Acasă EconomieIndustrie Tender vrea să transporte 100.000 pasageri cu Fly România, în primul an

Tender vrea să transporte 100.000 pasageri cu Fly România, în primul an

de GM

Compania Fly România, deţinută de omul de afaceri Ovidiu Tender, va opera din 15 mai zboruri de linie interne şi internaţionale din Bucureşti, Timişoara şi Tulcea către oraşe din Italia, Spania, Germania şi Turcia şi aşteaptă aproximativ 100.000 de pasageri pentru anul în curs.

„În urmă cu şase ani, am decis să investesc în aviaţie. Am cumpărat o companie aviatică şi aproape cinci ani am avut neşansa să nu am cel mai bun management (la Jetran Air, n.r.). Astăzi suntem în postura de a putea demara zboruri comerciale, zboruri regulate sub acest brand — Fly România. Pentru moment, avem zboruri regulate în Europa, urmând ca, pe măsura constatării rentabilităţii, să gândim şi alte zboruri intercontinentale. Al doilea pas pe care şi l-a propus compania aviatică, ca urmare a nominalizării ei de către Guvernul Guineei Bissau ca şi companie naţională a ţării, este începerea zborurilor care să lege Europa de America de Sud. Urmează să facem ce astăzi facem aici din aprilie, prin Guineea Bissau”, a declarat acţionarul majoritar al companiei Ten Airways, Ovidiu Tender.

Potrivit directorului general al Ten Airways, Cătălin Buţu, începând cu luna mai a acestui an, compania va opera zboruri de pe câteva aeroporturi româneşti — Henri Coandă Otopeni, Traian Vuia Timişoara şi Delta Dunării Tulcea — acestora adăugându-li-se alte şase destinaţii din Italia, Spania, Germania şi Turcia.

„Pentru început, vom lansa mai multe rute care vor acoperi atât destinaţii clasice, cu o cerere bine determinată, cum este Bucureşti-Timişoara, unde propunem un tarif de 69 de euro, cât şi destinaţii inedite sau sezoniere, cum va fi cursa Bucureşti-Antalya, operaţională din iunie”, a declarat Cătălin Buţu, directorul general al Ten Airways, din care face parte Fly România.

Acesta a dat asigurări că, pe cursele interne, se va păstra tariful unic, pentru că, în acest caz, costurile sunt clar definite.

Zborurile pe ruta Timişoara-Bucureşti vor avea o frecvenţă zilnică, exceptând ziua de sâmbătă, iar din Tulcea vor zbura spre Bucureşti trei curse pe săptămână. Pe rutele internaţionale vor fi operate două zboruri pe săptămână din Tulcea spre Bergamo, spre Verona vor fi trei zboruri săptămânale din Timişoara şi Bucureşti, spre Barcelona vor pleca în fiecare săptămână trei curse din Capitală, iar spre Frankfurt vor fi trei zboruri pe săptămână din Bucureşti şi unul din Tulcea.

Pentru rutele interne tarifele vor fi unice, respectiv 69,9 euro/zbor pentru Bucureşti-Timişoara şi 49,9 euro/zbor pentru Bucureşti-Tulcea, în timp ce pentru zborurile internaţionale tarifele pornesc de la 29,9 euro/zbor. În tarife sunt incluse şi transportul unui bagaj de cabină de maxim 7 kilograme şi al unuia de cală de cel mult 20 de kilograme, dar şi servicii de catering la bord.

„Nu ne dorim să luăm pasageri de la TAROM, ci vrem să le facem concurenţă maşinilor, pentru că aceste zboruri sunt mai ieftime decât maşinile”, a declarat Ovidiu Tender.

„Anul trecut, am transportat peste 300.000 pasageri pentru companii aeriene pasagere în cele 7.000 de ore de zbor efectuate”, a precizat Cătălin Buţu.

Acesta a explicat că Aeroportul Timişoara a fost ales pentru operare pentru că prezintă o oportunitate din punct de vedere trafic-business, fiind acoperit în prezent de doi operatori români, însă existând potențial de trafic pentru cel puţin încă doi. În ceea ce priveşte Aeroportul Delta Dunării din Tulcea, Buţu a arătat că, potrivit datelor statistice primite de la tour-operatorii locali, există un potenţial de turişti in-bound pentru zona Delta Dunării în sezon.

Biletele pot fi achiziţionate online de pe site-ul companiei, www.flyromania.com, care este deja funcţional sau de la agenţiile partenere.

Zborurile Fly România vor fi operate cu aeronave de tip MD-82 şi MD-83 producţie Boeing, aparţinând companiei aeriene Ten Airways şi, anterior, operatorului Alitalia. Capacitatea de transport a acestor aeronave este de 170 de pasageri. Acesta sunt aeronave mediu curier putând să ajungă până la cinci ore de zbor neîntrerupt, spun reprezentanţii companiei, fiind recunoscute internaţional pentru fiabilitatea de care dau dovadă. Printre companiile aeriene care utilizează sau au utilizat acest tip de aeronave se numără Swissair, Austrian Airlines, Alitalia, Delta sau American Airlines.

Ten Airways este o companie aeriană cu capital românesc, care şi-a început activitatea în 2010. Până în prezent, a operat în sistem charter şi wet lease, ceea ce presupune închirierea aeronavei cu tot cu echipaj şi celelalte servicii pentru a opera în numele unei alte companii. Printre clienţii Ten Airways se numără Blue Air, Air Moldova, Aegean Airlines, Roya Maroc, Air Mediterrannee sau Blue Panorama, în sistem wet lease, respectiv Perfect Tour şi Paralela 45 în sistem charter.

din aceeasi categorie