Acasă MediuDezvoltare Durabila Selecție pentru administratori la Romsilva

Selecție pentru administratori la Romsilva

de L M

Romsilva își caută, din nou, șefi. De această dată este vorba de membrii Consiliului de Administrație, pentru că, de fiecare dată când se schimbă „domniile”, se schimbă și șefii de la Regia Națională a Pădurilor. O procedură de selecție demarată în toamna lui 2021, în vremurile agitate când se forma noul Guvern, nu s-a finalizat din cauza egalității de „scor” pe care l-au înregistrat candidații, iar Ministerul Mediului nu a fost în stare să-i departajeze, după cum a declarat ministrul de resort. Acum, după ce s-au mai liniștit „apele” în coaliția de guvernare, s-a lansat o nouă procedură de selecție pentru membrii Consiliului de Administrație, care ar trebui să ocupe posturile până la sfârșitul lui 2025. Puțin probabil, având în vedere istoricul în domeniu.

Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor a demarat o nouă procedură de selecție pentru 5 membri ai Consiliului de Administrație al Regiei Naționale a Pădurilor (RNP) Romsilva; cel de-al șaselea este reprezentantul Ministerului Finanțelor Publice, iar ultimul este reprezentantul Ministerului Mediului. Selecția se face în baza OUG nr. 109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor cu capital majoritar de stat, pentru un mandat de aproape 4 ani, până la sfârșitul lui 2025.

Termenul limită de depunere a dosarelor de candidatură este 30 martie, după care vor urma etapele de selecție, care ar trebui să dureze cel mult 11 zile. După aceea, este responsabilitatea ministerului de a alege administratorii din propunerile de nominalizare făcute de către consultant. RNP funcționează sub autoritatea Ministerului Mediului, astfel că este responsabilitatea ministerului în decizia finală. Ca de obicei, consultantul este Pluri Consultants, care s-a ocupat de selecția conducerii Romsilva de-a lungul anilor.

Și tot ca de obicei, nu vor fi date publicității lista scurtă și propunerile de nominalizare, deși legea nu interzice acest lucru; anunțul de recrutare precizează clar că sunt confidențiale.

Poate că și acest aspect are relevanța lui, în condițiile în care unul dintre posturile de administrator nu impune niciun fel de pregătire. Totul este ca cel care vrea să acceadă la această funcție să fi muncit cel puțin 10 ani, din care 7 în domeniul de activitate al regiei sau să fi administrat o societate comercială, ori să fie funcționar public. Deci, cam tot ce se poate.

Un alt post de administrator este rezervat celor cu studii economice, iar alte 3 pentru silviculori. În cazul acestora, se precizează în Anunțul de recrutare că sunt obligatorii studiile superioare.

Pentru toate posturile, constituie un avantaj vechimea cât mai mare în muncă.

Ultima procedură de recrutare a fost demarată în toamnă, dar, în ultima zi a anului 2021 s-a anunțat că procedura va fi reluată. Ministrul Mediului, Barna Tanczos, a declarat, la începutul anului, că „procedura a fost anulată pentru că au fost prea puține elemente de departajare între candidați. Procedura se reia în ianuarie 2022”. Mandatul foștilor administratori a expirat la sfârșitul anului trecut.

Regia Națională a Pădurilor a prezentat mereu interes, pentru că este unul dintre primii 3 angajatori ai României, cu 15.000 de salariații, iar veniturile generate de regie sunt considerabile.

din aceeasi categorie