Acasă EconomieComunicatii & IT Cheltuieli la Telekom: amenzi şi investiţii

Cheltuieli la Telekom: amenzi şi investiţii

de M G

Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) a sancţionat Telekom Romania Mobile Communications cu două amenzi, în cuantum total de 1,1 milioane lei (circa 250.000 euro), pentru incidentul de securitate din luna martie 2018. Pe de altă parte, Telekom România investeşte 100.000 de euro în accelerarea a 10 start-up-uri româneşti.

„Analiza documentelor transmise de către Telekom Mobile cu privire la incidentul de securitate care i-a afectat reţeaua în luna martie a acestui an a arătat că au fost încălcări grave ale condiţiilor de disponibilitate ale serviciilor furnizate către utilizatori. A fost cel mai grav incident înregistrat pe piaţa comunicaţiilor electronice din România, prin urmare am aplicat acestui furnizor două amenzi în valoare totală de 1.100.000 de lei”, a declarat, într-un comunicat de presă, Sorin Grindeanu, preşedintele ANCOM.

Telekom Romania Mobile Communications a fost sancţionată pentru nerespectarea obligaţiei prevăzute în Licenţa de utilizare a frecvenţelor radio deţinută de a se asigura că indisponibilitatea reţelei este mai mică de 35 de minute pentru o perioadă de 6 luni şi, respectiv, nerespectarea obligaţiei de a păstra log-urile de reţea înregistrate la nivelul de granularitate din Licenţă.

„Conform obligaţiilor asumate prin licenţa de utilizare a frecvenţelor radio, furnizorul trebuie să se asigure că indisponibilitatea reţelei nu depăşeşte 35 de minute pe o perioadă de 6 luni. Pentru că indisponibilitatea reţelei a avut consecinţe grave, afectându-le utilizatorilor posibilitatea de a realiza convorbiri, de a accesa serviciile de poştă electronică, de a accesa serviciile de supraveghere de la distanţă a persoanelor sau de a telecomanda dispozitive de siguranţă/protecţie, Telekom Mobile a primit o amendă în valoare de 600.000 de lei”, se menţionează în comunicat.

O altă obligaţie prevăzută în Licenţă prevede ca furnizorul să păstreze log-urile de reţea înregistrate pentru o perioadă de 6 luni. Aceste instrumente sunt folosite pentru a putea demonstra Autorităţii disponibilitatea reţelei conform cerinţelor impuse.

„Furnizorul nu a putut îndeplini cererea ANCOM de a transmite log-urile de reţea înregistrate pentru ultimele 6 luni la nivelul de granularitate din Licenţă, îngreunând, astfel, analiza efectuată pentru a determina gradul real de indisponibilitate a reţelei Telekom Mobile în data de 05.03.2018. Pentru această abatere, Autoritatea a aplicat o amendă în valoare de 500.000 de lei”, se mai precizează în comunicat.

Conform reglementărilor în vigoare, furnizorii de reţele şi servicii de comunicaţii electronice au obligaţia de a lua măsurile tehnice şi organizatorice adecvate pentru a gestiona în mod corespunzător riscurile privind securitatea reţelelor şi serviciilor de comunicaţii electronice, în special pentru a preveni şi limita impactul incidentelor de securitate asupra utilizatorilor şi asupra reţelelor interconectate. De asemenea, aceştia au obligaţia de a lua toate măsurile necesare pentru a garanta integritatea reţelelor proprii, astfel încât să asigure continuitatea furnizării serviciilor prin intermediul acestor reţele.

Incidentele care afectează un număr mai mare de 5.000 de conexiuni, timp de cel puţin 60 de minute sunt incidente cu impact semnificativ, care pot afecta sau ameninţa, direct sau indirect, securitatea şi integritatea reţelelor şi serviciilor de comunicaţii electronice la nivel naţional sau european.

Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) este instituţia care protejează interesele utilizatorilor de comunicaţii din România, prin promovarea concurenţei pe piaţa de comunicaţii, administrarea resurselor limitate, încurajarea investiţiilor eficiente în infrastructură şi a inovaţiei.

La începutul lunii martie, Telekom a anunţat, pe pagina proprie de Facebook, că sunt dificultăţi în accesarea serviciilor de voce şi date mobile din cauza unor disfuncţionalităţi de natură tehnică.

„Pe fondul unor disfuncţionalităţi de natură tehnică, o parte dintre clienţii Telekom pot întâmpina dificultăţi în accesarea serviciilor de voce şi date mobile. Echipele noastre tehnice lucrează în acest moment pentru remedierea acestor disfuncţionalităţi în cel mai scurt timp posibil. Ne cerem scuze pentru neplăcerile create şi vă asigurăm că specialiştii noştri depun toate eforturile pentru restabilirea serviciilor la parametrii normali”, scria operatorul pe pagina de socializare.

Câteva zile mai târziu, compania a anunţat că clienţii Telekom România, atât persoane fizice, cât şi persoane juridice, vor primi reduceri la factură şi credit suplimentar la cartelele prepay, precum şi beneficii adiţionale, în contul nefuncţionării serviciilor mobile în data de 5 martie.

