Acasă Economie Ajutoare UE pentru şomeri

Ajutoare UE pentru şomeri

de GM

mechelUniunea Europeană aprobă pe bandă rulantă ajutoare pentru integrarea şomerilor comunitari, care au de suferit de pe urma evoluţiei economiei mondiale. Totuşi, ajutoarele sunt destul de diferenţiate, dacă luăm în calcul sprijinul de care beneficiază disponibilizaţii de la Mechel Câmpia Turzii şi cei de la Peugeot Citroën, de exemplu.

În ultima perioadă, Parlamentul European a votat alocarea unor fonduri pentru susţinerea şomerilor din industriile afectate de evoluţia pieţei mondiale metalurgice şi auto. Banii din Fondul european de ajustare la globalizare (FEG) ar urma să fie folosiţi pentru reconversie profesională şi iniţierea unor mici afaceri pentru cei disponibilizaţi. În aceste condiţii, cei 1.000 de şomeri de la Mechel au de primit 3,7 milioane de euro, în medie 3.700 de euro pentru fiecare disponibilizat. Spre deosebire de români, Parlamentul European a aprobat alocarea a 15,2 milioane de euro pentru cei 2.800 de angajaţi care şi-au pierdut locurile de muncă din Spania, Belgia şi Franţa, adică o medie de aproape 5.500 de euro pentru fiecare şomer.

Sprijin pentru occidentali

Peste 600 de locuri de muncă s-au pierdut din cadrul a 142 de firme ce activează în industria metalurgică din regiunea spaniolă Comunidad Valenciana, din cauza scăderii cererii şi a declinului general al producţiei de profil, se arată într-un comunicat de presă al Parlamentului European. În întreaga regiune, 43% din locurile de muncă ale lucrătorilor din metalurgie au dispărut, iar producţia a a scăzut cu 36,6% între 2008 şi 2013. Spania a solicitat ajutor din partea FEG pentru a ajuta 300 de lucrătorii concediaţi şi i s-a acordat un ajutor în valoare de 1,019 milioane de euro.

Din cei 939 de lucrători disponibilizaţi de la producătorul de oţel belgian Carsid, 752 de persoane vor beneficia de un ajutor de 911.934 euro. Decizia Parlamentului a ţinut seama de efectele negative asupra activităţii Carsid ca urmare a scăderii ponderii producţiei UE pe piaţa mondială a oţelului brut, precum şi a scăderii cererii de oţel pentru industria auto şi construcţii. În plus, rata şomajului în zona Carsid a fost de 21,5% în 2012, aproape dublu faţă de rata naţională de 11,2%.

Tot în Belgia, Ford Genk şi zece dintre furnizorii săi au disponibilizat 512 lucrători în primul val de concedieri planificate pentru închiderea uzinei la sfârşitul lui 2014. În total, vor fi 7.000 de şomeri atunci când fabrica îşi va înceta definitiv activitatea. „Închiderea este cauzată de scăderea producţiei de autoturisme şi a vânzărilor de maşini noi în Uniunea Europeană”, precizează comunicatul. Din primul val, 479 de disponibilizaţi vor beneficia de sprijin UE în valoare de 570.945 euro

„Marii câştigători” sunt 2.357 de şomeri de la producătorul auto francez Peugeot Citroën Automobiles, care vor primi 12,7 milioane de euro. Cauza acestor concedieri o reprezintă creşterea rapidă a cotei de piaţă mondială a producătorilor auto din Asia, care în prezent se ridică la 47%, la care se adaugă scăderea cu 25% a producţiei auto din Europa de Vest între 2000 şi 2012.

din aceeasi categorie