Acasă MediuDezvoltare Durabila Parlamentul European reduce emisiile la ţeava de eşapament

Parlamentul European reduce emisiile la ţeava de eşapament

de GM

Maşinile produse în Uniunea Europeană vor trebui să-şi reducă emisiile de CO2 semnificativ până în 2020, până la 95 g/km. Rămâne de văzut care sunt costurile de proiectare şi posibilităţile financiare ale europenilor de a susţine preţurile viitoarelor autovehicule.

Parlamentul European a votat, marţi, în favoarea noilor reglementări care au ca scop reducerea emisiilor de CO2 ale maşinilor noi până la 95g/km, până în 2020, se arată într-un comunicat de presă al legislativului comunitar. Textul fixează această ţintă, cu o perioadă graduală de inserţie de un an, pentru anul 2020. Prevederile permit, totodată, “super creditele”, prin care maşinile din portofoliul unui producător vor putea compensa alte maşini ale aceluiaşi producător, aplicabile din 2020 până în 2022. Actualizarea legislaţiei trebuie aprobată şi de Consiliul de Miniştri pentru a putea intra în vigoare.

“Acest vot înseamnă că Europa va continua să fie foarte avansată în reducerea emisiilor de CO2 ale maşinilor, ţinta de 95g reprezentând o economie de 15 milioane de tone de emisii CO2 pe an. Cu toate acestea, costul inovaţiei trebuie să fie acceptabil social şi fezabil economic, atât pentru consumatori cât şi pentru producători”, a declarat raportorul Thomas Ulmer (PPE, DE), precizează documentul. Potrivit acestuia, “vor fi introduce noi cicluri de teste care vor reflecta mai bine condiţiile reale de condus”.

Revoluţie la teste de performanţe

Europarlamentarii au stabilit şi statutul “super creditelor”, ce au fost concepute cu scopul de a asigura echilibrarea emisiilor în cadrul portofoliului unui producător. Ele vor putea fi utilizate numai între 2020 şi 2022, dar vor fi limitate la 7,5g/km în această perioadă. “Se vor aplica următorii multiplicatori: o maşină care va emite mai puţin de 50g/km va fi echivalentă cu o maşină cu doi pasageri în 2020, 1,67 pasageri în 2021, 1,33 pasageri în 2022 şi un pasager în 2023”, se specifică în comunicat.

Pe de altă parte, una dintre cele mai importante decizii ce vor completa această hotărâre a Parlamentului se referă la noile teste privind condiţiile de condus din realitate. Comisia Europeană şi-a arătat sprijinul ca, până în 2017, să facă demersurile pentru aplicarea procedurii mondiale de omologare a motoarelor utilitare uşoare definită recent de ONU. Deputaţii au susţinut că studiile recente arată că “producătorii au folosit slăbiciunile procedurii actuale, ceea ce a dus la cifre oficiale privind consumul şi emisiile mult diferite de cele realizate în condiţii reale de condus”, precizează comunicatul.

din aceeasi categorie