Acasă Economie Mercedes-Benz a construit un centru de logistică în Dragomirești-Vale

Mercedes-Benz a construit un centru de logistică în Dragomirești-Vale

de A

Mercedes-Benz România anunță deschiderea noului centru logistic din Dragomirești-Vale. Creat pentru a deservi punctele de service autorizate din România, acoperind astfel toate cerințele clienților diviziilor Mercedes-Benz (Passenger Cars, Vans, Trucks & Buses) și smart, prezente pe piața locală, activitatea în noul centru a debutat în luna octombrie a anului 2020.

Centrul are 31 angajați.

Situat în aproprierea Bucureștiului, centrul logistic are o suprafață de peste 7.000 metri pătrați și depozitează în acest moment peste 23.000 de piese.

„Noul centru logistic din București reprezintă o soluție de depozitare pe termen lung pentru operațiunile locale de after-sales. Acest proces de eficientizare a Rețelei Logistice era prevăzut de mult și ne aduce beneficii din punct de vedere al costurilor, al timpilor de execuție și al activităților de service. Am implementat o perspectivă comercială holistică, cu o abordare concentrată pe satisfacția clienților”, a menționat Amanda Zhang, CEO Mercedes-Benz România.

Depozitul dispune de tehnologii și sisteme avansate, iar comunicarea cu punctele de service din țară este 100% digitală. Rețeaua formată din 46 de parteneri are acces la un sistem digital, conectat la procesele de depozitare, primind notificări instant cu privire la disponibilitatea și timpul de livrare al comenzilor.

Centrul folosește un sistem digital de gestionare a inventarului, asigurând astfel un maxim de eficiență din punct de vedere al operațiunilor cotidiene.

„Depozitul nostru din Oradea se afla în improbabilitatea de a acomoda cerințele dinamice ale pieței de after-sales din România. Terenul din apropierea Bucureștiului este locația perfectă, întrucât ne oferă posibilitatea de a optimiza procedurile de distribuție și totodată de a amplifica nivelul serviciilor destinate clienților și partenerilor noștri”, a declarat Ionuț Icsaru, manager al noului centru logistic Mercedes-Benz România.

Dezvoltarea acestui centru a început în 2017, cu integrarea echipei Logistice din România în cadrul operațiunilor Global Service and Parts, un prim pas către obiectivele comune pentru succesul global și local. Scopul final a fost reprezentat de integrarea activităților de After-Sales din România sub umbrela Operațiunilor Globale de Logistică și Piese ale Mercedes-Benz. 

Centrul oferă piese necesare proceselor obișnuite de reparații și întreținere, precum și reparații mai complexe, precum tinichigerie și caroserie, dar și asamblări pentru propulsie – motor, transmisie, cutie de viteze. În funcție de gradul de prioritate al comenzii, produsele și serviciile ajung la partenerii autorizați Mercedes-Benz într-un interval de timp între 18 și 96 de ore.

De asemenea, sunt implementate procese bine definite în ceea ce privește colectarea și reciclarea deșeurilor și folosirea LED-urilor și a energiei verzi pentru a minimiza impactul asupra mediului.

„Deschiderea acestui centru a coincis cu un an plin de noi provocări, aduse de pandemie. Pe lângă operaționalizarea integrală a acestui nou centru, prioritățile noastre au fost sănătatea și siguranța angajaților noștri. Echipa din România a dovedit un grad ridicat de agilitate și competență, printr-un proces de tranziție lină atât pentru partenerii locali, cât și pentru clienții Mercedes-Benz, asigurându-se totodată că angajații pot activa într-un mediu de lucru sigur”, a menționat Klaus Ziemsky, director Global Parts Logistics Operations și site manager al centrului global de logistică din Germersheim, Mercedes-Benz AG.

Investiție de 350 milioane euro în eSprinter

Reprezentanții angajaților și ai management-ului Mercedes-Benz au ajuns la o înțelegere ca următoarea generație eSprinter, construită pe Platforma Electrică Versatila recent dezvoltată, să fie produsă în trei locații: North Charleston, South Carolina, Düsseldorf și Ludwigsfelde, Germania. Cu o nouă platformă, anunțată la sfârșitul anului 2020, următoarea generație eSprinter vizează noi segmente de clienți și piețe, precum Statele Unite ale Americii și Canada. Mercedes-Benz investește aproximativ 350 de milioane de euro în următoarea generație eSprinter. Măsurile de conversie în fabrici și recalificare a angajaților din cadrul uzinelor sunt în proces de pregătire.

