Acasă EconomieBanci & Asigurari Numai autoturisme zero emisii din 2035

Numai autoturisme zero emisii din 2035

de L M

Deputații europeni vor ca, începând cu 2035, să se producă numai autoturisme și vehicule comerciale ușoare cu emisii zero. Adică mașini electrice sau cu alte forme de propulsie „curate”, nu carburanți clasici. Pentru aceasta, ar fi bine ca să nu se mai aloce subvenții pentru achiziția de astfel de mașini, dar este nevoie de bani pentru susținerea unei tranziții juste, pentru că se pierd foarte multe locuri de muncă. În prezent, România alocă cea mai generoasă subvenție pentru mașinile electrice din Uniunea Europeană. Amprenta zero emisii face parte din pachetul „Fit for 55” pentru limitarea creșterii temperaturii globale.

Deputații Comisiei pentru Mediu sunt în favoarea unei căi către o mobilitate rutieră cu emisii zero în 2035 pentru autoturismele noi și vehiculele comerciale ușoare, se arată într-un comunicat de presă al Parlamentului European. Comisia pentru mediu, sănătate publică și siguranță alimentară (ENVI) a adoptat poziția sa cu privire la normele propuse de revizuire a standardelor de performanță a emisiilor de CO2 pentru mașinile și furgonetele noi, în conformitate cu ambiția sporită a UE în materie de climă.

Raportul adoptat cuprinde câteva măsuri. Prima se referă la eliminarea mecanismului de stimulare pentru vehiculele cu emisii zero și cu emisii scăzute, „deoarece nu își mai servește scopul inițial”, precizează comunicatul.

Eurodeputații susțin elaborarea unui raport privind progresul către o mobilitate rutieră cu emisii zero până la sfârșitul anului 2025 și ulterior anual, care să acopere impactul asupra consumatorilor și ocupării forței de muncă, nivelul de utilizare a energiei regenerabile, precum și informații despre piața -autovehicule de mână. Se are în vedere și reducerea treptată a plafonului pentru ecoinovare, în conformitate cu obiectivele mai stricte propuse (limita existentă de 7g CO2/km ar trebui să rămână până în 2024, urmată de 5g din 2025, 4g din 2027 și 2g până la sfârșitul lui 2034). Se așteaptă și un raport al Comisiei, până la sfârșitul anului 2023, care detaliază necesitatea unei finanțări direcționate pentru a asigura o tranziție justă în sectorul auto, pentru a atenua ocuparea forței de muncă și alte impacturi economice negative.

Pe de altă parte, eurodeputații consideră necesară și elaborarea unei metodologii comune UE, până în 2023, pentru evaluarea ciclului complet de viață al emisiilor de CO2 ale mașinilor și camionetelor introduse pe piața UE, precum și pentru combustibilii și energia consumate de aceste vehicule.

Potrivit comunicatului, raportul este programat să fie adoptat în cadrul ședinței plenare din iunie și va constitui poziția de negociere a Parlamentului cu guvernele UE cu privire la forma finală a legislației.

La 14 iulie 2021, ca parte a pachetului „Fit for 55”, Comisia a prezentat o propunere legislativă de revizuire a standardelor de performanță privind emisiile de CO2 pentru autoturismele și vehiculele utilitare ușoare. Propunerea urmărește să contribuie la obiectivele climatice ale UE pentru 2030 și 2050, să ofere beneficii cetățenilor prin utilizarea mai largă a vehiculelor cu emisii zero (calitate mai bună a aerului, economii de energie și costuri mai mici pentru deținerea unui vehicul), precum și să stimuleze inovarea în tehnologii cu emisii zero, completează comunicatul.

 

din aceeasi categorie

Comentează

* By using this form you agree with the storage and handling of your data by this website.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.