Acasă Stiri ExterneEuropa ANT: România speră să dubleze ponderea turismului în PIB

ANT: România speră să dubleze ponderea turismului în PIB

de GM

Președintele Autorității Naționale pentru Turism (ANT), Răzvan Filipescu, spune că și-a propus ca ponderea turismului în Produsul Intern Brut (PIB) să se dubleze în următorii doi ani, de la 2% la 4 sau chiar 5%.

”Sperăm ca numărul de turiști străini care vin în România să fie cât mai mare. Ne dorim să dublăm ponderea turismului în Produsul Intern Brut (PIB), în următorii. Vorbim de o campanie multianuală ale căror efecte noi considerăm că se vor vedea, să sperăm, începând din 2014-2015, dar suntem optimiști. Acum ponderea în PIB este de 2%, ne-am propus să o dublăm, să ajungă la 4-5%”, a spus Filipescu, prezent la Londra, la World Travel Market, unde și România are un stand.

Potrivit șefului ANT, România a început o campanie extrem de agresivă de promovare pe piețele externe, prin campanii media în presa internațională, dar și vizite ale jurnaliștilor străini în România.

”Prezența României la un asemenea târg este extrem de importantă pentru că, potrivit statisticilor, afacerile care se încheie în urma unui asemenea eveniment ajung până la 2 miliarde de euro, iar noi creăm o facilitate pentru operatorii români, pentru a-și prezenta ofertele turistice și pentru a păstra contactul cu partenerii externi. Ne dorim creșterea numărului de turiști străini în România. Participarea României la târguri în perioada 2014-2015 va fi o activitate permanentă, combinate cu celelalte activități de marketing, care vor contribui la creșterea numărului de turiști”, a menționat Filipescu.

Taxiurile londoneze vor promova atracţiile turistice româneşti

România va începe anul viitor o campanie de promovare outdoor în valoare de peste 5 milioane de euro în mai multe ţări, care va include reclame la metrou, în aeroporturi, pe autostrăzi, autobuze şi pe celebrele taxiuri londoneze.

„Vom începe un proiect de promovare outdoor a României pe pieţele ţintă (SUA, Germania, Austria, Franţa, Marea Britanie, Spania, Italia etc.), dar şi pe unele pieţe de oportunitate, cum ar fi Israel, Turcia sau Republica Moldova”, a precizat Răzvan Filipescu, preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Turism.

Proiectul se va derula pe următorii doi ani şi va costa 5-6 milioane de euro.

„Sunt prevăzute diferite modalităţi de promovare outdoor. În Marea Britanie, de exemplu, România va fi promovată de la taxiuri până la clădiri, metrouri şi aeroporturi. Vor fi promovate produsele turistice ale României. Toată promovarea se face în baza unei analize detaliate a fiecărei pieţe. Vom promova turismul cultural, turismul în natură şi ecoturismul”, a mai spus Răzvan Filipescu.

Atracţiile turistice româneşti vor fi prezentate pe aproximativ 150 de taxiuri din Londra.

Filipescu spune că panourile publicitare vor fi amplasate şi în zone de tranzit, aeroporturi, în staţii de metrouri şi pe autostrăzi. În Spania, reclamele vor fi făcute şi pe autobuze.

Grapini: Românii nu cunosc locurile frumoase de vizitat din țară

La rândul său, ministrul delegat pentru IMM-uri, mediul de afaceri și turism, Maria Grapini, le-a declarat jurnaliștilor prezenți la Târgul de Turism din Londra că, în opinia sa, românii cunosc doar 40-50% din locurile ce merită vizitate în România. Autoritățile pregătesc totodată pachete pentru turiștii din Asia, prin care să promoveze România la pachet cu alte state vecine.

”Cu coreeni am perfectat, când am fost în Coreea ne-am întâlnit cu cea mai mare agenție de turism, ei știau foarte mult de turismul cultural, de Castelul Dracula. Am constatat că din Malaezia și până în America toată lumea vorbește mai mult de această zonă. Le-am spus că avem mult mai multe castele, nu doar Castelul Bran, că avem un circuit al castelelor și am perfectat ca în noiembrie să vină să mai facem un info-tript cu jurnaliștii din Coreea și vom face circuite regionale, România să fie cel care inițiază, în sensul că dacă tot vine de la o distanță destul de mare, să viziteze și țările din jurul nostru, două-trei țări pe lângă România, iar noi să le oferim autenticul, pentru că coreenii sunt turiști curioși, să vadă ceva ce este specific în România”, a declarat Maria Grapini.

Potrivit acesteia, în Coreea sunt interesați de două produse, turismul de sănătate și balnear și de turismul cultural.