Investiţii în cadrul programului WeAccelerate

Telekom Romania investeşte 100.000 de euro în accelerarea a 10 start-up-uri româneşti, în cadrul programului WeAccelerate, un nou proiect menit să încurajeze digitalizarea antreprenoriatului românesc. Proiectul se va derula în parteneriat cu hub-ul WeLoveDigital. Zece start-up-uri, selectate în urma unei analize de business minuţioase, vor primi finanţare şi beneficii constând în spaţiu de lucru, mentorat şi promovare gratuite, pe o perioadă de şase luni. Competiția vizează start-up-uri din toate domeniile de business, care au depăşit stadiul de prototip şi au generat venituri de minim 1.000 lei. Un participant poate înscrie mai multe start-up-uri în competiţie, cu condiţia ca acestea să fie constituite în societăţi juridice distincte.

Cei 100.000 de euro vor fi direcţionaţi către cele 10 start-up-uri care vor ajunge în finala competiţiei. Astfel, fiecare start-up selectat va beneficia de investiţii în valoare de 10.000 de euro, alocaţi astfel: susţinere financiară în valoare de 6.000 de euro, şase luni de chirie subvenţionată în cadrul hub-ului WeLoveDigital aflat în Bucureşti, 60 de ore de mentorat şi consultanţă în domeniul promovării online, precum şi campanii de promovare în mediul online.

WeAccelerate este prima iniţiativă dintr-o serie de astfel de proiecte derulate de Telekom, menite să sărbătorească fiecare 100.000 de antreprenori “eliberaţi” cu portofoliul Freedom.

„Ne-am gândit la un mod inedit de a contribui la creşterea ecosistemului antreprenorial şi managerial, oferind în acelaşi timp suport financiar şi sprijin pentru acumularea de noi cunoştinţe de business. La finalul acestui proiect, ne dorim ca economia românească să integreze zece companii inovatoare, mai puternice şi mai pregătite, cu şanse reale de dezvoltare. Acesta este modul prin care Telekom Romania doreşte să le mulţumească tuturor clienţilor care au ales serviciile din portofoliul Freedom. De la lansarea acestora, sub umbrela #BUSINESSLIBER, am depăşit pragul de 100.000 de antreprenori „eliberaţi” cu portofoliul Freedom, care au ales, astfel, libertatea şi flexibilitatea în comunicare”, a declarat Ovidiu Ghiman, Director Executiv Comercial Segment Business, Telekom Romania.

Una dintre oportunităţile oferite prin acest program îl reprezintă accesul pe care antreprenorii îl vor avea la mentori cu o experienţă remarcabilă în business, printre care se numără Radu Ionescu (COO Dentus Aegis Network), Marian Şeitan (Director General Grupul Mediapost Hit Mail), Peter Barta (Angel Investor), Marius Ghenea (Partener 3TS Capital), Orlando Nicoară (Fondator WeLoveDigital), Radu Apostolescu (Fondator eMag).

În plus, prin parteneriatul cu hub-ul WeLoveDigital, cele zece start-up-uri finaliste vor beneficia de un spaţiu neconvenţional de lucru, în care antreprenorii au şansa să interacţioneze în fiecare zi cu oameni care se confruntă cu provocări similare. Astfel, start-up-urile selectate vor avea un mediu de lucru în care să găsească suport şi reale oportunităţi de business.

Start-up-urile care doresc să beneficieze de avantajele oferite prin programul WeAccelerate se pot înscrie în competiţie în perioada 23 mai – 30 septembrie 2018, completând formularul postat pe pagina web dedicată,

www.weaccelerate.ro, unde pot găsi informaţii complete legate de condiţii de eligibilitate, mecanism de selecţie, calendar şi noutăţi despre evoluţia proiectului.

Selecţia se va realiza în trei etape. În prima etapă, desfăşurată între 23 mai şi 30 septembrie 2018, participanţii trebuie să acceseze pagina campaniei şi să completeze integral formularul de înscriere în competiţie. Toate proiectele înscrise vor merge în a doua etapă – preselecţia, care va avea loc între 1 şi 30 octombrie 2018. Proiectele vor fi analizate de un juriu format din mentorii implicaţi în program, iar la finalul acestei etape vor fi desemnate 25 de start-up-uri semi-finaliste. A treia etapă – selecţia finală, se va desfăşura între 1 şi 10 noiembrie, interval în care fiecare dintre cei 25 de candidaţi îşi va susţine proiectul în faţa juriului. Cei 10 câştigători vor fi anunţaţi pe 10 noiembrie 2018 pe site-ul competiţiei, iar, în cadrul unei gale care va avea loc tot în luna noiembrie 2018, vor fi invitaţi să îşi prezinte proiectele şi obiectivele propuse în cele 6 luni de mentorat prin programul WeAccelerate. După desemnarea câştigătorilor, urmează perioada de incubare, care se va derula pe parcursul a şase luni, în intervalul 4 februarie–2 august 2019.

Telekom Romania a introdus noile abonamente Freedom prin campania #BUSINESSLIBER, lansată în octombrie 2017, care au adus, în premieră pentru segmentul de business, internet nelimitat 4G, voce şi mesaje nelimitate, de la 5 euro pe lună. #BUSINESSLIBER a schimbat radical serviciile oferite antreprenorilor, prin eliminarea, în premieră pe piaţa serviciilor de comunicaţii din România, a perioadei minime contractuale şi a taxei de reziliere.

Telekom România este un brand dinamic, care oferă servicii de telecomunicaţii fixe şi mobile complete, inovatoare, personalizate, pentru o comunitate vastă de clienți, cu aproximativ 10 milioane de contracte de servicii.

Telekom România este prezentă pe piața românească din 2014, după rebranding-ul comun al Romtelecom și COSMOTE România. Telekom aparţine Deutsche Telekom, una dintre companiile lider global de telecomunicații integrate.

din aceeasi categorie