Acasă Economie Un acţionar al Oil Terminal cere schimbarea formei de administrare a societății

Un acţionar al Oil Terminal cere schimbarea formei de administrare a societății

de A

Sebastian Valentin Dumitrescu, de 97 de ani, acţionar minoritar al Oil Terminal Constanţa, operatorul terminalului petrolier de stat de la Marea Neagră, solicită convocare a unei ședințe a Adunării Generale a Acţionarilor, în care să se aprobe, de principiu, schimbarea în viitor a formei de administrare a societății de la sistemul unitar la sistemul dualist, precum şi aprobarea, de principiu, a desemnării unui Consiliu de Supraveghere format din șapte membri, potrivit informaţiilor transmise Bursei de Valori Bucureşti (BVB).

Sebastian Valentin Dumitrescu este născut pe 20 ianuarie 1923 şi deţine 16,73% din acțiunile societății, scrie News.ro.

„Oil Terminal informează acționarii că, în data de 30 martie 2020, a fost primită solicitarea domnului Dumitrescu Valentin Sebastian, acționar ce deține 16,73% din acțiunile societății, de convocare a unei ședințe AGEA. Propunerea va fi analizată de către Consiliul de Administrație al societății Oil Terminal în termenul legal”, arată anunţul transmis BVB.

Aceasta anexează şi solicitarea acționarului minoritar Dumitrescu Valentin Sebastian, în care acesta cere ”aprobarea, de principiu, a schimbării în viitor a formei de administrare a societății de la sistemul unitar la sistemul dualist; aprobarea, de principiu, a desemnării unui Consiliu de Supraveghere format din șapte membri”, mai arată documentul.

Compania Oil Terminal Constanţa (simbol bursier OIL) este controlată de Ministerul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri, care deţine 59,62% din acţiuni, şi are aproape 1.000 de angajaţi.

Societatea Oil Terminal este listată la Bursa de Valori Bucureşti.

Profitul net al Oil Terminal Constanţa a crescut de aproape nouă ori în 2019, la 2,42 milioane lei, în timp ce cifra de afaceri netă a crescut cu 15%, la 168 milioane lei. Cheltuielile totale s-au majorat cu 14%, la 165 milioane lei.

Oil Terminal Constanţa are o capacitate de depozitare de circa 1,5 milioane metri cubi şi este cel mai mare operator pe mare din portul Constanta, specializat în manipularea ţiţeiului, produselor petroliere, petrochimice lichide şi alte produse finite sau materii prime lichide pentru import, export şi tranzit.

Principalii competitori pe piaţă internă ai Oil Terminal sunt: terminalul din Portul Midia, exploatat de Rompetrol Rafinare, terminalul Unicom-Oil Terminal din Galaţi, Frial SA Constanţa şi Minmetal SA Constanţa. Principalii competitori pe piaţa externă sunt: terminalul portului Omisalje din Croaţia, care a preluat în totalitate tranzitul de ţiţei către Serbia, şi terminalul Reni.

din aceeasi categorie