”Sper ca anul viitor, după o promovare suficient de intensă, creșterea numărului de turiști străini să fie mult mai mare. România este pregătită să primească turiști străini”, a menționat Grapini.

În opinia ministrului delegat pentru IMM-uri și turism, românii cunosc numai jumătate din locurile din țară ce merită vizitate.

”Avem foarte multe locuri de vizitat. Avem locuri speciale, cum este Lacul cu Mușchi, care nu se mai găsesc în altă parte, sunt rezervații foarte multe. Lumea nu știe că e la doi pași de la Lacul Sfânta Ana, care se consideră că e primul lac vulcanic, de fapt Lacul cu Mușchi e primul lac vulcanic (…) Românii nu cunosc totuși locurile care s-au creat și care s-au dezvoltat pentru petrecerea timpului liber și a vacanței. Nu știu câtă lume știe de Băile Figa și pot face un concediu extraordinar având  și tratament, și nămol, bazine cu apă sărată, spa, pe o întindere de 15 km. Nu știu câtă lume știe de aqua-parcul din Satu Mare, care s-a dat în folosință anul acesta, unde ai tot la dispoziție, de la teren până la spații de recreere. (…) Dacă mergem pe medie, sunt români care știu, dar în medie cred că mai puțin de 50%, 40% se cunosc din locuri frumoase și speciale”, a punctat Grapini.

Aceasta a mai dat ca exemplu Tușnadul, Colibița și Podul Domnului din Turnu Severin.

Grapini a precizat că și-a petrecut concediul pe Valea Baljnei în Bistrița, unde există băi romane, pistă de schi și bazin olimpic, iar Revelionul îl va petrece la Suceava.

Autoritățile construiesc un circuit al castelelor Dracula

De asemenea, Grapini menționează că autorităţile române din turism lucrează la un circuit al castelelor legat de numele lui Vlad Ţepeş, iar turismul istoric ar putea fi promovat în străinătate având Dracula ca figură centrală.

„Nu abandonăm mitul Dracula. Oriunde m-am dus, din Coreea şi până în SUA, toată lumea m-a întrebat de Dracula. Nu putem să renunţăm la acest mit”, a spus Grapini.

Ministru a menționat că turismul istoric va fi promovat în străinătate având ca personaj central mitul Dracula. „Construim şi un circuit al castelelor Dracula, pe unde a fost Vlad Ţepeş”, a mai afirmat ministrul.

Turoperatorii români prezenţi la târgul de turism de la Londra cred că Dracula este mai cunoscut decât Bucureştiul în Marea Britanie şi ar trebui exploatat mai mult.

„Toată lumea ştie de Dracula şi exploatarea lui va fi mereu o idee bună. Noi avem un circuit Dracula pe care îl propunem la acest târg şi care include Sighişoara, Castelul Bran, Snagov şi Bucureşti”, a declarat proprietarul agenţiei de turism Paralela 45, Alin Burcea.

În opinia acestuia, mitul Dracula este extrem de cunoscut în lumea anglo-saxonă. Potrivit lui Burcea, Dracula este cel mai cunoscut nume legat de România printre britanici, devansând Transilvania, Bucureştiul şi Delta Dunării.

Şi Sorin Văduvoiu, directorul general al agenţiei de turism Perfect Tour, crede că mitul Dracula nu este exploatat nici pe departe la adevăratul potenţial. Și Gheorghe Fodoreanu, directorul agenţiei Invitation Romania, este de părere că evenimente de genul Halloween şi festivalul medieval de la Sighişoara ar trebui promovate mult mai puternic pe piaţa britanică.

România participă, în perioada 4-7 noiembrie, la World Travel Market din Londra, aceasta fiind cea mai mare manifestare de turism din lume adresată exclusiv profesioniștilor din domeniu. Acest eveniment a costat circa 225.000 lire sterline, fără TVA, fiind suportat din fonduri europene, prin Programul Operațional Regional. Aceasta este cea de-a 34-a ediție WTM la care România participă. La nivelul acestui an, România a participat la 24 de târguri internaționale de turism, din 34 aprobate.

În primele nouă luni ale acestui an, peste 1,338 milioane turiști străini au vizitat România, din care 71.339 sunt din Regatul Unit. Comparativ, în primele nouă luni ale anului trecut, 71.618 britanici au sosit în România și 91.694 pe parcursul întregului an 2012. Ca număr, turiștii din Marea Britanie se află pe locul șase, după cei din Germania, Italia, Franța, Ungaria și Israel.

din aceeasi categorie

Comments are closed.