Google depăşeşte Apple şi redevine cel mai valoros brand din lume
iunie 9, 2016
Google a depăşit Apple şi a revenit în fruntea listei celor mai valoroase brand-uri din lume, atingând o valoare de 229,19 miliarde de dolari (201,694 miliarde de euro), conform topului publicat de firma de consultanţă Millward Brown, relatează agenţia EFE, preluată de Agerpres.
Valoarea Google a crescut cu 32% faţă de anul 2015, în timp ce, în cazul Apple, aceasta a scăzut cu 8%, până la 228,46 miliarde de dolari (201,04 miliarde euro).
„Inovarea continuă, creşterea veniturilor din publicitate şi dezvoltarea afacerii în cloud au ajutat Google să înlocuiască Apple în fruntea clasamentului”, conform unui comunicat al firmei de consultanţă, filială a companiei de publicitate WPP.
Millward Brown publică din 2006 aşa-zisa listă “BrandZ”, în care compania de tehnologie Microsoft a revenit pe locul al treilea (121,82 miliarde dolari sau 107,2 miliarde euro), şi compania de telecomunicaţii AT&T ocupă poziţia a patra (107,38 miliarde dolari, 94,5 miliarde euro).
Compania de consultanţă consideră că a fost un an „stabil pentru mărcile cele mai puternice din lume”, date fiind „presiunile economice mondiale”, precum încetinirea creşterii Chinei.
De asemenea, reprezentanţii Millward Brown subliniază că mărcile care au inovat cel mai mult şi au ştiut „să-şi prezinte inovaţiile consumatorilor” sunt Google, Amazon – locul şapte, cu o valoare de 98,98 miliarde dolari (87,11 miliarde euro) şi Facebook – poziţia a cincea, cu 102,55 miliarde dolari (90,24 miliarde euro).
„Mărcile care cresc cel mai mult, independent de sectorul din care fac parte, sunt cele care vin cu provocări şi care adoptă modele şi mentalităţi inovatoare”, a precizat într-un comunicat directorul companiei de consultanţă, David Roth.
„Sunt mărci care zguduie din temelie alte categorii, prin inovaţii care merg dincolo de produse şi tehnologii noi, de exemplu transformând modul în care prestează serviciul, îmbunătăţind experienţa consumatorului sau schimbând formatul”, a adăugat Roth.