de a reveni asupra deciziei de cumpărare. Participanţii la studiu se declară, de asemenea, mulţumiţi şi în ceea ce priveşte diversitatea serviciilor şi tarifele practicate de operatori. Studiul arată că gradul de mulţumire scade în raport cu politica de informare a clienţilor şi cu programele de loializare oferite de furnizori.

Chestionaţi şi în legătură cu obligaţia operatorilor de telefonie mobilă de a înregistra datele convorbirilor telefonice şi ale SMS-urilor şi de a le stoca timp de şase luni, cei mai mulţi dintre participanţii la studiu (70,3%) au declarat că nu sunt de acord.

Conform studiului, doar 0,5% dintre respondenţi nu beneficiază de telefonie mobilă. Abonamentul reprezintă tipul de serviciu de telefonie mobilă cel mai utilizat în rândul întreprinzătorilor privaţi (83%). Majoritatea respondenţilor (77,1%) efectuează peste cinci convorbiri telefonice zilnic, iar aproape jumătate dintre ei (47,9%) au peste 10 convorbiri telefonice pe zi. Durata medie a unei convorbiri telefonice este între 1 şi 5 minute (54,8%).

“Fără îndoială, studiul “Utilizarea serviciilor de telefonie mobilă de către întreprinzătorii privaţi din România” este cea mai complexă cercetare realizată până acum de divizia Market Research a grupului Rentrop&Straton. Informaţiile rezultate sunt o adevărată mină de aur pentru toţi cei ce au legatură, direct sau indirect, cu această piaţă puternic concurenţială”, a declarat George Straton (foto), preşedinte Rentrop&Straton Group.

Studiul “Utilizarea serviciilor de telefonie mobilă de către întreprinzătorii privaţi din România” a fost realizat pe un eşantion de 944 de respondenţi, în perioada 17 decembrie 2011 – 10 ianuarie 2012.

Lider de 16 ani al pieţei de informaţii specializate din România, grupul româno-german Rentrop&Straton are peste 200.000 de clienţi.

din aceeasi categorie