„Viitorul mobilității în domeniul transporturilor este electric, mai ales în ceea ce privește segmentul de livrări locale de tip “last-mile”. Ponderea autovehiculelor electrice  din portofoliul nostru se află în continuă creștere. Am aliniat strategia în mod consecvent, astfel încât să fie conformă cu pilonul nostru strategic, ‘Lead in Electric Drive’, obiectivul nostru din punct de vedere al mobilității electrice în segmentul autovehiculelor comerciale ușoare. Cu noua Platforma Electrică Versatilă, am extins oferta pentru autovehicule comerciale ușoare. Iar prin producția noii generații eSprinter în SUA și Germania, ne asigurăm că avem parte de o producție adaptată piețelor respective. În total, vom investi aproximativ 350 de milioane de euro în noua generație eSprinter”, a declarat Marcus Breitschwerdt, Head of Mercedes-Benz Vans.

Producția durabilă reprezintă o etapă importantă în strategia de a obține o amprentă neutră de carbon. Începând cu 2022, uzinele Mercedes-Benz de autoturisme și autovehicule comerciale ușoare vor avea o amprentă neutră de carbon din punct de vedere al producției, conform obiectivului Ambition 2039.

„Am decis să extindem producția noii generații Mercedes-Benz eSprinter în trei locații din rețeaua noastră globală de producție, astfel încât să obținem sinergii optime. Vom beneficia de propria experiență, dobândită în urma producției autovehiculelor comerciale ușoare electrice și convenționale de la uzina noastră din Düsseldorf. În viitor, vom putea să răspundem rapid cererii în continuă creștere pentru autovehicule electrice și datorită procesului flexibil și inteligent de producție, ne vom putea adapta cerințelor diferitelor piețe, mobilizând capacitățile într-un mod optim. Vom investi aproximativ 50 de milioane de euro în ajustarea producției, în fiecare dintre cele trei uzine. Vom da startul producției noului eSprinter succesiv, începând cu a doua jumătate a anului 2023”, a menționat Ingo Ettischer, Head of Production Mercedes-Benz Vans.

Mercedes-Benz urmărește reducerea emisiilor generale din producția de autovehicule sau din energia folosită pentru alimentarea uzinelor.

„În cadrul Mercedes-Benz Vans, ne propunem ca producția să aibă o amprentă neutră de CO2, iar începând din 2022 vom folosi doar surse de energie regenerabile în toate uzinele noastre”, a adăugat Ingo Ettischer.

Generația actuală eSprinter este construită în Düsseldorf, pe aceeași linie de asamblare cu modelele Sprinter cu propulsie convențională. Acest principiu de producție a ambelor variante va fi implementat și în cazul uzinelor din Charleston și Ludwigsfelde. Astfel, va fi posibilă adaptarea la nevoile pieței într-o manieră foarte precisă. Pe lângă varianta furgon, disponibilă anterior, următoarea generație eSprinter va fi produsă și în varianta șasiu, ce poate fi adaptată pentru ambulanțe, autorulote sau autoutilitare frigorifice.

Uzina Mercedes-Benz Düsseldorf va împlini 60 de ani în 2022. La sfârșitul anului 2020, aproximativ 6.000 de noi angajați s-au alăturat echipei din Düsseldorf. Modelele Sprinter furgon și generația actuală eSprinter sunt produse aici.

Uzina Mercedes-Benz din Ludwigsfelde a sărbătorit 30 de ani de activitate în luna februarie a anului curent. La sfârșitul anului 2020, aproximativ 2.000 de angajați au contribuit la producția modelelor Sprinter șasiu.

Uzina Mercedes-Benz din Ladson/North Charleston, SC, a fost înființată în urmă cu 15 ani, având rolul unei uzine de asamblare pentru modelele Sprinter și Metris. Ulterior scopul acesteia a fost extins, înglobând și producția part-by-part a modelelor Sprinter, începând cu 2018. La sfârșitul anului 2020, 1600 de persoane erau angajate în cadrul uzinei din Charleston.

din aceeasi categorie