Acasă Economie Alro continuă programul de investiții

Alro continuă programul de investiții

de M G

Alro Slatina continuă programul de investiții în produse din aluminiu cu valoare adăugată mare și foarte mare, unul dintre principalele obiective ale companiei, în condiţiile în care vizează creșterea cotei de piață, îmbunătățirea calității produselor laminate la cald și reducerea costurilor de producție. În perioada 9-11 octombrie 2018, ALRO participă la cea de-a 12-a ediție a târgului mondial – ALUMINIUM 2018, care are loc și în acest an la Messe Düsseldorf, Germania.

Alro, unul dintre cei mai mari producători de aluminiu integrați pe verticală din Europa după capacitate, își continuă programul de investiții, în valoare de 61 milioane dolari pentru 2018, axat pe extinderea portofoliului de clienți, îmbunătățirea calității produselor laminate la cald și pe reducerea dependenței energetice, se arată într-un comunicat de presă.

„Continuăm să implementăm strategia noastră complexă de investiții, care acoperă trei domenii majore: calitatea produselor și mixul de producție, cu accent pe piețele sofisticate; eficiența operațională și controlul costurilor, precum și creșterea cotei de piață”, a declarat Marian Năstase, Președinte al Consiliului de Administrație Alro. „Rămânem fideli strategiei noastre de a furniza produse cu valoare adăugată mare pentru industrii selecte, cum ar fi industria aerospațială și auto, în care calitatea este un factor-cheie în menținerea unei relații de afaceri pe termen lung. În același timp, investim în reducerea costurilor de producție și, prin urmare, am reușit să ne păstrăm avantajul competitiv pe piețele internaționale, punând în același timp un accent deosebit pe prezentarea gamei noastre de produse clienților actuali și potențiali, pentru a ne crește cota de piață”, a adăugat Marian Năstase.

În segmentul de aluminiu procesat, Alro aduce modernizări ce vor majora producţia de laminate plate până la 120.000 de tone pe an până în 2022 (de la 90.000 de tone pe an, la sfârșitul anului 2017) și a ponderii producției de plăci tratate termic, în concordanță cu cererea de pe piață. În același timp, compania intenționează să implementeze un sistem de control profil pentru produsele laminate la cald, având ca obiectiv principal îmbunătățirea calității acestora. În plus, pentru creșterea competitivității, Alro se axează pe optimizarea termenelor de livrare a produselor laminate la cald (livrare corespunzătoare, la timp, fără comenzi restante) și monitorizarea și controlul întregului sistem de planificare a producției într-o manieră centralizată prin implementarea unui sistem de planificare a producției (Planning Tool) pentru Departamentul Aluminiu Procesat.

În ceea ce privește eficiența costurilor, Alro continuă programul de dezvoltare a Eco-Topitoriei, optimizând și sporind capacitatea de procesare a deșeurilor din aluminiu, de la mărunțire până la topire, pentru a atinge o capacitate de 100.000 de tone pe an, până în 2020 (de la 32.000 de tone pe an, la sfârșitul anului 2017) și pentru creșterea eficienței energetice a proceselor existente.

Optimizarea mixului de produse și îmbunătățirea calității acestora, împreună cu creșterea eficienței globale vor sprijini obiectivele Alro de a-și crește cota de piață, se mai arată în comunicat.

Compania susține îmbunătățirea activităților operaționale printr-o puternică strategie de marketing, care include prezența Alro la unul dintre cele mai importante târguri de profil la nivel mondial: a 12-a ediție a evenimentului ALUMINIUM 2018 World Trade Fair & Conference, care are loc la Düsseldorf în perioada 9-11 octombrie 2018. La manifestare, la care numărul vizitatorilor depăşeşte, anual, 27.000 de persoane, vor participa peste 1.000 de expozanți din industria aluminiului.

Grupul Alro a înregistrat un profit net de 154 milioane lei, în primul semestru al anului 2018, comparativ cu un profit net de 187 milioane lei, în primul semestru al anului 2017. Cifra de afaceri a Grupului a crescut, în primul semestru al acestui an, la 1,56 miliarde lei, comparativ cu 1,38 miliarde lei în primul semestru al anului 2017. Producția de aluminiu primar a atins nivelul de 144.962 de tone, în perioada ianuarie – iunie 2018, de la 139.459 de tone, în perioada similară a anului 2017, în timp ce producția de aluminiu procesat a rămas in jurul nivelului de 56.000 de tone.

Companiile care fac parte din Grupul Alro sunt Alro S.A. – producătorul de aluminiu, Alum S.A. – producătorul de alumină, Sierra Mineral Holdings I, Ltd. – societatea de extracție a bauxitei, Vimetco Extrusion S.R.L. – producător de aluminiu extrudat, Conef S.A. – societate de tip holding și de management, Global Aluminium Ltd. – societate de tip holding și Bauxite Marketing Ltd – marketing. Având această structură, Grupul a creat un lanț de producție integrat, asigurând materiile prime pentru Alro.

din aceeasi categorie