Acasă Economie Aeroportul Băneasa se redeschide

Aeroportul Băneasa se redeschide

de A

Lucrările la Aeroportul Internaţional Bucureşti Băneasa „Aurel Vlaicu” vor fi gata pe 21 iulie, iar timpul de îmbarcare a pasagerilor va fi între 30 şi 60 de minute, în funcţie de dimensiunea aeronavei, a anunţat Valentin Iordache, purtătorul de cuvânt al Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti (CNAB). Primii pasageri vor fi fotbaliștii naționalelor care vin să joace la București în cadrul Euro 2020.

„Lucrările sunt într-un stadiu foarte avansat. Ele vor fi finalizate, conform contractului, la data de 21 iulie anul acesta. Acest terminal a fost restaurat aşa cum era el în urmă cu 59 de ani, în 1952, inclusiv marmura folosită şi mozaicul de pe pardoseală, stâlpii îmbrăcaţi în travertin şi toate celelalte elemente arhitecturale. Acestea au fost completate cu tehnologie modernă de cel mai înalt nivel, inclusiv în ceea ce priveşte iluminarea cu led şi instalaţiile de sonorizare şi de climatizare”, a declarat Valentin Iordache.

Capacitatea proiectată este de 400 de pasageri pe oră, sosiri şi plecări. Pe an, aeroportul poate primi un milion de pasageri.

„Suntem optimişti că vom putea face recepţia lucrărilor la 21 iulie şi ulterior vom intra într-o perioadă de verificări şi de testări ale tuturor echipamentelor, urmând ca, atunci când cererea de trafic va fi suficientă, să deschidem în exploatare comercială şi acest terminal, mă refer la corpul central, dar şi terminalele A şi B, pe unde se desfăşoară plecările şi sosirile pasagerilor comerciali”, a spus reprezentantul CNAB.

Salonul oficial este gata şi primii pasageri vor fi fotbaliştii străini care vin să joace la Campionatul European de Fotbal Euro 2020, competiţie care se desfăşoară în perioada 11 iunie – 11 iulie, inclusiv la Bucureşti.

„Prin salonul oficial vor fi prelucrate delegaţiile care participă la meciurile de la Bucureşti, mă refer la Macedonia de Nord, Ucraina şi Austria. Dacă Macedonia de Nord şi Ucraina vor avea baze la Bucureşti, Austria va veni doar pentru meciuri, deci sunt aduşi cu avionul, a doua zi joacă meciul şi imediat, noaptea târziu, pleacă înapoi în Austria. Suntem pregătiţi să îi primim atât la salonul oficial, cât şi la terminalul de aviaţie generală, pentru ca timpul lor de aşteptare să fie foarte scurt”, a precizat Iordache.

Tot aici vor veni oficialii UEFA, dar şi autorităţile străine, şefii de stat şi de guvern care vor dori să vină la meciurile Euro la Bucureşti.

Lucrări de 11 milioane de euro

Valoarea totală a lucrărilor de la Aeroportul Băneasa este de 55 de milioane de lei (11 milioane de euro), puţin mai mare pentru lucrări neprevăzute, a mai spus purtătorul de cuvânt.

„Este clar că nu discutăm de un terminal low cost aici, pentru că dotările şi nivelul de calitate la care se procesează pasagerii sunt pentru pasageri de categorie superioară, ne gândim chiar şi business, dar piaţa ne dă semnal că există cerere şi pentru pasageri care doresc să călătorească fără să piardă trei ore la îmbarcare şi altă oră şi jumătate la sosirea pe aeroport. Există cerere şi pentru astfel de zboruri. Deocamdată nu este suficient pentru a deschide pentru o singură companie aeriană, dar cu siguranţă vor apărea şi alte solicitări, există cereri adresate către noi pentru a opera pe Aeroportul Băneasa”, a declarat Iordache.

El a arătat că, la Băneasa, un pasager care zboară cu un avion de mici dimensiuni va avea nevoie de doar 30 de minute până la urcarea în aeronavă, iar pentru avioanele mai mari, timpul de îmbarcare nu va depăşi o oră.

Aeroportul Otopeni e la 40% din traficul din 2019

La rândul său, Aeroportul Internaţional Henri Coandă Otopeni are în ultima săptămână în jur de 15.000 – 17.000 de pasageri pe zi, ceea ce înseamnă aproximativ 40% din traficul pe care îl avea în anul 2019, înainte de pandemie, spune directorul general al Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti, Cosmin Peşteşan.

„De săptămâna trecută, am început să procesăm în jur de 15.000 – 17.000 de pasageri pe zi, spre deosebire de februarie, când procesam 3.000. Avem deja o creştere mare de trafic pe intervalele de dimineaţă, în general, când pleacă cam toate cursele. În acest moment suntem cam la 40% din ce operam în 2019”, a spus el.

Pentru întregul an, compania estimează că va procesa în jur de 6 milioane de pasageri.

„Posibil să nu-i atingem nici pe aceştia, după cum arată cifrele pentru primele şase luni. Este posibil totuşi să recuperăm decalajul în timpul verii”, a estimat oficialul companiei de aeroporturi.

„Din discuţiile pe care le avem cu companiile aeriene, reprezentanţii acestora estimează pentru această vară, în iulie şi august, că traficul va ajunge la 75% din ce era în 2019, dar nu au vândut încă bilete, este o aşteptare a cererii. Deci, estimările de trafic sunt în creştere”, a adăugat Peşteşan.

din aceeasi categorie